پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 04:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 63501صفحه نخست » حمل و نقل و صنایع هواییچهارشنبه، 4 شهریور 1394 - 15:29
لزوم بازنگری در ساختار نظارتی قبل از اجرای آزادسازی
لزوم بازنگری در ساختار نظارتی قبل از اجرای آزادسازیترابر نیوز: فلسفه اجرای چارتر معمولا برای ایامی که تقاضای سفر کم است طراحی شده، نه در اوج سفر که شرکت ها مشکلی برای فروش ندارند.
  

ترابر نیوز:

◄ لزوم بازنگری در ساختار نظارتی قبل از اجرای آزادسازی/ چارتر کردن برای ایام خلوت است نه در اوج سفر!

 یک کارشناس هوایی با تاکید بر لزوم بازنگری و تهیه ساختار نظارتی دقیق قبل از اجرای آزادسازی نرخ های بلیت هواپیما گفت: فلسفه اجرای چارتر معمولا برای ایامی که تقاضای سفر کم است طراحی شده، نه در اوج سفر که شرکت ها مشکلی برای فروش ندارند. 


حمید نجف با اشاره به آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما اظهار کرد: قبل اجرای آزادسازی، مناسبات بازرگانی فی مابین اداره فروش شرکت های هوایی و دفاتر مسافرتی نیازمند بازنگری جدی است.

وی با تاکید بر اینکه آزاد سازی بدون پشتوانه نظارتی، زیانی به مراتب بیش از سود دارد، گفت: لازم است مسئولان قبل از این اقدام نسبت به بازنگری و تهیه ساختار نظارتی دقیقتر اقدام نماید، در غیر این صورت شاهد تخلفاتی گسترده تر از امروز خواهیم شد. 

نجف با تاکید بر اینکه در حال حاضر با وجود قیمت های تعریف شده، مشتریان با نرخ های متفاوت مواجه و سردرگم هستند گفت: این آشفتگی در نرخ ها طبیعتا بستر مناسبی برای تخلف بعضی از آژانس ها و بعضی از مدیران فروش شرکت های هوایی فراهم می کند. 

با  روند فعلی نظارت، آزادسازی نرخ ها با آزادکردن دلالان برابر است
وی با طرح این سوال که در شرایط فعلی و با فضای آزاد سازی قیمت ها چه اتفاقی به ویژه در زمان اوج سفر خواهد افتاد، گفت: اگر با همین نظارتی که اکنون اعمال می کنیم جلو برویم آزاد سازی نرخ ها با آزاد کردن دلالان و واسطه ها فرقی نخواهد داشت. 

این کارشناس هوایی با اشاره به نزدیک شدن به سالروز میلاد امام رضا (ع) بازار داغ بلیت چارتر در تهران- مشهد افزود: فلسفه ایجاد چارتر معمولا برای ایامی که تقاضای سفر کم است طراحی و اجرا شده نه در اوج سفر که شرکت ها مشکلی برای فروش ندارند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه سو استفاده بعضی از نمایندگان شرکت های هوایی با بررخی آژانس های متخلف از همین جا آغاز می شود، گفت: بر خلاف عرف رایج، در ایران و هنگام اوج سفر، پروازها حتی با قیمت های مناسب تر به صورت دربست به آژانس واگذار و آژانس متخلف نیز از این موقعیت تقاضای بالا مسافر سوء استفاده و اقدام به افزایش قیمت می کند. 

نجف تصریح کرد: در این شرایط، سود واقعی از یک پرواز به شکل غیر قانونی روانه جیب دلالان و خسارت ناشی از آن به سایر شرکت های هوایی و مردم باز می گردد.

 

تین نیوز

تعداد بازدید: 644 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار