دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 18:25   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 63071صفحه نخست » حمل و نقل و صنایع دریاییجمعه، 23 مرداد 1394 - 14:10
صرفه جویی 20درصدی با مصرف سوخت پاک
صرفه جویی 20درصدی با مصرف سوخت پاکترابر نیوز: براساس مصوبه سازمان جهانی کشتیرانی تا پایان سال 2016 کشتی‌هایی حق تردد در آب‌های اروپا را دارند که از سوخت پاک استفاده نمایند در غیراینصورت نمی‌تواند از آبهای اروپایی عبور کنند.
  
ترابر نیوز:

 

 

 

 

 

 

 

 

هادی خداوردیان تولیدکننده سوخت‌های پاک اظهار داشت: سوخت جدیدامولسیون ترکیبی از آب و گازوئیل است به این ترتیب که نخست آب را تجزیه و بعد از شکستن شاخه‌های کربنی و دیزلی آن را به گازوئیل اضافه می‌کنند که این سوخت در ناوگان کشتیرانی و سایر بخشها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هنگام استفاده از این سوخت نیازی به تعویض سامانه سوخت و یا موتور نیست تنها یک پکیج برای کشتی یا قطار نصب می‌شود. این سوخت حدود 20 درصد از مصرف را کاهش می‌دهد.

خداوردیان افزود: براساس مصوبه سازمان جهانی کشتیرانی تا پایان سال 2016 کشتی‌هایی حق تردد در آبهای اروپا را دارند که از این سامانه استفاده نمایند در غیراینصورت نمی‌تواند از آبهای اروپایی عبور کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی صدر با اشاره به اینکه آلمانیها خواهان مشارکت با ایران در زمینه استفاده از این سوخت پاک هستند گفت: ایران از تکنولوژی و دانش در سطح بالاتری نسبت با سایر کشورها است در صورت حمایت این دانش می‌توان حرفی برای گفتن در تولید انواع سوختهای پاک داشت.

این کارشناس افزود: ایران سالانه 14.5میلیارد لیتر مازوت در نیروگاهها مصرف می‌کند با مصرف سوخت جدید حدود 20درصد صرفه‌جویی حاصل‌ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع چیزی حدود 6هزار میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

 

 

باشگاه خبرنگاران

تعداد بازدید: 1418 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار