چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 17:22   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 62078صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلچهارشنبه، 10 تیر 1394 - 16:33
مدرن سازی ایستگاه راه آهن های تهران، مشهد و قم با حفظ معماری وهویت تاریخی آنها انجام می شود.
ترابر نیوز: رییس هیات مدیره شرکت فرانسوی آرپ گفت: طراحی مدرن و بازآفرینی ایستگاه های راه آهن تهران، مشهد و قم در مرکز این سه کلانشهر بزرگ با حفظ معماری و هویت تاریخی برای استفاده چندوجهی از این ایستگاه ها انجام می شود.
  
ترابر نیوز:

به گزارش ایرنا، آتنین ترریکو روز چهارشنبه در مراسم امضای قرارداد توسعه ایستگاه های راه آهن تهران، مشهد و قم، افزود: سفر هیات فرانسوی به تهران به دنبال سفر وزیر راه و شهرسازی به پاریس و مذاکره با مسوولان شرکت آرپ و بازدید وی از ایستگاه راه آهن پاریس انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون این شرکت فرانسوی ایستگاه های راه آهن 400 شهر بزرگ جهان را طراحی کرده است، اظهار داشت: طراحی ایستگاه راه آهن شانگ یانگ چین و طراحی ایستگاه راه آهن بمبئی به عنوان بزرگ ترین ایستگاه راه آهن جهان برای تردد روزانه بیش از یک میلیون و200 هزار نفر برعهده این شرکت بوده است.

ترریکو افزود: هدف ما در این طراحی بهینه سازی ایستگاه های راه آهن تهران، مشهد و قم و ارایه طرح جامع محوطه ایستگاه های یادشده با رویکرد استفاده از حمل ونقل ریلی چندوجهی تا مدرن سازی آنها مردم به سهولت بتوانند دراین ایستگاه ها تردد کنند.

این مقام فرانسوی افزود: ایستگاه راه آهن تهران با 80 سال سابقه به هیچ عنوان با نیازی های امروزی همخوانی ندارد و باید برای 170 هکتار زمین در این ایستگاه در مرکز پایتخت طرح جامعی را ارایه دهیم تا قطارهای درون و برون شهری سریع السیر، قطارهای برقی و مترو بتواند مردم را در این مرکز شهر تهران جابه جا کند.

رییس هیات مدیره شرکت فرانسوی آرپ یادآور شد: پس از تهران - مشهد به عنوان دومین کلانشهر بزرگ ایران، طراحی ایستگاه راه آهن آن در دستور کار ما قرار می گیرد، ضمن آنکه طراحی ترمینال 2 ایستگاه راه آهن این شهر نیز به منظور افزایش ظرفیت مسافری این ایستگاه توسط این شرکت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ایستگاه راه آهن قم، اظهار داشت: طراحی توسعه ایستگاه راه آهن قم از دیگر وظایف متخصصان این شرکت است تا با طراحی و برنامه ریزی مناسب بتوانند ضمن مدرن سازی این ایستگاه آن را برای تردد قطارهای سریع السیر در مسیر تهران – قم – اصفهان آماده کند.

 

انتهای پیام /*

تعداد بازدید: 924 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار