چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 01:10   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 61769صفحه نخست » حمل و نقل و صنایع هواییچهارشنبه، 3 تیر 1394 - 16:13
سند نقشه راه فناوری تعمیر و نگهداری هواپیما تصویب می‌شود
سند نقشه راه فناوری تعمیر و نگهداری هواپیما تصویب می‌شودترابر نیوز: توسعه صنعت هوایی کشور بدون ارتباط با صاحبان این تکنولوژی روند بسیار کندی دارد و با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه خواهد بود.
  
ترابر نیوز:

 

 

 

 

 

 

 

مسئول کمیته تعمیر و نگهداری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی گفت: یکی از اهداف این کمیته در سال جاری، تصویب سند نقشه راه فناوری تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور است.

 

 مهندس کیهان آقایی، مسئول کمیته تعمیر و نگهداری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی تصریح کرد: کمیته تعمیر و نگهداری ستاد، وظایف مختلفی مانند مراکز MRO (مراکز اورهال هواپیما) در کشور، بررسی وضعیت بازار MRO در منطقه و جهان، وضعیت و تدوین نقشه راه و اجرایی سازی آن را در ستاد بر عهده دارد.

 

وی افزود: کمیته تعمیر و نگهداری در سال جاری برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که تصویب سند نقشه راه فناوری و تعمیر و نگهداری هواپیما در ستاد، برگزاری جلسات هم اندیشی با مسئولین ارشد خطوط هوایی موجود در کشور، بررسی نیازهای خطوط هوایی، یکپارچه سازی مراکز متعدد تعمیر و نگهداری هواپیماها، Sector بندی مراکز تعمیراتی بر اساس Configuratin هواپیما و در نهایت بهره گیری از تمام امکانات داخلی و رفع نیاز از ارسال هواپیماها به مراکز خارجی برای اورهال یا هر خدمت دیگر جزء این برنامه‌ها است.

 

آقایی، در خصوص نقش کمیته تعمیر و نگهداری در توسعه صنعت هوایی، گفت: توسعه صنعت هوایی کشور بدون ارتباط با صاحبان این تکنولوژی روند بسیار کندی دارد و با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه خواهد بود و علت عدم رشد مورد انتظار در 30 سال گذشته نیز همین عدم ارتباط بوده است.

 

مسئول کمیته تعمیر و نگهداری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی خاطرنشان کرد: با توجه به پروژه ملی ساخت هواپیمای جت 100 تا 150 نفره، کمیته تعمیر و نگهداری نیز در خصوص برنامه‌ریزی در جهت ایجاد زیرساخت و انجام تعمیرات دوره‌ای و اورهال این هواپیما برنامه ریزی‌های لازم را انجام خواهد داد تا در حوزه توسعه صنعت هوایی نقش بسزایی ایفا کند.

 

وی در خصوص وضعیت ایران در این صنعت نسبت به کشورهای پیشرفته، خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود و نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص و رشد چشمگیر دانشجویان رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور و تجهیزات و ابزارهای مخصوص، دانش لازم برای پیشرفت صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور موجود است.

 

آقایی اظهار کرد: در حال حاضر می‌توان گفت هر هواپیمای جدیدی که در آینده خریداری شود، به شرط آموزش تخصصی آن هواپیما و دریافت مدارک در داخل کشور، تعمیر، نگهداری و اورهال خواهد شد و با توجه به مزیت رقابتی نرخ ساعت کار کشور، ایران می‌تواند مرکز تعمیرات هواپیماهای مختلف در منطقه باشد.

 

 

ایسنا

 

تعداد بازدید: 1705 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار