دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 15:57   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 61655صفحه نخست » حمل و نقل و صنایع دریاییدوشنبه، 1 تیر 1394 - 16:00
لزوم نوسازی شناورهای فرسوده قبل از افزایش نرخ سوخت
 لزوم نوسازی شناورهای فرسوده قبل از افزایش نرخ سوختترابر نیوز: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر کشور با تاکید بر لزوم نوسازی شناورهای فرسوده قبل از افزایش نرخ سوخت گفت: 20 تا 40 درصد کرایه حمل را هزینه سوخت تشکیل می دهد.
  
ترابر نیوز:
◄ لزوم نوسازی شناورهای فرسوده قبل از افزایش نرخ سوخت

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر کشور با تاکید بر لزوم نوسازی شناورهای فرسوده قبل از افزایش نرخ سوخت  گفت: 20 تا 40 درصد کرایه حمل را هزینه سوخت تشکیل می دهد.


احمد هاشمی ، ضمن انتقاد از افزایش ناگهانی نرخ سوخت شناورها اظهار کرد: بر اساس آمار شرکت ملی پخش 3 درصد از میزان مصرف نفت و گاز کشور در بخش دریایی صرف می شود.

وی افزود: اگر از این 3 درصد، سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفتکش، و شناورهای خدمت دهنده به شرکت نفت را کم کنیم، سهم حمل و نقل دریایی از مصرف سوخت تنها به یک درصد می رسد.

هاشمی افزود: از این یک درصد چقدر قاچاق یا تخلف انجام می شود که برای جلوگیری از آن، با افزایش نرخ سوخت مشاغل زیادی که در این صنعت ایجاد شده را تحت تاثیر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از لنج داران با سرمایه خودشان فرصت های شغلی زیادی ایجاد کرده اند، ضمن اینکه با حداقل کرایه حمل، به فعالیت خود ادامه می دهند، گفت: با نزدیک شدن نرخ به فوب خلیج فارس (قیمت کالا تا لحظه تحویل روی کشتی) مشاغل بسیاری تهدید می شوند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر کشور، با اشاره به نحوه تخصیص سوخت به شناورها گفت: نحوه تخصیص سوخت به شناورها بر اساس یک فرمول انجام می شود به این ترتیب که مبدا و مقصد حرکت و قدرت موتور مشخص و بر اساس آن میزان مصرف سوخت در مسیر رفت و برگشت محاسبه و سوخت مورد نیاز تخصیص می شود.

وی گفت: اگر قرار بود افزایش نرخ سوخت انجام شود باید در یک بازه زمانی بلندمدت اعلام و هر سال چند درصد به قیمت آن افزوده می شد.

هاشمی با تاکید بر لزوم نوسازی شناورهای فرسوده قبل از افزایش نرخ سوخت افزود: با توجه به اینکه زیرساخت لازم در کشور فراهم نیست و اکثر شناورها فرسوده و با مصرف سوخت بالا هستند، نباید قبل از نوسازی شناورها، قیمت سوخت افزایش یابد. با وجود بین‌المللی کردن نرخ سوخت، هیچ کدام از زیرساخت‌ها آماده نبوده و مطابق با استاندارد جهانی نیست

وی تصریح کرد: قبل از افزایش نرخ سوخت باید در بازه زمانی مثلا 5 ساله، هر سال 30 درصد از شناورها را نوسازی و شناورهای استاندارد با تناژ اقتصادی جایگزین و شناورهای فرسوده کم کم از رده خارج می شدند.

هاشمی با بیان اینکه 20 تا 40 درصد کرایه حمل را هزینه سوخت تشکیل می دهد از تایید اولیه مصوبه نوسازی لنج های فرسوده توسط سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: پس از تایید نهایی از محل وجوه اداره شده سازمان، برای نوسازی ناوگان سنتی و باری، تسهیلات مالی پرداخت می شود که البته تاکنون تایید نهایی دریافت نشده است.

 

تین نیوز

تعداد بازدید: 1260 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار