دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 20:38   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 59965صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلپنجشنبه، 31 اردیبهشت 1394 - 15:10
اتصال راه‌آهن تبریز به قلی بیلگو در شهرستان خدا‌ آفرین
ترابر نیوز: مشاور ارشد رییس جمهور از اتصال راه آهن تبریز به قلی بیگلو در شهرستان خداآفرین در آینده نزدیک خبر داد.
  
ترابر نیوز:
اتصال راه‌آهن تبریز به قلی بیلگو در شهرستان خدا‌آفرین
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران تبریز، اکبر ترکان در نشست شورای اداری شهرستان کلیبر با بیان این که مسیر تبریز - کلیبر - محدوده ی خداآفرین منطقه  آزاد ارس دارای ظرفیتهای عظیم گردشگری، کشاورزی و صنعتی است، اتصال کریدور حمل و نقلی کشور از طریق خط ریلی به منطقه  آزاد ارس در شمالی‌ترین نقطه آذربایجان شرقی را سرآغاز جهش اقتصادی در شمال غرب کشور دانست.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: شهرستان کلیبر به سبب ظرفیت‌های معدنی، تجاری، کشاورزی و گردشگری نقش قابل توجهی در توسعه تجارت خارجی در شمالی‌ترین نقطه استان را دارد و با الحاق بخشی از این شهرستان به منطقه آزاد صنعتی - تجاری ارس نه تنها ارتباط تجاری با قفقاز و آذربایجان که توسعه تجارت خارجی با روسیه هم تسهیل خواهد شد.

وی با تأکید بر نظر مساعد رییس جمهوری در خصوص تکمیل پروژه  سد پیغام چای، اظهار امیدواری کرد: با تأمین اعتبار این پروژه تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به درخواست جمعی از نمایندگان استان برای الحاق بخشی از شهرستان ورزقان به منطقه آزاد ارس، خاطر نشان کرد: از استانداری آذربایجان شرقی خواسته شده است  توجیهات خودشان را در مورد این درخواست ارایه دهند، با توجه به ظرفیت معدنی شهرستان ورزقان، در صورتی که توجیهات ارایه شده قابل توجه باشد، این اتفاق دور از ذهن نیست.

ارسلان فتحی پور، رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در آغاز این نشست با اشاره به نقش انکارناپذیر سد پیغام چای در توسعه پایدار شهرستان کلیبر و رونق کشاورزی آن اظهار اظهار داشت: با نظر مساعد رییس محترم جمهوری اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه به سرعت تأمین شود.

فرماندار کلیبر نیز در آغاز این نشست، با بیان این که برخورداری شهرستان کلیبر از نعمت گاز، از میانگین استانی فاصله معنا داری دارد، خواستار توجه ویژه  دولت به این امر شد.

فریدون بابایی همچنین با اشاره تصویب سند تدبیر و توسعه به سه محور کلیدی، گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن، ایجاد زیرساختهای مورد نیاز در حوزه  گردشگری را از نیازهای مهم و اساسی شهرستان کلیبر دانست.

گفتنی است: مشاور ارشد رییس جمهور همزمان با سفر استانی هیات وزیران در حاشیه هفدهمین سفر استانی دکتر حسن روحانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی سفرکرده است.
 انتهای پیام/
تعداد بازدید: 568 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار