جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 23:56   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 59963صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلپنجشنبه، 31 اردیبهشت 1394 - 14:57
احداث بزرگراه بین المللی، اولویت دولت در منطقه ارسباران
ترابر نیوز: دستیار ارشد و مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت ها از تصمیم دولت و اهتمام جدی آن برای احداث یک بزرگراه بین المللی در منطقه ارسباران خبر داد.
  
ترابر نیوز:

احداث بزرگراه بین المللی اولویت دولت در منطقه ارسباران

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگاران تبریز ،حجت الاسلام یونسی از اهتمام جدی دولت برای ایجاد زیرساختهای ارتباطی منطقه را برای رونق اقتصادی اهر و ارسباران خبر داد و افزود: امیدواریم با وحدت و همدلی دولت و ملت بتوانیم گام های عملی در جهت رفاه اجتماعی مردم برداریم.

وی، سفر رئیس‎جمهوری به آذربایجان را نشان از عشق و علاقه ریاست‎جمهوری به این دیار قهرمان پرور ذکر کرد و افزود: امیدواریم با وحدت و همدلی دولت و ملت گام‎های مهمتر و اساسی در این زمینه برای استان آذربایجان‎شرقی برداشته شود.

نماینده تام الاختیار دولت در سفر ریاست جمهوری به شهرستان اهر، منطقه ارسباران را منطقه‎ی سرشار از استعدادهای بالقوه در زمینه کشاورزی، معدن و گردشگری ذکر کرد و افزود: رونق اشتغال و تولید در گرو ایجاد زیرساختهای سرمایه گذاری، امنیت، اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاران است که این شهرستان به جهت قابلیت‎های متعدد می‎تواند در زمینه‎سازی برای اشتغال پایدار مفید و موثر باشد.

وی، بیکاری را یکی از علل اصلی فقر، ناهنجاری و مشکلات متعدد اجتماعی عنوان کرد و افزود: فقر فساد فرهنگی را نیز به دنبال خواهد داشت که باید همه با هم در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی، به ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه اشاره کرد و افزود: نباید در قالب رقابت‎ها و دعوا‎های سیاسی مردم فراموش شود چون مردم ولی نعمتان نظام و انقلاب هستند.

یونسی، گفت: رقابت‎ها باید سالم، قانونی و اخلاقی باشد و نباید در این رقابت‎ها از حدود اخلاق خارج شویم.

دستیار ارشد ریاست جمهوری به تلاش استکبار جهانی و مزدوران‎شان در ایجاد تفرقه در بین قومیت‎های مختلف با هدف ضربه زدن به وحدت و امنیت ملی اشاره کرد و افزود: دیگر حربه‎های اختلاف قومیتی به ترفندی کهنه استعمارگران تبدیل شده است.

حجت الاسلام یونسی مردم اذربایجان را مردمی ولایتمدار و یکی از ارکان نظام اسلامی ذکر کرد و افزود: بزرگترین افتخار مردم اذربایجان، انتصاب مقام عظمای ولایت به این دیار قهرمان پرور می‎باشد.

این مقام مسئول در قسمتی دیگر از سخنان خود به نقش تاریخی مردم آذربایجان در حفظ و حراست از ایران اشاره کرد و افزود: از دوره صفوی این خطه همیشه پیشتاز در همبستگی ملی و حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بوده و در انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  دفاع مقدس نقش بی بدیل خود را مثل همیشه ایفاء کرده است.

وی، تأکید کرد اقوام ایران رنگین کمان مقدس جمهوری اسلامی بوده و همه اقوام و قومیت‎ها با وحدت و همدلی و برادری در کنار هم در تحکیم نظام و انقلاب بوده و خواهد بود.

فرماندار اهر نیز مهار آبهای روان، تکمیل و تسریع در اجرای بزرگراه اهر – تبریز، توجه به بخش معدن، اخذ مجوز برای اتصال به منطقه آزاد ارس، توجه به امر گردشگری و کشاورزی و اختصاص اعتبار به زیرساخت‎های صنعتی و کشاورزی و گردشگری را خواستار شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به افزایش ظرفیت‎های بیمارستان اهر، ارتقاء شهرستان به فرمانداری ویژه، پیگیری استان ارسباران، ایجاد راه آهن بستان‎آباد، سراب، هریس‎، اهر، نیروگاه بادی، ایجاد دانشگاه ملی، منطقه ویژه اقتصادی، اختصاص اعتبار به شهرک جدید صنعتی، توجه به امر حاشیه نشینی را از خواسته‎های مردم و مسئولان منطقه ذکر کرد و خواستار عنایت ویژه دولت و رئیس جمهور در سفر اخیر به این شهرستان شد.

گفتنی است: مشاور ارشد رئیس جمهور پیش از حضور در جلسه شورای اداری ضمن حضور در گلزار شهدا به شهدای 8 سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

دستیار ارشد و مشاور رئیس جمهور همزمان با سفر استانی هیات وزیران در حاشیه هفدهمین سفر استانی دکتر حسن روحانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی سفرکرده است.

انتهای پیام

تعداد بازدید: 174 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار