چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 00:42   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 59782صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلدوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 21:49
سرعت روی ریل!
ترابر نیوز: حمل و نقل ریلی یکی از برترین و محبوب ترین گزینه های حمل و نقل شهری، بین شهری و حتی برون مرزی در جهان محسوب می شود. استفاده از قطار کم هزینه تر از هواپیما بوده و مناظر زیبایی که ممکن است طی سفر آنها را مشاهده کنید، یکی از ویژگی های مثبت آن محسوب می شوند.
  
ترابر نیوز:

 حمل و نقل ریلی یکی از برترین و محبوب ترین گزینه های حمل و نقل شهری، بین شهری و حتی برون مرزی در جهان محسوب می شود. استفاده از قطار کم هزینه تر از هواپیما بوده و مناظر زیبایی که ممکن است طی سفر آنها را مشاهده کنید، یکی از ویژگی های مثبت آن محسوب می شوند. اما با تغییر سبک زندگی انسان و وقت کمی که به طور معمول در اختیار داریم، تقاضا برای قطارهای فوق سریع نیز روند افزایشی را دنبال می کند. حتی سرعت برخی قطارهای حال حاضر توانایی رقابت با هوایپماهای مسافربری را برای آنها فراهم کرده است! در ادامه این مطلب برخی از سریع ترین قطارهای جهان را معرفی می کنیم.

یی تی آر 500
سرعت روی ریل!

بسیاری از قطارهای فوق سریع در قاره اروپا فعال هستند و یی تی آر 500 یکی از آنها است. این قطار شهرهای میلان و بولونیا را به یکدیگر متصل کرده و قادر است به سرعت 304 کیلومتر در ساعت دست یابد. با چنین سرعتی سفر تنها یک ساعت طول می کشد.

یورو استار
سرعت روی ریل!

قطار مشهور یورو استار ارتباط مستقیم بین لندن و پاریس را امکان پذیر کرده است. این قطار از یورو تونل عبور می کند و توانایی دستیابی به بیشینه سرعت 318 کیلومتر در ساعت را دارد.

ای وی یی تالگو-350
سرعت روی ریل!

این قطار در اسپانیا مشغول به فعالیت بوده و شهرهای بارسلون و مادرید را به یکدیگر متصل می کند. تالگو-350 نخستین قطاری بود که به سرعت 320 کیلومتر در ساعت دست یافت.

تی اچ اس آر 700تی
سرعت روی ریل!

تایوان، جزیره ای کوچک در جنوب دریای چین، قطار فوق سریع خود را با همکاری متخصصان ژاپنی راه اندازی کرده است. این قطار توانایی حمل تقریبا یک هزار مسافر را با سرعت 332 کیلومتر در ساعت و البته در آرامش کامل دارد.

کی تی ایکس 2
سرعت روی ریل!

کره جنوبی برای تامین تقاضای مسافران که خواستار رسیدن به مقصد در زمان کمتر و سرعت بیشتر بودند با همکاری متخصصان فرانسوی قطار کی تی ایکس 2 را معرفی کرده است. این قطار وامدار فناوری قطار تِ ژِ وِ بوده و با ظرفیت حمل 360 مسافر به بیشینه سرعت 350 کیلومتر در ساعت می رسد.

تِ ژِ وِ
سرعت روی ریل!

قطار تِ ژِ وِ برای چندین سال رکورد سریع ترین قطار جهان را در اختیار داشت و جدیدترین مدل آن توانایی دستیابی به بیشینه سرعت 377 کیلومتر در ساعت را دارد. با این وجود، در استفاده روزانه برای حفظ ایمنی سرعت آن به 318 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

قطار مغناطیسی شانگهای (مگلو)
سرعت روی ریل!

قطار مگلو از مرکز شهر به فرودگاه شانگهای خدمات ارائه می کند و با بیشینه سرعت 432 کیلومتر در ساعت این مسیر را تنها ظرف 10 دقیقه طی می کند.

قطار شینکانسن
سرعت روی ریل!

هنگامی که درباره قطارهای پرسرعت بحث می شود ژاپن یکی از موسفیدان این حوزه محسوب می شود. قطار شینگانسن توانایی دستیابی به سرعت جالب توجه 440 کیلومتر در ساعت را دارد.

ترنس رپید تی آر-90
سرعت روی ریل!

همانند چین، آلمان نیز از فناوری مگلو برای تامین نیروی ترنس رپید تی آر-90 استفاده کرده است. این مونوریل توانایی دستیابی به سرعت 446 کیلومتر در ساعت را دارد.

سی آر اچ 380 ای
سرعت روی ریل!

چینی ها علاقه وافری به برترین بودن در حوزه های مختلف دارند. این قطار توانایی دستیابی به سرعت 483 کیلومتر در ساعت را داشته و نخستین قطاری محسوب می شود که از مرز 480 کیلومتر در ساعت عبور کرده است.

پول نیوز

تعداد بازدید: 282 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار