پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
شنبه، 15 اردیبهشت 1403 - 02:44   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 58820صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلدوشنبه، 7 اردیبهشت 1394 - 21:55
میزان "امنیت" و "ایمنی" در جاده ها از نگاه رهبر انقلاب
ترابر نیوز: امنیت حد و اندازه ندارد و هرچه بیشتر، بهتر. این، دریافتی است که می توان از سخنان رهبری در همایش فرماندهان و مدیران و روسای عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی داشت.
  
ترابر نیوز:
◄ میزان


به گزارش تین نیوز، در این دیدار که روز گذشته، دوشنبه، ششم اردیبهشت ماه برگزار شد، مقوله ایمنی و امنیت که البته هر کدام مفاهیم ویژه و مرتبط اما متمایزی هستند، مورد توجه قرار گرفت؛ دقیقا همان چیزی که یکی از اساسی ترین معضلات و پاشنه آشیل جامعه ما محسوب می شود.

نکته قابل اهمیت در زمینه توصیه رهبری به نیروی انتظامی در بحث امنیت توجه به دو نکته زیر است:

1- ایجاد امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، و روحی و روانی در جامعه از مهمترین مسئولیت های نیروی انتظامی است و مقابله با ناامنی های روانی بسیار با اهمیت تر از مقابله با ناامنی های فیزیکی است.

2-  نیروی انتظامی در ابعاد مختلف امنیت، اعم از امنیت در رفت و آمد جاده ای، امنیت شهرها، مرزها و مراکز مختلف نباید به هیچ حدی قانع باشد.

تاکید بر امنیت و نیز ایمنی در جاده ها، شهرها و مرزها از جمله مسایلی است که همواره در سخنرانی های رهبر معظم انقلاب و در دیدار با نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط با امور جاده ای نمود داشته است.

ایشان بیست و ششم اسفندماه سال گذشته نیز در دیدار جمعی از دست اندرکاران سفرها و خدمات نوروزی، تأکید کردند: همه دستگاه های مسئول باید تلاش کنند تا سوانح و حوادث سفرهای نوروزی به حداقل ممکن برسد.

آیت الله خامنه ای در همان دیدار نیز حوادث سفرهای نوروزی را یکی از دغدغه های نگران کننده در ایام نوروز خواندند و خاطرنشان کردند: تمام دستگاه های مؤثر در سفرها و مسئول حفظ انضباط جاده ای باید تلاش خود را برای به حداقل رساندن این حوادث بکار گیرند.

رهبر انقلاب اسلامی از مردم و مسافران هم درخواست کردند تا بیش از پیش مقررات و قوانین را رعایت کنند تا خدایی نکرده در ایام شادی، برای آنان تلخکامی بوجود نیاید.

با همه این توصیه ها به سازمان ها و نهادهای ذیربط، علیرغم آمار کاهش تلفات و تصادفات، که البته هنوز آمار رسمی آن ذکر نشده، نوروز 94 باز هم شاهد کشته شدن بسیاری از هموطنان مان در جاده های کشور بودیم. آمار حدود 1084 کشته در نوروز 93 و 1227 کشته در نوروز 92 آمار کمی نیست و اگرچه آمار رسمی تلفات نوروزی هنوز اعلام نشده، اما حوادث متعددی که بعضا در رسانه ها نیز منعکس شده، بیانگر این است که تصادفات و تلفات در سال جاری نیز همچنان بالاست.

حادثه اتوبوس تهران - ساری طی روزهای گذشته و کشته شدن 12 و به قولی 11 نفر در این سانحه و حوادث بسیار جاده ای و شهری ناشی از تصادفات که در لابلای اخبار متعدد دیگر گم می شوند، آیات و نشانه هایی است مبنی بر اینکه هنوز عبرت نگرفته ایم. به راستی شتابان به کجا می رویم:
"این تذهبون؟"

تعداد بازدید: 230 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار