سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 11:55   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 58343صفحه نخست » حمل و نقل و صنایع ریلیدوشنبه، 31 فروردین 1394 - 01:52
نظرها و خبرها◄ تنوع مسیرهای ریلی در اولویت است یا دوخطه شدن آنها؟
نظرها و خبرها◄ تنوع مسیرهای ریلی در اولویت است یا دوخطه شدن آنها؟ترابر نیوز: آیا دو خطه شدن تمام خطوط شبکه ریلی کشور اولویت دارد و مورد نیاز است؟ این پرسشی است که به اعتقاد برخی از کارشناسان، پاسخگویی به آن از سوی سیاستگذاران بخش ریلی کشور، لازم و ضروری است.
  
ترابر نیوز:
نظرها و خبرها◄ تنوع مسیرهای ریلی در اولویت است یا دوخطه شدن آنها؟


1- خصوصی سازی در راه آهن: بار کجی که به منزل نخواهد رسید؟!
 سه شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...در مدح و ذم خصوصی سازی در ایران، سخن بسیار گفته شده است. امروز پس از آنکه سالها از تولد نصفه و نیمه این فرآیند در کشور، اکثر صاحب نظران بر این باور اند که خصوصی سازی، آنچنانکه در ایران شکل گرفت و اجرا شد، نه تنها با هیچ معیار و متر و ملاکی در دنیا تطابقی نداشت، که خود موجودی بود عجیب الخلقه و شتر، شیر، گاو پلنگ ای که ساخته اجرای ناقص و شخصی سازی شده ای بود که از بی اطلاعی، کم سوادی و مقدار بسیاری سود جوئی مجریان آن، تغذیه می کرد... 
مطلب کامل

نظر | خصوصی‌سازی یا به یغما بردن سرمایه‌های دولتی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۱-۱۱ در مورد این مطلب:
در ایران خصوصی سازی انجام نمی شود، سرمایه های دولتی توسط برخی افراد با عنوان خصوصی سازی به یغما می رود. تنها خصوصی سازی راه آهن بار کج نیست. در هر بخشی خصوصی سازی انجام شده ، بار کج بوده که به منزل نرسیده است.

2- استراتژی جذب سرمایه بخش خصوصی توسط دولت با رویکرد مشارکت، استراتژی موفقی نیست
 پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...به اعتقاد برخی کارشناسان استراتژی جذب سرمایه بخش واقعا خصوصی توسط دولت به خصوص با رویکرد مشارکت، استراتژی موفقی در کشور ما و بسیاری از کشورها نیست و تفاوت ذاتی اهداف و ارزش های این دو بخش علت ریشه ای این امر است. 
مطلب کامل

نظر | لزوم نظارت راه‌آهن بر چگونگی جذب نیرو در شرکت‌های خصوصی ریلی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۲۸در مورد این مطلب:
توجه به آموزش پرسنل در راه آهن بسیار بسیار کم است. با واگذاری هایی که راه آهن انجام داد مانند واگذاری واگن ها و کارخانجات، این شرکت ها نیروهای خودشان را بدون هیچ گزینشی می گیرند و در بیشتر موارد هم سفارش شده هستند، چرا راه آهن نباید بر این روند رسیدگی و نظارت نداشته باشد در حالی که همه این عوامل به صورت زنجیر به هم مرتبط است و باعث کاهش حوادث ریلی و در نهایت پیشرفت راه آهن خواهد شد.
یکی دیگر از کارهای راه آهن که بدون مطالعه  انجام شده این است که در چند سال گذشته فرایند تعمیرات اساسی ۴ ساله بود سه ساله شده است. شاید در ظاهر خواهیم گفت که خوب است و باعث کاهش حوادث و خرابی ها خواهد شد در صورتی که این سه ساله شدن باعث کاهش کیفیت تعمیرات کارخانجات راه آهن خواهد شد چرا که آنها برای اینکه حجم کارشان بیشتر می شود، با سرعت بیشتر ولی با دقت کمتر و نظارت کمتر و اگن ها را تعمیر خواهند کرد.

3- خصوصی سازی در بخش ریلی می توانست موفق باشد
 یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...همواره معتقد بوده ام شروع برنامه خصوصی سازی در بخش ریلی در مقایسه با سایر زیربخش ها از یک پیش زمینه فکری مترقی برخوردار بوده است. بسترهای قانونی شکل گرفته در نوع خود بی نظیر بوده اند. واگذاری ها با توجه به بضاعت بخش در آن برهه زمانی صورت گرفته و به ویژه در سال های ابتدایی پیشرفت مناسبی داشت. اینکه قبل از خصوصی سازی می بایست ابتدا فرایند آزادسازی انجام می گرفت و بستر رقابتی شکل می یافت از نظر تئوریک درست است اما با توجه به فضای اقتصاد کاملا دولتی ما در آن برهه زمانی امری تقریبا غیر ممکن بود. یکی از پیش نیازهای آزادسازی شفافیت مالی است. آیا در یک اقتصاد 100 درصد دولتی چنین انتظاری عملی است؟.. 
مطلب کامل

نظر | روند کند تکمیل شبکه ریلی در کشور
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۲۴ در مورد این مطلب:
چرا آنقدر خصوصی سازی را سخت می کنید؟ راه خیلی مشخص است. به غیر آزادراه ها باید بزرگراه ها و ساخت و ساز ریل هم خصوصی شود. یعنی با طرف خصوصی صحبت شود مثلا راه آهن چابهار زاهدان مشهد را بساز تا 50 سال هر چه درآمد داشت برای شما، ما هم نظارت می کنیم. در این شرایط احتمالا نرخ ها کمی بالا می رود، شاید 25 تومان بشود 40، اما افتتاح سریع و به موقع طرح و کیفیت و باز هم قیمت خیلی کمتر نسبت به هواپیما و راحتی قطار مردم را قانع می کند که سوار شوند. تجار هم از کیفیت و سرعت قطارها راضی باشند که خصوصی سازی این ارمغان را دارد کاملا استفاده خواهند کرد. در ضمن اقتصاد غیر نفتی از راه ترانزیت هر چه سریعتر رونق گرفته با دوخته شدن کشورمان به کشورهای همسایه و حتی فراتر قدرت سیاسی کشور هم در سریعترین زمان ممکن افزایش خواهد یافت. آن قدر سختش نکنید زمان نسوزانید بنشینید یک سند راه تصویب کنید. با روند فعلی تا 2 قرن دیگر هم راه آهن و شبکه  جاده ای ما تکمیل نخواهد شد.

4- مدیرعامل راه آهن: تمام خطوط ریلی کشور دو خطه می شود
 یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت دو خطه شدن خطوط ریلی کشور، گفت: دو خطه شدن تمام خطوط شبکه ریلی کشور در دستور کار راه آهن قرار گرفته است.
محسن پور سیدآقایی افزود: علاوه بر دو خطه شدن شبکه ریلی کشور بخشی از خطوط نیز در دولت تدبیر و امید برقی خواهد شد تا قطارهای مسافربری با سرعت بیشتری در این خطوط تردد کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان آنکه با نصب سیستم های الکترونیک و هوشمند ایمنی را در شبکه ریلی کشور ارتقا می یابد، اظهار داشت: با برنامه رزی مناسب انشاالله تمام ایستگاه های راه آهن کشور به سیستم های اتوماتیک کنترل قطار (ATC) مجهز خواهند شد...
مطلب کامل

نظر | اولین گام در حوزه راه آهن اتمام طرح های نیمه تمام است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۱-۱۰در مورد این مطلب:
تمام خطوط ریلی کشور دو خطه می شود؟؟!!!! اگر قرار است طرح های جدید معرفی شوند اول با توجه به بودجه و تعیین اولویت ها اقدام نمایند. اولین گام در حوزه راه آهن اتمام طرح های نیمه تمام است که برخی از آنان بیش از 15 سال است  که هنوز حتی زیر سازی شان تمام نشده است. یا طرح های جدید کلنگ زنی شده که حتی توجیه اقتصادی ندارند. تنها طرحی که بسیار حائز اهمیت است و در حوزه شرکت راه آهن می باشد اجرائی کردن طرح دوخطه بافق بندر عباس می باشد و بس چرا که با این کار نیروی کشش که در این محور مشکل دارد بر طرف می شود.

نظر | تنوع مسیرها اولویت است یا دوخطه شدن مسیرهای ریلی؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۱-۱۳در مورد این مطلب:
سوال من اینست تنوع مسیرها اولویت است یا دوخطه شدن مثلا "مشهد-سمنان-تهران از مسیر مشهد-گرگان -تهران هم میسر باشد بهتراست یا فقط یک مسیر ؟ چرا ریسک یک مسیر بالا است. زمان جنگ بندرخرمشهر تنها بندر مهم بود با یک گلوله چه شد؟ اتصال برق شمال و جنوب فقط در یک پست برق بود با حمله دشمن ارتباط برق شمال و جنوب قطع شد. درصورتی که تنوع مسیر امکان استفاده شهرها مختلف و کاهش خطر تنوع مسیرها ارجح است.

تین نیوز

تعداد بازدید: 1112 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار