پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 05:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 57466صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلسه شنبه، 11 فروردین 1394 - 14:59
تغییر پارادایم در حوزه شهری نیازمند بازتعریف آن برمبنای ریل است
ترابر نیوز: آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بازدید از کنترل مرکزی رآه آهن گفت: در حال حاضر نیاز به توسعه شهری بر مبنای ریل محور داریم چراکه حوزه ریلی در بحث ارتباط درون و برون شهری و همچنین ارتباط کلان شهر ها با حومه، نقش محوری را ایفا می‌کند.
  
ترابر نیوز:
تغییر پارادایم در حوزه شهری نیازمند بازتعریف آن برمبنای ریل است

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بازدید از کنترل مرکزی راه آهن با بیان اینکه راه آهن و ارایه خدمات در ۲ حوزه بار و مسافر مسئولیت سنگینی است ضمن سپاسگزاری از تمام پرسنل سخت کوش راه آهن گفت: امیدواریم بتوانیم دوران نو وتازه ای را در حوزه ریل داشته باشیم و باتوجه به اهمیت حوزه ریلی باید بتوانیم تحولات بنیادین درآن ایجاد کنیم.
 
وی افزود: راه آهن نماد صنعتی شدن کشور است و با توجه به گذشت بیش از ۸۰ سال از احداث آن نیازمند ایجاد راه آهن مدرن در کشور هستیم.
 
آخوندی اظهار کرد:در حال حاضر اندیشه مدرن کردن وتلفیق ره آهن با فناوری اطلاعات (IT ) در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه تلقی جامعه از راه آهن سیستمی سنتی است خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع باید راه آهن مدرن را به مردم در ۲ حوزره بار و مسافر ارایه کنیم.
 
وزیر راه و شهر سازی با اشاره به رویارویی کشور با پدیده رشد جمعیت شهری تصریح کرد: با توجه به رشد ۶ برابری جمعیت شهری در طول ۵۰ سال اخیر نیازمند یک تغییر پارادایم در زندگی شهری هستیم.
 
آخوندی خاطرنشان کرد: بحث راه آهن و توسعه آن تنها به موضوع نوسازی باز نمی گردد بلکه باید به سمتی حرکت کنیم که زندگی شهری را بر اساس ریل بازتعریف کنیم.
 
وی افزود: به عبارت دیگر در حال حاضر نیاز به توسعه شهری برمبنای ریل محور داریم چراکه حوزه ریلی در بحث ارتباط درون و برون شهری و همچنین ارتباط کلان شهر ها با حومه نقش محوری را ایفا می‌کند.
 
وزیر راه و شهر سازی توسعه حوزه ریلی را پاسخ به مساله شهر نشینی دانست و گفت:با توجه به افزایش جمعیت بیش از ۱۵ میلیون نفری مرکز و پیرامون شهر باید تمام ارتباطات بر مبنای ریل طراحی شود .
 
وی در ادامه ایجاد نگاه بازرگانی در حوزه بار و توسعه حمل و نقل ترکیبی را نکته مهمی بر شمرد و افزود:ایجاد پارادایم جدید در حوزه شهری نیازمند بازتعریف آن برمبنای ریل و ایستگاه های آن است به این معنا که ایستگاه‌ها تنها توقفگاه نبوده و باید به مرکز مبادله شهری تبدیل شوند و پیرو این موارد کشور نیازمند تعریف جدیدی از راه آهن و حوزه ریلی است.

تعداد بازدید: 144 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار