چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 17:07   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 57359صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 9 فروردین 1394 - 14:40
ادغام دو پایانه جنوب و غرب، قطعی است
ترابر نیوز: مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران در ارتباط با ادغام پایانه های مسافربری جنوب و غرب از محدوده پر رفت و امد شهر تهران، گفت: به دلیل آلودگی هوا و مشکلاتی از این دست در شهر تهران این نیاز احساس می شود که نسبت به برخی موارد مرتبط با این موضوع تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.
  
ترابر نیوز:
◄ ادغام دو پایانه جنوب و غرب، قطعی است

محمد رضا حاجی بیگی در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه این دو پایانه پس از گذشت سال ها به آرامی وارد محدوده شهر تهران شده اند، افزود: در حال حاضر دستیابی اتوبوس های مسافربری به پایانه های غرب وجنوب نیازمند صرف زمان زیادی شده که موجبات نارضایتی میان رانندگان را فراهم نموده است.

به گفته وی، شهردار تهران بر این اعتقاد است که سیستم حمل و نقل در این شهر متمرکز شود و دسترسی درآن به دیگر سیستم های شهری ماننند مترو و خطوط ریلی بین شهری و خطوط اتوبوس و تاکسی با سهولت صورت پذیرد و مسافران با آزادی عمل یکی از گزینه های مذکور را برای جابجایی انتخاب کند.

حاجی بیگی تصریح کرد: باور ها بر این اصل استوار است که پایانه های غرب و جنوب جمع آوری شده و در مکان مناسبی که در حال جانمایی آن هستیم، این دو پایانه به صورت متمرکز و در کنار هم به فعالیت خود ادامه دهند. قطع یقین دید کلان شهردار تهران آن است که پایانه های مسافربری بین شهری از بافت شهر باید خارج شوند.

وی در مورد جابجایی پایانه شرق، اظهار داشت: در این ارتباط  مدتها زمان صرف جانمایی و مطالعه مکانی و امکانات رفاهی آن شد و فضایی بالغ بر 30 هکتار برای آین منظور درنظر گرفته شد که 15هکتار آن در اختیار پارکینگ و ساختمان اداری و باقیمانده ان به منظور ایجاد امکانات رفاهی مسافران اختصاص یافت که می توانند خدمات مورد نیاز مسافران و مردم منطقه را ارائه کند.

حاجی بیگی از اعتقاد شهردار تهران در واگذاری تصدی پایانه ها به بخش خصصوص خبر داد و خاطرنشان ساخت: به همین منظور در پی آن هستیم تا با جذب سرمایه بخش خصوصی پس از ساخت نیز اداره امور این گونه اماکن را به بخش خصوصی واگذار نماییم. در جهت برون سپاری این اقدام کاملا بجا و شایسته است. قطعا شهرداری بر حسن انجام کار نظارت دقیق خواهد داشت و این امر هیچ گونه تناقضی با اختیارات شهردار ندارد.

وی از اعتماد کامل به بخش خصوصی سخن به میان آورد و گفت: پایانه شرق در حال حاضر رشد 40 درصدی داشته و اعلام می کنیم در این مرحله نیز از سرمایه گذاران از دو بخش داخلی و خارجی با حفظ اولویت سرمایه گذاران داخلی استقبال می کنیم. تا به امروز پس از اعلام سه دوره فراخوان، 5 شرکت داخلی اعلام آمادگی کرده اند که در حال بررسی درخواست آنها هستیم.

حاجی بیگی در خصوص امکان تجمیع خطوط مترو و اتوبوس و تاکسی در پایانه هایی که از آن صحبت به میان امد، افزود: برای دستیابی به برخی از اهداف هزینه خاص ان را باید متقبل شد و خوشبختانه بخش های مختلف در این امر ورود کرده و تلاش خود را براین امر مصروف کرده اند. قطعا خروج این گونه مراکز هزینه کمتری نسبت به رفع برخی مشکلات ناشی از حضور این پایانه ها به همراه خواهند داشت.

وی در پایان دغدغه خاطر مردم و مسئولان را کاهش حجم ترافیک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از سازو کارهای این امر صورت گرفته و نمونه تحقق اهدافی از این دست فرودگاه امام است که خطوط مترو و تاکسی به آن رسیده است.

تعداد بازدید: 268 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار