جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 15:15   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 57285صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلشنبه، 8 فروردین 1394 - 14:52
اجلاس سه جانبه راه‌آهن‌های "ایران-ازبکستان-ترکمنستان" برگزار شد
ترابر نیوز: مذاکرات اجلاس سه جانبه رؤسای سه جانبه ایران، ازبکستان و ترکمنستان با محور افزایش ترانزیت، کاهش تعرفه ترانزیت کالا و بررسی آخرین وضعیت تخفیفات تعرفه‌ای برگزار شد.
  
ترابر نیوز:

 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش  باشگاه خبرنگاران، اجلاس سه جانبه راه‌آهن‌های ایران، ازبکستان و ترکمنستان شد که در این اجلاس آخرین وضعیت تخفیفات تعرفه‌ای به راه‌آهن ازبکستان صورت گرفت یکی از مهم ترین رویدادهای خبری در سال گذشته بود.
 
این گزارش می‌افزاید: ارائه تخفیفات تعرفه‌ای به بارهای ترانزیتی ازبکستان در مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران (سرخس-بندرعباس و بالعکس) مطابق جدول تعرفه‌ای مورد تأیید و تصویب هیئت مدیره راه‌آهن قرار گرفته و عملاً تا سقف 30 درصد اجرایی می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، تشکیل جلسات ادواری سالانه رؤسای راه‌آهن‌های دو کشور در جهت بررسی مشکلات و موانع ترانزیت و اخذ تصمیمات لازم و پیگیری موارد توصیه می‌شود.
 
گفتنی است، جلسات مقدماتی کارشناسان یک روز پیش از اجلاس رؤسا جهت تهیه دستور کار و پیش‌نویس تفاهم‌نامه تشکیل خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش، با توجه به آنکه راه‌آهن ازبکستان نرخ تعرفه ترانزیت خود برای بارهای از مبدأ‌ و به مقصد تاجیکستان را به مقدار قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است؛ لذا به منظور تسهیل تردد محمولات ترانزیت پیشنهاد می‌شود در نرخ‌های مذکور تجدید‌نظر به عمل آید.
 
انتهای پیام/
تعداد بازدید: 84 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار