سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 22:39   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 56453صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 10 اسفند 1393 - 14:57
صرفه جویی 65 میلیون لیتر سوخت با ساخت اولین قطار سریع‌السیر برقی
ترابر نیوز: مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: با اجرایی شدن خط آهن سریع‌السیر تهران- قم -اصفهان 65 میلیون لیتر سوخت در سال صرفه جویی می‌شود.
  
ترابر نیوز:

 

 

 

 

 

 

  فرشاد زادخور در گفت و گو با (ایسنا)، منطقه قم، در خصوص عملیات اجرایی خط آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان گفت: طول مسیر این خط ریلی ۴۱۰ کیلومتر بوده که به صورت دو خطه اجرایی می‌شود و سرعت بهره برداری قطار در این خط 300 کیلومتر در ساعت است.

 

مدیرکل راه‌آهن استان قم اضافه کرد: با راه اندازی این مسیر سفر از تهران به اصفهان یک ساعته می‌شود.

 

وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح در 4 سال عنوان کرد: با افتتاح این خط اصفهان سالانه ۸ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف و ۶۵ میلیون لیتر در سوخت صرفه جویی می‌شود، ضمن اینکه بالغ بر 6 میلیون نفر از این طرح بهره بردار می‌شوند.

 

زادخور گفت: عملیات اجرایی این طرح در بدو ورود رییس جمهوری به قم آغاز شد که با اعتباری بالغ بر 2.4 میلیارد یورو به صورت فاینانس به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

 

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های لازم در رفاه مسافران در ایام نوروز گفت: ویژه برنامه نوروزی با توجه به فرا رسیدن سال نو از سوی راه‌آهن قم از 25 اسفند امسال لغایت 15 فروردین سال 94 در دست اجرا قرار دارد.

 

مدیرکل راه‌آهن استان قم تصریح کرد: ظرفیت جابجایی مسافران نوروزی در این طرح 5 درصد افزایش یافته که در راستای رفاه مسافران نوروزی مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی در خصوص بلیط‌های قطار در ایام نوروز عنوان کرد: در ایام نوروز در سال 94 بلیط‌های نوروزی افزایش قیمت ندارد، ضمن اینکه تلاش شده تاخیر‌ها را با برنامه ریزی‌های صورت گرفته کاهش داده و خدمات را افزایش دهیم.

 

زادخور افزود: یکی از برنامه های مهم آغاز فعالیت ستاد ویژه در ایام نوروز است که به طور شبانه روزی در جهت مدیریت سفرهای ریلی تشکیل شده است، در این راستا ستاد مرکزی نیز در تهران با نظارت دقیق در جهت جلوگیری از تخلفات حمل و نقل فعال است.

 

وی در خصوص ساعت حرکت قطارها در سال 94 توضیح داد: در سال 94 تغییراتی جزیی مطابق با افق تعیین می‌شود که به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

مدیرکل راه‌آهن استان قم همچنین در مورد قطارهای قم تهران اظهار کرد: با توجه به بهره گیری از تکنولوژی روز در این مسیر مسافران در کمتر از 100 دقیقه و تنها با بهای چهار هزار تومان به مقصد می‌رسند.

 

وی از کاهش ظرفیت قطار قم –تهران در ایام نوروز خبر داد و عنوان کرد: به واسطه تعطیلی مراکز علمی و دانشگاهها و کاهش تردد دانشجویان ظرفیت قطار از شش رام به 2 رام کاهش خواهد یافت، چرا که باید از ظرفیت قطار برای مسیرهای پرتردد در ایام عید استفاده کرد.

 

زادخور خاطرنشان کرد: ظرفیت جابجایی مسافران در مسیر قم – مشهد روزانه بالغ بر 2 هزار نفر است که در ایام نوروز نیز به همین منوال خواهد بود.

 

انتهای پیام

 

تعداد بازدید: 497 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار