پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 23:54   
 
 
   آخرین اخبار  
  تلاش سه ساله شرکت راه آهن بر ضد تولید ملی
  تاثیر شدید توسعه شبکه ریلی بر کاهش تلفات جاده ای و آسیب های ماندگار جسمی/ برنامه دکتر پزشکیان چیست؟
  سرود عشق روی ریل های آهنی؛ قطار قلب منه!
پیشنهاداتی به دولت چهاردهم برای افزایش سهم راه‌ آهن
  رفع عوامل کاهش سهم بار و مسافر ریلی؛ رزمایشی برای دولت و وزیرجدید

  بررسی آخرین وضعیت کریدور شمال-جنوب و ساخت خط ریلی رشت- آستارا بین ایران و روسیه
  وجود واگن های ۵۰ ساله در سیستم حمل و نقل ریلی کشور
  شرایط وخیم صنایع ریلی/ امکان تعطیلی کامل صنایع ریلی
  برنامه حامیان پزشکیان:رساندن میانگین سرعت قطارهای باری به 40 کیلومتر بر ساعت و میانگین سرعت قطارهای مسافری به 120کیلومتر برساعت
  برنامه حامیان پزشکیان: احداث 3000کیلومتر خطوط ریلی برقی پرسرعت بین شهرهای پر جمعیت کشور
  فیلم/جابجایی زائران ایرانی حج تمتتع با قطار سریع السیر
  برنامه های پیشنهادی متخصصان ریلی حامی مسعود پزشکیان
  ۵۰۰ میلیارد تومان به راه آهن بوشهر شیراز تزریق می شود
  وجود ۴۵۰ لوکوموتیو زمین گیر/ویدئو
  شرایط وخیم صنایع ریلی/ امکان تعطیلی کامل صنایع ریلی
  راه‌آهن ارمنستان به ایران متصل می‌شود
  نقش اتصال منطقه آزاد چابهار به شبکه ریلی کشور
  چرا حمل و نقل ریلی مغلوب حمل و نقل جاده ای می شود؟
  فاجعه مدیریت: الحاق ۲۶ واگن مسافری به ناوگان ریلی طی ۳ سال اخیر
  فیلم| نمایش عمومی قطارهای ساخت شرکت هیتاچی ژاپن
  گزارش تصویری | مراسم بهره برداری از خط راه آهن یزد اقلید
  افغانستان در یک قدمی اتصال ریلی به بندر چابهار ایران
  وعده بهره برداری از راه آهن چابهار زاهدان در سال جاری تحقق می یابد؟
  3 شرط جذب سرمایه گذار برای مزایده لوکوموتیوها
  شرکت راه آهن، شرکت های سرمایه گذار در صنعت ریلی را ورشکسته کرد
  پیوند ریلی کریدور شمال به جنوب؛ خزر به خلیج فارس متصل شد +فیلم
  پروژه ریلی یا چاه بلع بودجه؟/ ساخت کدام مسیر ریلی در فارس توجیه دارد؟
  فیلم| مراحل اجرای راه آهن رشت- کاسپین
  مدیریت غلط راه‌آهن علیه جاده‌های کشور/ تریلی‌ها جور قطار را می‌کشند
  فیلم| راه آهن حمل مواد معدنی عربستان
  مدیرعامل ذوب آهن:ریل پروژه راه‌آهن چابهار -زاهدان را تامین می‌کنیم
  اتصال آسیا به اروپا : اهمیت راه آهن مشترک ایران ـ ارمنستان
  فیلم| ناامیدی از مدیریت راه آهن
  فیلم| معرفی خطوط جدید مترو تهران
  پیشرفت ۷۰ درصدی راه آهن چابهار زاهدان
  راه آهن بخش خصوصی را گروگان گرفته/ جزئیات جریمه ۳۲۷ میلیارد تومانی راه آهن
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 56256صفحه نخست » حمل و نقل و صنایع هواییپنجشنبه، 7 اسفند 1393 - 13:40
تبدیل «معبر» به «مقصد» با گسترش صنعت حمل و نقل هوایی
تبدیل «معبر» به «مقصد» با گسترش صنعت حمل و نقل هواییترابر نیوز: استان لرستان، سرزمینی است وسیع با هزار و یک ویژگی که شاید نمونه آن را کمتر بتوان در نقطه‌یی دیگر از کشور پهناور ایران اسلامی یافت. سرزمینی که به یقین آینده از آن اوست و بسط و گسترش صنعت حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل هوایی، در گرو توسعه فرودگاه و همچنین خطوط هوایی این استان است، موضوعی که هوشنگ بازوند، استاندار لرستان نیز به آن معتقد است و در این راه بسیار مصمم گام برمی‌دارد.
  
ترابر نیوز:
تبدیل «معبر» به «مقصد» با گسترش صنعت حمل و نقل هوایی


صبح یک روز زمستانی فرصتی پیش آمد تا در استانداری لرستان دقایقی را به گفت‌وگو با هوشنگ بازوند، استاندار لرستان بگذرانیم، مردی که برای پیشرفت این استان در حوزه‌های گوناگون به‌ویژه صنعت گردشگری، بهترین راه را توسعه حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل هوایی می‌داند و به همین دلیل بودجه لازم برای انجام طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد را به عنوان تنها فرودگاه این استان از ردیف بودجه استانداری فراهم کرده است. گفتگوی انجام شده با استاندار لرستان را با هم می‌خوانیم: 

جایگاه حمل و نقل هوای به ویژه فرودگاه در استان لرستان را چگونه ارزیابی می‌‌‌‌‌‌‌کنید؟

ابتدا از محمدعلی ایلخانی؛ مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور و معاونان محترم وی به‌دلیل حمایت‌هایشان صمیمانه تشکر می‌کنم و همچنین از مدیر فرودگاه خرم‌آباد و پرسنل این فرودگاه که پیشرفت کنونی فرودگاه و حمل‌ونقل هوایی در این استان را مدیون مدیریت وی هستیم، نهایت تشکر را دارم. به صورت کلی درباره حمل‌ونقل باید بگویم که این صنعت یکی از زیرساخت‌های اصلی برای توسعه کشور است که نقش بسیار مهمی را در تولیدات ناخالص ملی کشور دارد. 

برای یافتن یک کشور توسعه‌یافته باید به بخش حمل‌ونقل و زیرساخت‌های حمل‌ونقل آن کشور توجه کرد. اگر قرار است توسعه‌یی صورت بگیرد و بخش خصوصی به توسعه کمک کند، لازمه‌ آن داشتن زیرساخت حمل‌ونقلی مناسب است. 

حوزه حمل و نقل هوایی به عنوان یک بخش مدرن و توسعه‌یافته، نیازمند کسانی است که دغدغه توسعه و میل به سرمایه‌گذاری داشته باشند. در حال حاضر استان لرستان دارای یک فرودگاه در شهر خرم‌آباد است و طرح توسعه این فرودگاه با مبلغی افزون بر ۵۳ میلیارد تومان در دست اجراست و کارهای لازمه در حال انجام شدن است.

در واقع، ما از وزارت راه و شهرسازی توقع داشتیم که این کارها را انجام دهد و البته می‌دانیم که منابع درآمد وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌های کشور در چه وضعیتی است. با این وضعیت، طبیعی است که این بخش‌ها منابع را بیشتر صرف فرودگاه‌هایی کنند که پرواز بیشتری را انجام می‌دهند. لذا ما به این نتیجه رسیدیم که از منابع اعتباری خودمان به حل این موضوع کمک کنیم. البته جا دارد که از دکتر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز تشکر کنم که همین موضوع را تایید کردند و هزینه قیر مورد نیاز برای فرودگاه را تقبل کردند و نیز مبلغی از همین میزان را به ما دادند و ما نیز نهایت سپاس را از ایشان داریم.

قسمت طرح و توسعه با قرارداد پنجاه و سه میلیارد تومانی انجام می‌گیرد و در بخش ساماندهی پروازها هم دوباره همین فرآیند را در پیش گرفته‌ایم تا خودمان بتوانیم مشکلات خود را حل کنیم. 

وابسته بودن خطوط هوایی به وزارتخانه باعث شد که ما با بخش‌های خصوصی قرارداد ببندیم و در نتیجه، تعداد پروازهای ما از شش پرواز در هفته به بیست و هشت پرواز در هفته افزایش یابد.

در آینده نیز برنامه‌ای برای فرودگاه خرم‌آباد داریم تا بتوانیم این فرودگاه را فرودگاهی فعال تبدیل کنیم.

فکر می‌کنید توجه ویژه به بخش حمل‌ونقل و هوایی و فرودگاه‌ها تا چه حد می‌تواند به پیشرفت گردشگری در استان کمک کند؟

استان لرستان دارای جاذبه‌های فراوانی در حوزه گردشگری است و در وضعیت اکوتوریسم وضعیت مطلوبی دارد و پایتخت ژئوتوریسم کشور محسوب می‌شود. 

این استان همچنین دارای ژئوپارک‌هایی مانند دریاچه گهر، زمین لغزش پل‌دختر و دره شیر کوهدشت است. در زمینه میراث فرهنگی هم بیش از دو هزار و پانصد اثر تاریخی داریم و این استان معروف به پایتخت پل‌های تاریخی ایران است. قلعه فلک‌الافلاک و پل‌های تاریخی در دست اجراست که به ثبت جهانی برسد.

در صنایع دستی بحث مفرق سابقه دیرینه‌ای در این استان دارد که شاید وجود این فلز با اسم استان عجین شده باشد. در بروجرد بحث ورشو بسیار رونق گرفته که با در نظر گرفتن تمامی این موارد، شاهدیم که وجود صنعت حمل‌ونقل هوایی چقدر برای گردشگران ضرورت دارد. لذا با توجه به این جاذبه‌ها برای جذب گردشگر باید توجه خاصی به فرودگاه‌ها و پرواز‌ها داشته باشیم. تاکنون نگاه گردشگران به این استان به عنوان معبر بوده است که ما برای جذب و نگه داشتن گردشگر باید این معبر را به مقصد تبدیل کنیم.

این تغییر نیز دست‌کم سالانه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گردشگری را می‌طلبد و ما پس از چهار سال قادر خواهیم بود تا به راحتی کلمه معبر را به مقصد تبدیل کنیم. 

آیا شما فکر می‌کنید که با وجود تنها یک فرودگاه٬ به ایده‌آل‌ها مورد نظر خود در استان می‌رسید؟ برنامه‌یی برای ساخت فرودگاه‌ جدید در استان ندارید؟

در استان لرستان بحث احداث فرودگاه بروجرد را داریم که در قانون بودجه نیز قید شده که البته این قیدشدن همراه با همکاری بخش خصوصی بوده است. البته در کشور ما بخش خصوصی میل کمتری به ساخت فرودگاه دارد، به‌ویژه فرودگاه‌هایی که توجیه اقتصادی بالایی ندارند. با این وجود، طراحی‌هایی در بروجرد صورت گرفته که از حدود 270 هکتار زمین در این شهر، تملک حدود پنجاه هکتار آن صورت گرفته است. در توافق انجام شده با بخش خصوصی قرار شده است در این بخش یک منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شود و فرودگاه بروجرد بخشی از این منطقه خواهد بود. با صورت گرفتن این توافقات، ساخت فرودگاه بروجرد نیز با این بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

آیا ابتدا باید زیرساخت‌ها صورت بگیرد تا بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری اقدام کند یا باید خود بخش خصوصی عاملی شود بر ایجاد زیرساخت‌های لازم؟ به‌عبارتی دیگر، چطور می‌شود بخش خصوصی را به این حوزه علاقه‌مند کرد؟

اگر بخش خصوصی بخواهد منطقه ویژه اقتصادی را احداث کند، باید سرمایه‌گذاری بالایی را انجام دهد و لازمه شکوفا شدن این سرمایه‌گذاری، وجود یک فرودگاه در این منطقه است. ما در طرحی که برای بروجرد طراحی کرده‌ایم، مشخص شده‌است که احداث فرودگاه حدود ۱۵درصد بودجه را به خودش اختصاص می‌دهد و طبیعی است که توجیهی برای احداث داشته باشد. 

به نظر شما چه موانعی بر سر راه توسعه فرودگاه خرم‌آباد و احداث فرودگاه بروجرد وجود دارد؟

صرف‌نظر از موانع فنی، ما موانعی دیگر نخواهیم داشت. البته تنها مانع ما کمبود سرمایه‌گذار است که اکنون اگر با تنها سرمایه‌گذار به توافق نرسیم، با چالش بزرگی روبه‌رو خواهیم شد. البته جذب سرمایه‌گذار کار بسیار دشواری است چون سرمایه‌گذار منابع و سرمایه و اعتبار خود را می‌آورد و انتظار دارد که این سرمایه‌گذاری سوددار باشد.

بگذارید سوالم را از طرف دیگر مطرح کنم. حلقه‌های گسترش و ارتقای سطح گردشگری چه از لحاظ آماده کردن فرهنگ گردشگری آماده کردن اماکن بازدیدی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما برای بحث گردشگری در کل کشور نیاز به دو زیرساخت داریم؛ یکی زیرساخت‌های سخت‌افزاری مثل راه، هتل و فرودگاه که باید فراهم کنیم. البته به عقیده من، مهم‌تر از آن، فراهم کردن زیرساخت‌ها ذهنی است تا مردم بتوانند خوب با گردشگر صحبت و به خوبی از گردشگر استقبال کنند. همچنین باید احساس کنند که ورود یک گردشگر در سفره‌ مردم و در اقتصاد زندگی مردم نقش خواهد داشت. 

ما باید موانع نرم‌افزاری را که وجود دارد، برداریم. مثل برخورد ما با گردشگر و روابطی که با آن‌ها داریم. البته ما برخی محدودیت‌ها داریم که این محدودیت‌های ما حتی مشکل قانونی هم ندارند، ولی بعضی تصمیم‌ها فراقانونی روی آن‌ها گرفته می‌شود که این تصمیم‌ها با فراهم کردن زیر ساخت‌ها کمتر خواهد شد.

با توجه به طرح جامع توسعه فرودگاه خرم‌آباد با حمایت کامل استانداری، آیا تدبیری در جهت افزایش ایرلاین‌ها یا ایرلاین خصوصی لرستان اندیشیده‌اید؟

ایرلاین‌داری کار سختی است و کشورهای توسعه‌یافته فقط سه یا چهار ایرلاین دارند. فعالیت ما بر محور این است که با یکی از ایرلاین‌های با سابقه ایران قراردادی ببندیم تا مثلا یک هواپیما را به پرواز خرم‌آباد اختصاص دهد؛ آن هم نه به طور صد درصد

تین نیوز

تعداد بازدید: 637 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  رئیس جبهه اصلاحات: صادق زیباکلام به سرطان مبتلا شده است
  رئیس اتاق بازرگانی در دیدار پورمحمدی: نرخ تورم و نرخ بهره کمر تولیدکننده را شکسته / تعهدات ارزی که برای بازرگانان تعریف شده مشکلات بسیاری آفریده / وزارتخانه‌های نیرو و صمت در تامین زیرساخت‌ها عملکرد خوبی ندارند / وضعیت کارخانه‌های تولیدی هر روز بدتر می‌شود
  نگرانی چین از توسعه بندر چابهار + فیلم
  تلاش سه ساله شرکت راه آهن بر ضد تولید ملی
  مسعود پزشکیان: بلد نیستم شعار دهم و تاکنون برای رای گرفتن دروغ نگفتم
  تاثیر شدید توسعه شبکه ریلی بر کاهش تلفات جاده ای و آسیب های ماندگار جسمی/ برنامه دکتر پزشکیان چیست؟
  رانت ویژه برای واردکنندگان خودرو
  پزشکیان برای جذب آرای میلیونی فعالان حمل و نقل چه برنامه ای دارد؟
  سرود عشق روی ریل های آهنی؛ قطار قلب منه!
  رفع عوامل کاهش سهم بار و مسافر ریلی؛ رزمایشی برای دولت و وزیرجدید
  بررسی آخرین وضعیت کریدور شمال-جنوب و ساخت خط ریلی رشت- آستارا بین ایران و روسیه
  نامزدهای ریاست‌ جمهوری درباره مکران چه می‌گویند؟
  ​اجرای بیمه شخص ثالث اجباری وسایل نقلیه ریلی به کجا رسید؟
  وجود واگن های ۵۰ ساله در سیستم حمل و نقل ریلی کشور
  آیا همه تاکسی های فرسوده تهران برقی می شود؟
  پزشکیان: مغز‌ها از ایران می‌روند، چون یک عده با رابطه، قدرت را در دست می‌گیرند و برخورد نامناسب با جامعه انجام می‌دهند
  شرایط وخیم صنایع ریلی/ امکان تعطیلی کامل صنایع ریلی
  دکترعلی ربیعی:پزشکیان هرچه بگوید تا آخر بر آن استوار خواهد ماند
  استدلال عباس عبدی برای لزوم مشارکت در انتخابات امسال: شکست فاحش سیاست یک‌دست‌سازی کاملا اثبات شده؛ بسیاری از اصولگرایان و بدنه آنان نیز سرخورده هستند / ساختار رسمی از هیچ کدام از نامزدها هیچ حمایت ویژه‌ای نمی‌کند
  سریع القلم: نمی دانیم می‌خواهیم با دنیا مبارزه کنیم یا همکاری؟ عدم ارتباط با جهان اولین دلیل مشکلاتمان است
  ویدئو/ نطق « مسعود پزشکیان » در مجلس 88
  نطق تاریخی پزشکیان در خرداد ۱۴۰۰ ؛ زمانی که کاندیدا نبود + فیلم
  اظهارات جنجالی مسعود پزشکیان، در باره مهسا امینی/ویدئو
  نطق مسعود پزشکیان در سال ۱۳۸۲ در مجلس/ویدئو
  کارشناس شبکه‌ی افق: همه‌ی صندوق‌های بازنشستگی مبتلا به «ورشکستگی پنهان» هستند/ بزودی نمی‌توانیم مستمری بازنشستگان را پرداخت کنیم/ویدئو
  سید محمد خاتمی: به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد
  پزشکیان درمورد فدرالیسم: به «هر ایده‌ای» که یکپارچگی سرزمینی ایران را خدشه دار کند، باور ندارم
  باید با تمام توان نفت خام صادر کنیم
  برنامه های پیشنهادی متخصصان ریلی حامی مسعود پزشکیان
  برنامه حامیان پزشکیان:رساندن میانگین سرعت قطارهای باری به 40 کیلومتر بر ساعت و میانگین سرعت قطارهای مسافری به 120کیلومتر برساعت
  برنامه حامیان پزشکیان: احداث 3000کیلومتر خطوط ریلی برقی پرسرعت بین شهرهای پر جمعیت کشور
  سوال‌های ۱۰گانه حسن روحانی از نامزدهای انتخابات؛ از برنامه برای تضمین آزادی‌های مدنی و حق اینترنت تا افزایش ارزش پول ملی
  سال پیش ۴۶ درصد از تصادفات فوتی مربوط به موتورسواران بود
  چین بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی تولید برق جهان را فعال کرد/چین باسرعت درمسیر جایگزینی نفت
  فیلم/جابجایی زائران ایرانی حج تمتتع با قطار سریع السیر
  برنامه های پیشنهادی متخصصان ریلی حامی مسعود پزشکیان
  فیلم دکتر پزشکیان در حین جراحی قلب باز
  ۵۰۰ میلیارد تومان به راه آهن بوشهر شیراز تزریق می شود
  وجود ۴۵۰ لوکوموتیو زمین گیر/ویدئو
  شرایط وخیم صنایع ریلی/ امکان تعطیلی کامل صنایع ریلی
  فیلم بسیار جالب | آسفالت و بتن ریزی در جاده های امریکا
  ببینید: طبیب ایران! / مسعود پزشکیان؛ از طبابت تا یک‌قدمی ریاست جمهوری/ ویدئو
  حمایت عبدالله طالبی بنیانگذار گروه بانک پارسیان و مدیرعامل اسبق بانک از دکتر مسعود پزشکیان
  پزشکیان به رئیسی: قرار بود گرانی را کنترل کنید، تورم را حل کنید، نرخ ارز را تثبیت کنید و قیمت ها کاهشی شود، خب چه شد؟ /مردم تحت فشار هستند
  حماس: ما قطعنامه شورای امنیت را پذیرفتیم/ آماده مذاکره هستیم
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار