پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 02:54   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55313صفحه نخست » حمل و نقل و صنایع ریلیچهارشنبه، 22 بهمن 1393 - 13:18
6 پیشنهاد برای توسعه بهتر راه آهن بین المللی اینچه برون
6 پیشنهاد برای توسعه بهتر راه آهن بین المللی اینچه برونترابر نیوز: در حالی که افتتاح راه آهن بین المللی اینچه برون با حضور ریاست جمهوری، آغاز تحولی برای منطقه شمال و به ویژه استان گلستان بود، اکنون برخی از مسئولان و مدیران ریلی و استانی گلستان ابراز می دارند زیرساخت های اصلی در این پروژه فراهم نشده است.
  
ترابر نیوز:
◄ 6 پیشنهاد برای توسعه بهتر راه آهن بین المللی اینچه برون

 راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون که راه‌اندازی آن سبب ارتباط ریلی سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان به یکدیگر خواهد شد، در حالی نیمه اول خرداد ماه افتتاح شد که امروزه برخی از مسئولان و مدیران ریلی و استانی گلستان معتقدند زیرساخت های اصلی برای بهره برداری کامل در این پروژه فراهم نشده است.

در این خصوص با توجه به اینکه مبرهن است که آماده نبودن زیرساخت های لازم، کشور ما را  از بهره مندی  حداکثری در بحث ترانزیت کالا و افزایش صادرات و واردات از راه آهن بین المللی اینچه برون  دچار اختلال خواهد کرد. لذا کارشناسان برخی توصیه هایی که شاید به تحقق پیوستن آنها بتواند بهره وری از این پروژه ملی را افزایش دهد متذکر شدند که در زیر بدان اشاره می شود:

1. ایجاد گمرک ریلی و تامین امنیت: ایجاد گمرک ریلی و تامین امنیت در این مرز باید برای بهره برداری از این خط آهن در اولویت مدیران استانی قرار گیرد، چرا که بدون نیروی انسانی و تامین امنیت در این مرز ریلی نمی توان اقدامی برای صادرات و یا واردات کالا انجام داد.

2. نبود سکوی تخلیه بار، عدم وجود سیلو و انبار در مرز و عدم استقرار دستگاه های مرتبط  و مشخص نبودن محدوده مرز ریلی از جمله مشکلات حال حاضر این خط است.

3. جانمایی و ساخت خطوط تعویض بوژی و جذب نیروی متخصص که باید از ادارات ۱۸ گانه راه آهن کشور برخی از نیروهای مدیر و متخصص در استان جذب شوند.

4. احداث ترمینال غلات در نقطه صفر مرزی: در ترمینال غلات راه آهن تکالیفی دارد که مهم ترین آن این بوده است که ریل عریض در محدوده ایستگاه بیاید که راه آهن این تکلیف را پذیرفته است ولی هنوز کامل اجرایی نشده است.

5. صدور مجوز ریلی از موضوعات دیگری است که باید اجرایی شود: در این خصوص چون وزارت کشور باید مجوز بدهد مکاتباتی با معاون اول رییس جمهور شده است  که رونوشت آن را به معاونت اجرایی رییس جمهور هم ارسال شده است و با وزارت امور خارجه و راه آهن هم در این زمینه مکاتبات لازم صورت گرفته است.

6. یکی از موضوعات مهمی که باید در این پروژه پیگیری شود امضای معاهده بین کشورهای ایران - ترکمنستان و قزاقستان است که بیشترین سهم را در تبادل و ترانزیت کالا در این مرز ریلی دارند.

در این مورد قابل ذکر است که کالایی که از یک کشور به کشور دیگری می رود و یا خارج می شود تابع یک سری استاندارد هایی است که هر کدام قانون خود را دارند. وجود این قوانین در روان سازی تجارت برای تجار و بازرگانان نقش اساسی داردالبته مسئولان راه آهن در این خصوص ابراز دارند که این معاهده وجود دارد.

تین نیوز

تعداد بازدید: 636 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار