پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 04:09   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54724صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 12 بهمن 1393 - 15:29
سوخت رسانی به کشتی های عبوری اجرایی می شود
ترابر نیوز: مدیرعامل شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم گفت:سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس در راستای برنامه پنجم توسعه و ارتقاء منابع ارزی، بزودی اجرایی خواهد شد.
  

ترابر نیوز:

 

به گزارش مانا، کاپیتان محمدرضا علی اکبری در جریان بازدید اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و هیات همراه از پروژه های عمرانی و اقتصادی در قشم با بیان این مطلب، گفت: برنامه سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس در راستای برنامه پنجم توسعه و ارتقاء منابع ارزی، بزودی اجرایی خواهد شد.
وی همچنین از سهم 25 درصدی سوخت رسانی قشم به کشتی های عبوری در خلیج فارس، خبر داد و گفت : سوخت گیری در بندر سلخ جزیره قشم برای شناورهای عبوری در خلیج فارس در مقایسه با سوخت گیری در بندر فجیره براساس کوتاه شدن حدود 300 مایل در مسیر رفت و برگشت و کم شدن زمان روی آب، بسیار مقرون به صرفه است و به مرور سهم قشم در سوخت رسانی به کشتی ها افزایش خواهد یافت.
این مسئول، از ایجاد اشتغال پایدار برای یک هزار و 200 نفر نیروی کار ( مستقیم و غیر مستقیم )بویژه بومیان، احیای صنعت فراموش شده بانکرینگ سوخت، محرومیت زدایی و توسعه هر چه بیشتر جزیره قشم به عنوان بخشی از ویژگی های این پروژه نام برد.
مدیرعامل شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم یادآور شد: تولید انواع سوخت های مورد نیاز شناورها از دیگرمزیت هایی است که با آغاز فعالیت عملیات سوخت رسانی در قشم می توان از آن بهره برد.
به گفته وی، احداث پالایشگاه 60 تا 80 هزار بشکه ای ، ساخت اسکله و موج شکن، موج شکن اصلی و فرعی  به طول دو کیلومتر ، احداث پنج پست اسکله برای پهلوگیری کشتی های 10 هزار تنی با توان عملیاتی 4.5 میلیون تن فرآورده های نفتی در سال ، احداث اسکله اختصاصی برای کشتی ها ی تانکر تا سقف 100 هزار تن با شمع و عرشه در عمق مورد نیاز از دیگر فعالیت های انجام شده در این منطقه و در راستای این پروژه است.

تعداد بازدید: 706 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار