سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 22:19   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54259صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 5 بهمن 1393 - 15:58
انتخاب مونوریل در کرمانشاه یک اشتباه عجیب بود
ترابر نیوز: دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه انتخاب مونوریل را به عنوان سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه یک اشتباه عجیب از سوی مسئولین وقت استان عنوان کرد.
  
ترابر نیوز:

 

انتخاب مونوریل در کرمانشاه یک اشتباه عجیب بود

دکتر محسن زاهدی با بیان اینکه مونوریل سیستم بدی نیست، اظهار کرد: این سیستم بیشتر سیستم حمل و نقل توریستی است و یک سیستم فانتزی است که می‌توان در حمل و نقل نیز از آن استفاده کرد، اما انتخاب مونوریل به عنوان سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه حتی اگر جنبه فانتزی بودن آن را کنار بگذاریم، با توجه به ابعاد و اندازه‌ای که مونوریل دارد، قابلیت اجرا در بافت مرکزی شهر کرمانشاه را نداشت.

 
وی انتخاب مونوریل به عنوان سیستم حمل و نقل شهر کرمانشاه را یک اشتباه عجیب از سوی مسئولین وقت استان عنوان کرد و افزود: مشکلات مونوریل به منظور اجرا در شهر کرمانشاه به حدی واضح بود که با استفاده از نظر یک متخصص ترافیک به راحتی می‌شد فهمید ابعاد مونوریل در خیابان مدرس و بافت مرکزی شهر جا نمی‌شود.

 
زاهدی با بیان اینکه خیابان مدرس فضای کافی برای اجرای مونوریل را نداشت، اظهار کرد: متاسفانه سیستم مونوریل بگونه‌ای است که قابلیت زیرگذرشدن را هم ندارد و باید حتما در ارتفاع حرکت کرده و نهایتا روی زمین حرکت کند.

 
دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات زیرگذرشدن مونوریل این است که این سیستم بگونه‌ای طراحی شده که امکان تهویه هوا وجود ندارد و به لحاظ اکسیژن‌رسانی در زیر زمین دچار مشکل می‌شود.

 
زاهدی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که مونوریل برای اجرا در شهر کرمانشاه داشت، مدیریت استان تصمیم به تغییر سیستم مونوریل به سیستم قطار سبک شهری یا همان L.R.T گرفت.

 
وی تصریح کرد: L.R.T قابلیت اجرا در روی زمین و زیر زمین را داشته و از ظرفیت بیشتری برای جابجایی مسافر برخوردار است.

 
زاهدی در خصوص اینکه چرا مترو جایگزین مونوریل نشد، اظهار کرد: در شرایطی که ستون‌ها در بیش از 50 درصد مسیر احداث شده بهترین گزینه انتخاب L.R.T بود.

 
وی تصریح کرد: از طرف دیگر برای انتخاب و احداث مترو جمعیت شهر نیز در نظر گرفته می‌شود که L.R.T در این زمینه با توجه به میزان جابجایی‌ها در سطح شهر بهترین گزینه است و از طرف دیگر قیمت ساخت آن نیز نسبت به مترو به‌صرفه‌تر است.

 
دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه در خصوص زمان راه‌اندازی L.R.T اظهار کرد: در مورد تجهیزات و مهندسی ساخت این سیستم محدودیتی نداریم و اعتبار که باشد، به سرعت سیستم را ساخته و تحویل مردم کرمانشاه می‌دهیم.

تین نیوز

تعداد بازدید: 273 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار