پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 11:12   
 
 
   آخرین اخبار  
  افغانستان در یک قدمی اتصال ریلی به بندر چابهار ایران
  وعده بهره برداری از راه آهن چابهار زاهدان در سال جاری تحقق می یابد؟
  3 شرط جذب سرمایه گذار برای مزایده لوکوموتیوها
  شرکت راه آهن، شرکت های سرمایه گذار در صنعت ریلی را ورشکسته کرد
  پیوند ریلی کریدور شمال به جنوب؛ خزر به خلیج فارس متصل شد +فیلم
  پروژه ریلی یا چاه بلع بودجه؟/ ساخت کدام مسیر ریلی در فارس توجیه دارد؟
  فیلم| مراحل اجرای راه آهن رشت- کاسپین
  مدیریت غلط راه‌آهن علیه جاده‌های کشور/ تریلی‌ها جور قطار را می‌کشند
  فیلم| راه آهن حمل مواد معدنی عربستان
  مدیرعامل ذوب آهن:ریل پروژه راه‌آهن چابهار -زاهدان را تامین می‌کنیم
  اتصال آسیا به اروپا : اهمیت راه آهن مشترک ایران ـ ارمنستان
  فیلم| ناامیدی از مدیریت راه آهن
  فیلم| معرفی خطوط جدید مترو تهران
  پیشرفت ۷۰ درصدی راه آهن چابهار زاهدان
  راه آهن بخش خصوصی را گروگان گرفته/ جزئیات جریمه ۳۲۷ میلیارد تومانی راه آهن
  ارمنستان: به برقراری ارتباط ریلی با جمهوری آذربایجان علاقه‌مند هستیم
  شرحی بر رشد دو دهه اخیر و برنامه توسعه راه آهن هند
  فیلم| مناظری زیبا از راه آهن زاهدان
  دو چالش پروژه راه آهن شلمچه بصره؛ مین روبی و ساخت پل
  پیوستن قزاقستان به جمع شرکای کریدور ترانس افغان
  خط ریلی زاهدان کویته نیازمند تبدیل تفاهم نامه به قرارداد عملیاتی
  سهم ترانزیت ریلی با ظرفیت فعلی می تواند ۲ برابر شود
  تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  رشد اقتصادی چین در گروی قطارهای سریع السیر است؟
  راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51300صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلشنبه، 29 آذر 1393 - 12:38
اخبار آسمان ایران در هفته گذشته/ از ارسال موتور 10 فروند هواپیمای هما به خارج برای تعمیر تا توقف بیش از 110 پرواز شبانه مهرآباد
ترابر نیوز: ارسال بیش از 10 موتور هواپیمای هما به کشورهای خارجی برای تعمیر، استفاده 10 درصدی از امکانات ناوگان هوایی کشور، طرح کلان ملی توسعه فناوری هواپیمای مسافربری 100 تا 150 نفره و اعلام جزییات توقف بیش از 110 پرواز شبانه فرودگاه مهرآباد، برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهد.
  
ترابر نیوز:
◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته/ از ارسال موتور 10 فروند هواپیمای هما به خارج برای تعمیر تا توقف بیش از 110 پرواز شبانه مهرآباد

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران ایر، بیش از 10 موتور هواپیماهایش را برای تعمیرات به خارج از کشور فرستاد، گفت: اقدامات زیادی به منظور روان سازی فرآیند اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه مهرآباد انجام شده و میزان توقف در این فروگاه به شدت کاهش یافته است.

عباس آخوندی، در آستانه هفته حمل و نقل، در گفتگوی زنده شبکه خبر اظهار کرد: از سال گذشته 12 فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی کشور شد، ضمن اینکه در بخش تامین قطعات، امکان دسترسی ها بهبود یافته است.

وی با تاکید بر اینکه "یکی از برنامه‌های ما در حوزه هوایی اورهال کردن موتورهای هواپیماست" گفت: در حال حاضر اکثر ایرلاین ها موتور و قطعات هواپیماها را برای تعمیرات به اروپا ارسال کرده اند.

استفاده 10 درصدی از امکانات ناوگان هوایی کشور
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از ایجاد زیرساخت های توسعه صنعت حمل ونقل هوایی در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون تنها از 10 درصد ظرفیت ناوگان هوایی کشور استفاده می شود.

محمد خداکرمی در نشست تخصصی صنعت حمل ونقل هوایی با موضوع بهره وری، افزود: برای رشد صنعت حمل ونقل هوایی باید در پنج حوزه سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاهی، ایرلاین ها، ناوبری و سازندگان هواپیما به طور متناسب فعالیت شود.

وی تصریح کرد: هرچند وضعیت کشور هم اکنون در برخی از این بخش ها مناسب است اما در برخی از بخش ها نیز با چالش هایی مواجه هستیم.

مدیریت جامع فرودگاهی در استان تهران حاکم می‌شود
وزیر راه‌ و شهرسازی با تاکید بر اجرای مدیریت جامع فرودگاهی در استان تهران گفت: باید با ارائه طرحی جامع٬ کامل و مدیریتی یک‌دست، ارائه خدمات فرودگاهی را در فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد و امام‌خمینی(ره) و پیام برقرار نماییم.

با حضور عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی، محمدعلی ایلخانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نشستی به منظور ارائه طرح جامع و یکپارچه در مدیریت فرودگاه‌های استان تهران برگزار شد.

وزیر راه‌ و شهرسازی در این نشست گفت: ارائه پراکنده طرح‌های مختلف باعث عدم انسجام در معماری‌های داخلی، ترمینالی و همچنین خدماتی در فرودگاه‌ها شده است به‌طوری که در هر بخش از ترمینال‌های فرودگاه‌ها ناهماهنگی معماری به وضوح قابل مشاهده است.

پروازهای عمره به فرودگاه امام منتقل شد
مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه پروازهای حج عمره نیز مثل حج تمتع به فرودگاه امام منتقل می‌شود، از انجام پرواز‌های عمره ایستگاه لار برای اولین بار از امروز خبر داد و گفت: هفت پرواز عمره توسط ایرباس پهن‌پیکر هما در این ایستگاه انجام می‌شود.

فرهاد پرورش اظهار داشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای کاهش هزینه‌ها و ارائه خدمات، در حال نوسازی و تجهیز ناوگان خود است.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً مایل هستیم هواپیمای نو وارد کشور کنیم، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری بر این امر تأکید دارند اما هواپیماهای نو سرمایه‌گذاری سنگینی را می‌طلبد که باید شرایط اقتصادی آن فراهم باشد.

کاپیتان شهبازی از دولت آمریکا شکایت کرد
کاپیتان هوشنگ شهبازی با حضور در شعبه ۵۵ مجمع قضایی شهید بهشتی تهران رسما از دولت آمریکا شکایت کرد.

کاپیتان هوشنگ شهبازی با حضور در شعبه ۵۵ مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران رسما از دولت آمریکا شکایت کرد. این شکایت توسط اعظم مومنی شیویاری بعنوان وکیل قانونی شهبازی تنظیم شده است.

بخش هایی از دادخواست شهبازی علیه دولت آمریکا بدین شرح است: ایالت متحده آمریکا برای وادار کردن ایران به تغییر در سیاست‌های خود یا به منظور فراهم کردن شرایط تغییر رژیم سیاسی و وضع تحریم‌های هدفمند یکجانبه هواپیمایی که به صورت ممنوعیت فروش هواپیماهای مسافربری و قطعات یدکی آنهاست و همچنین قراردادهای مربوط به تعمیر و نگهداری آنها، باعث تضییع حقوق بسیاری از شهروندان ایرانی شده است.

مرگ ۱۵۰۰ ایرانی بر اثر سقوط هواپیما: ایران برای رفع این مشکلات مجبور به خرید قطعات یدکی و هواپیماهای دست دوم شده که این امر موجب شده تا در طول سالهای گذشته چندین هواپیما سقوط کرده و منجر به کشته شدن حدود ۱۵۰۰ نفر شده است.

معرفی پژوهش های بین المللی در حمل و نقل هوایی
معاون آموزشی دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه "پروازهای ارزان قیمت" یکی از موضوعات پژوهشی روز در سطح بین المللی است، اظهار کرد: برای رونق کارهای تحقیقاتی در صنعت هوانوردی پیشنهاد دادیم، ایرلاین ها مشکلات شان را در قالب پروژه های تحقیقاتی اعلام کنند.

جواد پرستاری با ابراز نارضایتی از وضعیت پژوهش در کشور گفت: متاسفانه مشاهده شده که کارهای پژوهشی در دانشگاه ها خرید و فروش می شود، این وضعیت نشان می دهد که اهمیت کارهای تحقیقی در کشور بسیار ناچیز است.

وی مناسب ترین روش ارائه اطلاعات علمی را "پژوهش" دانست و افزود: در صورتی که کارهای پژوهشی به روش صحیح انجام شود، نتایج علمی آن در تصمیم گیری های مدیریتی اعمال می شود.

جابجایی سالانه بیش از دو میلیون مسافر از فرودگاه اصفهان
مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان، با بیان اینکه سالانه 2.3 میلیون مسافر از فرودگاه اصفهان جابجا می شوند گفت: به منظور توسعه صنعت گردشگری، اقدامات لازم در حال انجام است.

علی قاسم زاده با بیان اینکه سالانه 2.3 میلیون مسافر از فرودگاه اصفهان اعزام و پذیرش می شوند اظهار کرد: در هفته، بیش از 420 پرواز در فرودگاه اصفهان انجام می شود.

وی به مسیرهای پرتقاضا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مسیرهای پر تقاضا در پروازهای داخلی، شهرهای مشهد، کیش، و تهران، و در پروازهای خارجی، کشورهای عراق، ترکیه، امارات و عربستان می باشد.

جزییات توقف بیش از 110 پرواز شبانه فرودگاه مهرآباد
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، ضمن تشریح جزییات توقف پروازهای شبانه این فرودگاه گفت: ناوگان اتوبوس های جدید حمل مسافر، خریداری و در روزهای آینده در فرودگاه مهرآباد به کار گرفته می شوند.

علی رستمی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تین نیوز، با تاکید بر اینکه طرح توقف پروازهای شبانه از 21 آذرماه اجرا شده، گفت: به غیر از پروازهای اورژانسی، VIP، نظامی، و پروازهایی که با تاخیر مواجه می شوند، تمامی پروازهای فرودگاه مهرآباد از ساعت 24 تا 5 صبح متوقف شده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، با اشاره به اینکه به طور متوسط بیشتر از 1 پرواز اضطراری شبانه صورت نخواهد گرفت، گفت: تا پیش از طرح توقف پروازهای شبانه، بیش از 110 پرواز، بین ساعات 24 تا 5 صبح وارد و خارج می‌شدند که به منظور آسایش بیشتر ساکنان اطراف این فرودگاه، طرح توقف پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد، اجرا شد.

تعداد بازدید: 99 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  فیلم/ زاکانی با پایتخت چه کرده؟
  پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
  مسعود پزشکیان: شنبه رسما کاندیدای انتخابات می‌شوم
  همتی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد
  سخنان زیبا که راه را برای تنگناهای اقتصادی فراهم می‌کند ما را فریب ندهد
  به صورت مشروط در انتخابات ریاست جمهورى پیش رو مشارکت می‌کنیم / نامزد یا نامزد‌های اختصاصی معرفی می‌کنیم / نامزد‌ها از میان شخصیت‌های متعهد به نمایندگی از مواضع و دیدگاه‌های اصلاح طلبان انتخاب می‌شوند / اسامی نامزد‌های ما پیش از پایان بررسی صلاحیت‌ها اعلام می‌شود
  در زمستان باید نیمی ازمصرف گاز خانگی با برق جایگزین گردد.
  صف آرایی شرق و غرب در خیابان های تفلیس و ایروان
  افغانستان در یک قدمی اتصال ریلی به بندر چابهار ایران
  مهر: ثبت‌نام مصطفی پورمحمدی در انتخابات تقریباً قطعی است
  وعده بهره برداری از راه آهن چابهار زاهدان در سال جاری تحقق می یابد؟
  3 شرط جذب سرمایه گذار برای مزایده لوکوموتیوها
  شرکت راه آهن، شرکت های سرمایه گذار در صنعت ریلی را ورشکسته کرد
  منطقه آزاد انزلی؛ دارای ظرفیت های متنوع برای توسعه همکاری ایران و بنگلادش
  پیوند ریلی کریدور شمال به جنوب؛ خزر به خلیج فارس متصل شد +فیلم
  نهایی شدن ساخت واگن‌ های مترو
  ناوگان هلیکوپترهای کشور چند ساله است؟
  پروژه ریلی یا چاه بلع بودجه؟/ ساخت کدام مسیر ریلی در فارس توجیه دارد؟
  آسیب شناسی طرح جامع حمل و نقل و پندی از طرح ملی راه آهن هند
  امام صادقی ها چه بلایی سر اقتصاد ایران آوردند!
  آشنایی با زیرساخت های حمل و نقلی عربستان سعودی
  فیلم| مراحل اجرای راه آهن رشت- کاسپین
  مدیریت غلط راه‌آهن علیه جاده‌های کشور/ تریلی‌ها جور قطار را می‌کشند
  ماجرای قانون عوامل خارجی در گرجستان/ رویارویی غرب با تفلیس؟
  پیگیری قوی برای بازگشایی خط ریلی جلفا تا گرجستان/فیلم
  بهر طریق ممکن می بایست فیش انرژی جایگزین فیش گاز و برق شود
  ۵ استفاده از پساب فاضلاب در صنعت
  استفاد از پساب و فاضلاب ماهشهر در پتروشیمی ها
  تولید بنزین از متانول مشابه طرح‌های چینی، قابلیت اجرا ندارد +فیلم
  دبیرکل موتلفه: اگر لاریجانی ثبت نام کند با او مذاکره خواهیم کرد
  ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه
  بندر چابهار؛ پل ارتباطی هند به کشورهای آسیای مرکزی
  محمود احمدی‌نژاد: در حال بررسی شرایط برای نامزدی انتخابات هستم/فیلم
  فیلم| راه آهن حمل مواد معدنی عربستان
  نمایی از تاریخ حمل و نقل ایران با قدیمی ترین گواهینامه ثبت هواپیما
  کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری از علی ربیعی تا علی لاریجانی
  زنگنه: کماکان در تعامل با دنیا مشکل داریم / در مواردی، دولت، شرکت‌های ورشکسته را با زور و دستور به چرخه حیات بر می‌گرداند؛ اصلا قیمت تمام شده برایشان مهم نیست / برای صادرات باید چیزی تولید کرد که دیگران بخرند، نه این که خودرو ۱۵ هزار دلاری را به شکل دستوری ۱۰ هزار دلار بفروشیم / بنزین را وقتی باید گران کرد که خودرو خیلی ارزان شود
  تماشا کنید: فضای سیاسی باز می شود؟ / انتخاباتی مهم در پیش است!
  کاهش ۵۰ درصدی قیمت پنل‌های خورشیدی/ کدام کشورها بیشترین نیروگاه بادی و خورشیدی را دارند؟
  6 مورد از کارآمدترین پنل های خورشیدی برای سال 2024
  پیشنهاد ویژه جمهوری اسلامی برای مشارکت ۸۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری /مهم این نیست چه کسی رئیس جمهور می شود، مهم چگونه رئیس جمهور شدن است
  زاکانی: منفعت برخی در لغو قرارداد واردات واگن مترو است
  مرور برخی اخبار سالهای 1402 و 1403: اخبار ایران در صدر اخبار جهان
  برخورد‌زشت‌مقامات‌روسی‌ وپاسخ‌غرورآفرین‌شهیدکاظمی‌
  پیکر شهید محسن دریانوش در نجف آباد اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد+ فیلم
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار