چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 19:50   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51106صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلچهارشنبه، 26 آذر 1393 - 14:41
منابع مالی اجازه احداث بیش از 200 کیلومتر خط آهن را نمی دهند
ترابر نیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایران گفت: در حالی که سالانه باید یک هزار کیلومتر خط آهن در کشور احداث شود، منابع مالی اجازه نمی دهد سالانه بیش از 200 کیلومتر خط آهن احداث شود.
  

ترابر نیوز:

 

به گزارش ایرنا، مهرداد لاهوتی سه شنبه شب در مراسم امضای قرارداد سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی جهت انجام سرمایه گذاری دربنادر شمالی و جنوبی کشور، افزود: در افق چشم انداز 1404 باید در کشور 26 هزار کیلومتر خط آهن داشته باشیم اما توانمندی های های ما نشان می دهد تحقق این هدف بسیار سخت است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اکنون در کشور 11 هزار کیلومتر خط آهن داریم و با 5 هزار کیلومتر در دست اجرا، مجموع آن به حدود 16 هزار کیلومتر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف خود در چشم انداز 1404 راهی جز استفاده از سرمایه گذاری های بخش های خصوصی داخلی و خارجی در اقتصاد ملی نداریم.

به گفته این عضو کمیسیون عمران مجلس، در حال حاضر 90 درصد حمل و نقل کشور جاده ای و 10 درصد جابه جایی ها توسط ریل، دریا و حمل و نقل هوایی انجام می شود و این عدم توازن سبب شده شاهد حوادث زیاد درجاده های کشور باشیم.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیارد دلار از محل درآمد میعانات گازی به سیستم ریلی کشور اختصاص می یابد، افزود: لایحه رفع موانع تولید و کلیات آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده و امیدواریم وزارت راه و شهرسازی در نقش حاکمیتی خود هدایت، حمایت و نظارت را در این زمینه دنبال کند.

فرید عامری نماینده سرمایه گذاران فعال در بنادر کشور نیز گفت: کارمزدهای بانکی در کشور بسیار بالا است و این سبب شده سرمایه گذاران برای انجام سرمایه گذاری در بنادر کشور تمایل زیادی از خود نشان ندهند.

وی تصریح کرد: هدف از تحریم های ناعادلانه کاهش درآمد و سرمایه گذاری در ایران بوده اما با شروع بکار دولت جدید طی یک سال گذشته وضعیت پذیرش و نگاه کلی در بنادر تغییر محسوسی پیدا کرده و حداکثر تلاش ها برای جذب سرمایه گذاری در بنادر کشور انجام شده است.

محمدرضا قائم مقامی نماینده هیات مدیره انجمن پایانه های بنادر ایران گفت: طی یک سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون دلار در هزینه های حمل ونقل دریایی کشور صرفه جویی شده که با آن می توان 400 کیلومتر خط آهن احداث کرد.

وی اظهار داشت: وظیفه خود می دانیم به عنوان تلاش فعالان این عرصه مشکلات کشور را در بخش حمل و نقل دریایی کاهش دهیم، هرچند بخش خصوصی عیلرغم تحریم های ظالمانه انگیزه خود را برای سرمایه گذاری در بنادر کشور افزایش داده است.

یادآور می شود با حضور وزیر راه وشهرسازی شب گذشته قرارداد سرمایه گذاری 21 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی درهشت بندر شمالی وجنوبی کشور به امضا رسید.

براساس این قراردادها با انجام این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای بیش از دو هزار و 700 نفر به صورت مستقیم در بنادر کشور فرصت شغلی بوجود می آید.

این قراردادها توسط مدیران عامل 18 شرکت فعال درعرصه صنعت حمل ونقل دریایی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور سه شنبه شب به امضا رسید.

در این قرارداد بخش خصوصی با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی در هشت بندر خرمشهر، شهید رجایی، امام، چابهار، انزلی، بوشهر، نوشهر و بندرآمیرآباد در شمال کشور سرمایه گذاری می کند.

بیشترین این سرمایه گذاری ها مربوط به بندر چابهار است که سرمایه گذاران آن بیش از 8 هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف این بندر سرمایه گذاری می کنند که به صورت مستقیم برای یک هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد می کند.

پس از بندر چهابهار بندر شهید رجایی دومین بندری است که سرمایه گذاران حدود 6 هزار میلیارد ریال در آن سرمایه گذاری خواهند کرد که با تکمیل و بهره برداری از آن برای بیش از 300 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

تعداد بازدید: 88 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار