پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 23:28   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50735صفحه نخست » حمل و نقل و صنایع ریلیشنبه، 22 آذر 1393 - 22:36
آشفتگی در فضاهای عمومی مترویکی از دلایل استفاده از خودروهای شخصی
آشفتگی در فضاهای عمومی مترویکی از دلایل استفاده از خودروهای شخصیبا استفاده روزانه از مترو تهران جهت حمل و نقل درون‌شهری، بسیاری از ضعف‌های موجود به راحتی قابل مشاهده است که نه در مقایسه با سیستم‌های حمل و نقل پیشرفته در شهرهای بزرگ دنیا، بلکه با پایین‌ترین استانداردهای موجود کشور مطابقت ندارد.
  


مشکلات تاریکی فضاهای عمومی ایستگاه‌ها ناشی از سوخته بودن لامپ‌های قدیمی که به دلیل نبودن پیمانکار فعال در خصوص نگهداری روشنایی ایستگاه‌ها به چشم می‌خورد، یکی از بارزترین این مشکلات است. همچنین نابسامانی در فضاهای تجاری ایستگاه‌ها از نظر نبود غرفه‌های مایحتاج مورد نیاز عمومی و ضعف کیفیت عرضه محصولات و انتخاب محصولات کم‌کیفیت که منجر به عدم اعتماد عمومی جهت استفاده از این فضاها در جهت رفع نیازها شده است، از مشکلات دیگر در این زمینه است. عرضه نیازهای مردم در حال حاضر از طریق دستفروشان بدون شناسنامه در داخل واگن‌ها صورت می‌گیرد که باید هر چه زودتر برای آن چاره‌اندیشی شود.

از سوی دیگر، علائم و تابلوهای راهنما در ایستگاه‌ها از محل ورودی ایستگاه‌ها از نظر انتخاب مسیر و سکوی مناسب در خیابان تا رسیدن به گیت‌های ورودی در حدی است که تنها مراجعان آشنا به ایستگاه‌های مترو به عنوان حلال مشکلات مراجعان تهرانی ناآشنا یا شهرستانی پاسخگوی ابهامات مسیر و ایستگاه‌ها هستند و این ضعف را برطرف می‌سازند. در صورت درخواست یک مسافر خارجی، نبود علائم و تابلوهای راهنمای مناسب به زبان انگلیسی، استفاده ایشان را بدون راهنمای ایرانی غیرممکن می‌سازد.  

از مشکلات دیگری که می‌توان در این زمینه به آن اشاره کرد اینکه، در داخل بسیاری از واگن‌ها، تابلوهای نشان‌دهنده خطوط مترو و نیز ایستگاه‌ها وجود ندارد یا به روز نشده و نمایشگر ایستگاه‌ها در تعداد محدودی از واگن‌ها کار می‌کند که برای مسافران ناآشنا بسیار مشکل‌ساز است. آشفتگی بصری در تابلوهای تبلیغاتی ایستگاه‌ها و واگن‌ها از نظر ضعف کیفی به خوبی نشانگر رویکرد درآمدزایی متولیان مترو از این تابلوها است که باعث عدم توجه مسافران به این تابلوها شده است.در حالی که به جای رشد تعداد کمی از این تابلوها در فضاهای غیرمعمول مانند زیرسکوها یا گیت‌های ورودی باید به فکر ارتقای کیفیت اجرای این تابلوها از نظر کمک به زیبایی ایستگاه‌ها و آرامش بصری مسافران بود.

همچنین وضعیت پله‌برقی‌ها در ورودی بسیاری از ایستگاه‌ها دچار مشکلات نگهداری نامناسب بوده و بسیاری از آنها خراب یا خاموش است که باید هر چه سریع‌تر برای آن چاره‌اندیشی شود و با تعریف پیمانکار مناسب سرویس و نگهداری این پله‌برقی‌ها به سرویس‌دهی مردم اضافه شوند.

این موارد نمونه‌هایی از آشفتگی در فضاهای عمومی مترو تهران هستند که لزوم توجه و رسیدگی سریع را می‌طلبد. بسیاری از این آشفتگی‌ها ناشی از رویکرد نادرست درآمدزایی و نیز کاهش هزینه‌ها بدون توجه به عوارض و مشکلات ایجاد شده ناشی از این رویکرد است. لازم است مدیران مترو تهران که مشکلات کلان بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو مانند افزایش تعداد ناوگان واگن‌ها را پشت‌سر گذاشته‌اند با توجه مناسب به این آشفتگی‌ها موجبات ارتقای سطح کیفی خدمات حمل و نقل درون‌شهری در تهران را فراهم آورند.

انرژی مصرفی برای جابجایی هر نفر با خودروی شخصی در مقایسه با مترو، ٢٣ برابر بیشتر است.

 مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که با کاهش مصرف بنزین و استفاده از برق بعنوان انرژی جایگزین، می توان بخشی از سرمایه کشور را ذخیره کرد، گفت: جابجایی هر فرد با مترو در شهرها، ٣٠ سی سی از مصرف بنزین می کاهد.


عباس کاظمی با اشاره به مطالعات انجام شده درباره استفاده از خودرو های شخصی افزود: بررسی ها حاکی از آن است که جابجایی هر نفر- کیلومتر با ماشین سواری در شهر تهران ٢٨٠٠ کیلوژول انرژی مصرف می کند؛ در حالی که همین جابجایی با مترو باعث مصرف ١٢٠ کیلوژول انرژی می شود.

 
وی تصریح کرد: کاهش شدت مصرف انرژی و افزایش راندمان از جمله برنامه های اصلی این شرکت است که می تواند با استناد به بند ق تبصره دو قانون بودجه عملیاتی شود.

 
کاظمی با بیان این که بر اساس این بند سیاستهای کلی مصرف انرژی، وزارت نفت مکلف شده است که تقاضا را مدیریت و مصرف سوخت را بهینه کند، افزود: در این بند ١٠٠ میلیارد دلار به منظور کاهش شدت مصرف انرژی و موارد مذکور پیش بینی شده است.

 
او با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز بر اجرای بند ٧ سیاستهای صرفه جویی تاکید کرده اند، اظهار کرد: رعایت این بند علاوه بر کاهش مصرف انرژی و ایجاد فرصتهای وسیع اقتصادی، تاثیرات مطلوب زیست محیطی به همراه دارد.

 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور با اظهار خرسندی از پیش بینی بند ق در قانون بودجه امسال، ادامه داد: امیدواریم اهداف و برنامه های تعریف شده در این قانون که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، در سالهای آتی نیز ادامه پیدا کند.

 
به گفته این مقام مسئول، کاهش مصرف و مدیریت تقاضا موجب توسعه اقتصادی و کسب و کار، همچنین ایجاد محیط زیست سالمتری خواهد شد.

 
 براساس بند ق تبصره ٢ قانون بودجه ٩٣، وزارت نفت اجازه دارد تا سقف ١٠٠ میلیارد دلار برای اجرای طرحهای بهینه‌سازی، کاهش مصرف انرژی در بخش‌های مختلف صنعت با اولویت صنایع انرژی بر، حمل و نقل عمومی، استفاده از سی ان جی و تولید خودروهای کم مصرف با رعایت سیاست‌های کلی اصل ٤٤ قانون اساسی با متقاضیان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و عمومی و با اولویت استفاده از تجهیزات ساخت داخل، قرارداد منعقد کند.

تعداد بازدید: 620 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  لغو توافق مخفیانه روسیه و اوکراین در خصوص دریای سیاه
  بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است
  مافیای خودرو تلاش می کند مانع از ورود خودروهای برقی به کشور شود
  آقای وزیر آیا مدیران بابت تصمیمات مدیریتی خسارت‌بار به شرکت، مسوول هستند؟
  خسارت مدیران نالایق با بررسی سخنان شهید چمران
  دولت واردات خودرو‌های دست دوم را آزاد کرد، اما انجام نداد، چون به نفع مردم و به ضرر خودروساز بود
  کارکنان راه‌آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  فرصت ها و ظرفیت های تجارت و سرمایه گذاری در گرجستان
  چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار