جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 17:37   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50683صفحه نخست » انرژی،حمل و نقل شنبه، 22 آذر 1393 - 12:15
درخواست وزیر راه از نمایندگان مجلس: اجازه بدهید در بزرگراه ها، حق عبور بگیریم
درخواست وزیر راه از نمایندگان مجلس: اجازه بدهید در بزرگراه ها، حق عبور بگیریم ترابر نیوز: وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی، درجلسات و مصاحبه های خبری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد به تبصره جدید لایحه بودجه 94 مبنی بر امکان دریافت حق دسترسی در بزرگراه ها رای مثبت دهند.
  

ترابر نیوز:

عباس آخوندی درجریان بازدید از طرح های اجرایی در آذربایجان شرقی گفت: تصویب این تبصره می تواند موجب جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در اجرای طرح های بزرگ این وزارتخانه در بخش های مختلف همچون راه آهن، بنادر، جاده ها و حتی فرودگاه ها شود.

او با بیان اینکه براساس قانون فقط در آزادراه ها می توان حق دسترسی و گذر دریافت کرد گفت: این تبصره دروازه ای برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح های وزارت راه و شهرسازی است.

آخوندی با بیان اینکه این وزارتخانه در تنگنای مالی قرار دارد و اعتبارات کنونی آن پاسخگوی حجم بالای طرح های نیمه تمام نیست، گفت: برای خروج از این شرایط باید انحصار دولتی را شکست و به توان نیروی انسانی، فنی، مالی و اجرایی بخش خصوصی متصل شد.

او با اشاره به ابعاد مثبت تصویب این تبصره جدید گفت: در شرایط کنونی دو انتخاب دریافت نکردن حق دسترسی و طولانی شدن طرح های در دست اجرا و دریافت حق دسترسی و شتاب گیری روند اجرایی طرح ها با حضور قوی بخش خصوصی قابل تصور است.

آخوندی با بیان اینکه جامعه ایران، جامعه ای جوان است و هر لحظه کشور خود را با دیگر کشورهای جهان مقایسه می کند، گفت: به طور قطع جوانان علاقه دارند کشور هرچه سریعتر پیشرفت کند و نمی توان این جامعه پویا را در انتظار تامین اعتبارات اجرای طرح ها گذاشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منابع بودجه ای این وزارتخانه کمتر از 30 هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری مورد نیاز برای شریان های اصلی کشور بیش از 400 هزار میلیارد ریال است، خواستار تصویب تبصره جدید لایحه بودجه سال 94 برای جذب بیشتر و سریعتر سرمایه گذاران در طرح های عمرانی این وزارتخانه شد.

آخوندی روز پنجشنبه از روند اجرایی جاده تبریز - اهر بازدید کرد و در مراسم بهره برداری از جاده ورودی اهر- کلیبر و نیز در جلسه های فرمانداری شهرستان های اهر، کلیبر و خداآفرین به آذربایجان شرقی حاضر شد.

تعداد بازدید: 337 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار