پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 05:48   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49760صفحه نخست » ریلی 2پنجشنبه، 27 شهریور 1393 - 19:45
سه خطه کردن خط آهن تهران – کرج امسال به مناقصه می‌رود
  
ترابر نیوز:
 عباس آخوندی | مشکلات حمل و نقل هوایی به دو موضوع بنگاه داری در صنعت هوایی و نیاز به نوسازی ناوگان بر می گردد، بنگاه هایی که می خواهند وارد صنعت حمل و نقل هوایی شوند باید با کفایت سرمایه بیشتری وارد شوند تا بتوانند در تامین نیروی انسانی و ارائه خدمات سرمایه لازم را داشته باشند. بنابراین باید سرمایه گذاری بنگاه ها در حدی باشد که قدرت ایفای تعهدات خود را داشته باشند.

همچنین با توجه به صرفه جویی قابل توجه انرژی در شبکه ریلی که به نسبت یک ششم جاده می باشد توسعه راه آهن نیز در این وزارتخانه مد نظر قرار دارد به طوری که امسال از محل بند ق تبصره 3،‌ برنامه مفصلی طراحی شده است که براساس آن به تمام کسانی که در ناوگان ریلی سرمایه گذاری می کنند کمک موثر خواهد شد. ضمن این که براساس برنامه ریزی صورت گرفته بابت هر تن – کیلومتری باری که بیشتر از گذشته حمل و نقل مشوق هایی برای شرکتهای حمل و نقل ریلی در نظر گرفته می شود. 
این در حالی است که موضوع سه خطه کردن راه آهن تهران به کرج، دو خطه کردن مسیر تهران – قزوین و برقی کردن خطوط و افزایش سرعت در حال بررسی است. 
افزایش بهره وری در حوزه ریلی شامل دو خطه کردن مسیرهای ریلی، ‌بهسازی خطوط و برقی کردن نیز در دستور کار قرار دارد و سه خطه کردن خط آهن تهران – کرج امسال به مناقصه می‌رود و بخش عمده زیر سازی خط آهن میانه – تبریز انجام شده است. 

در بخش جاده‌ای نیز نوسازی ناوگان جاده نیز از مهمترین راهبردهای وزارتخانه است، در حال حاضر 127 هزار کامیون با عمر بالای 25 سال در کشور تردد دارد که باید میانگین عمر ناوگان به 10 سال برسد. همچنین بهسازی جاده های کشور که ارزش آنها به 200 هزار میلیارد تومان می رسد مورد توجه است.

در مجموع در حال حاضر وزارت راه وشهرسازی 5000 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است اما امیدوارم با تصویب لایحه خروج از رکود تمام بدهی به پیمانکاران از طریق روش‌های پیش بینی شده پرداخت شود تا در پی آن شاهد احیای اکثر دفاتر مهندسی در کشور باشیم. 

برگرفته از خبر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی
 
منبع:تین نیوز
تعداد بازدید: 26016 ،    
  
کلیدواژه ها: خط آهن تهران – کرج - ریلی - حمل ونقل ریلی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار