جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 17:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49648صفحه نخست » ریلی 2سه شنبه، 25 شهریور 1393 - 17:15
طرح های راه‌آهن با استفاده از فاینانس احداث می شود/ نرخ عوارض حمل و نقل کالاهای ترانزیتی تعیین شد
  

ترابر نیوز:

شورای اقتصاد با درخواست های وزیر راه و شهرسازی در خصوص تمدید مصوبات احداث برخی از طرح های راه‌آهن کشور با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) موافقت کرد.
به گزارش تین نیوز از وزارت راه وشهرسازی، شورای اقتصاد  با تمدید مصوبات احداث برخی از طرح های راه‌آهن کشور با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) شامل قطعات راه‌آهن اراک-کرمانشاه و کرمانشاه-خسروی از طرح راه‌آهن غرب کشور، راه‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز، راه‌آهن شیراز- بوشهر، راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی- آستارا، راه‌آهن میانه- اردبیل، راه‌آهن تهران- همدان- سنندج و راه‌آهن گرگان- بجنورد- مشهد موافقت کرد. 

همچنین شورای اقتصاد موافقت کرد با توجه به اینکه بهره‌برداری از آزادراه قزوین- زنجان به مرحله سوددهی رسیده است مصوبه قبلی شورای اقتصاد، لغو و مسئولیت نگهداری و بهسازی آزادراه قزوین- زنجان و بالعکس، از تاریخ ابلاغ این مصوبه به طرف مشارکت (شرکت ملی آزاد راه قزوین- زنجان) محول شود. 

بنابر این گزارش، تعیین نرخ عوارض حمل و نقل کالا از شرکت های حمل و نقل بین المللی از دیگر موارد مورد بررسی شورای اقتصاد بود.
 بر این اساس عوارض حمل و نقل کلیه کالاهای ترانزیتی اعم از نفتی و غیر نفتی از قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران، 100 ریال به ازای هر تن-کیلومتر تعیین شد که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از شرکت‌های حامل کالاهای مذکور دریافت می شود. 

در این جلسه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزاری نفت، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کل بانک مرکزی، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شماری از معاونان دستگاه های اجرایی حضور داشتند.

تعداد بازدید: 1153 ،    
  
کلیدواژه ها: ریلی - حمل ونقل ریلی - فاینانس


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار