پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 03:44   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49235صفحه نخست » ریلی 2دوشنبه، 10 شهریور 1393 - 19:15
نمایشگاه انرژی ایران در هرات، بستری برای صدور گاز /رایزنی برای خط‌آهن مشهد- هرات
  
ترابر نیوز:
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاه انرژی ایران در هرات می‌تواند بستری برای صدور گاز به افغانستان باشد.

 
 علی رسولیان با درخواست از حضور ویژه بخش خصوصی خراسان رضوی نسبت به حضور در نخستین نمایشگاه تخصصی انرژی، صنعت و ساختمان ایران در هرات افغانستان با همکاری شرکت مدیریت رویدا و تجارت آرسا به عنوان مجری این رویداد نمایشگاهی اظهار کرد: هرگونه رشد و توسعه اقتصادی در کشور افغانستان به منزله رشد در کشور ما به ویژه در استان خراسان رضوی و بالعکس است.

 
وی از توافقات انجام شده بین دو استان هرات و خراسان رضوی خبر داد و گفت: مهم‌ترین توافق تشکیل کمیسیون همکاری بین دو استان بود که در این بخش حوزه صنعت نمایشگاهی و حضور فعال بخش خصوصی در نمایشگاه‌های هرات نیز بیش از پیش تاکید شده است.

 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی مبحث مهم بعدی را تشکیل کنوانسیون صدور خدمات فنی و مهندسی به افغانستان دانست و گفت: طی تشکیل این کنوانسیون در تمام بخش‌ها از جمله برق، ساختمان، صنعت و بخش‌های دیگر توانمندی‌های خوبی ایجاد شده و آمادگی لازم را برای سرمایه‌گذاری در هرات داریم.

 
وی با اشاره به توجه استان خراسان رضوی به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در کشور افغانستان در حوزه‌های صنعت، ساختمان و مواد غذایی کشاورزی، و دامی و به ویژه انرژی رسولیان تصریح کرد: خوشبختانه موفق به دریافت مجوز برای برگزاری نمایشگاه استان در هرات شدیم که امیدواریم نمایشگاهی قوی و در سطح توان شرکت‌های دو کشور برگزار شود.

 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی در مورد توافقات راه‌آهن با استان هرات خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران توافق کرده است که امسال رتبه صفر مرزی را کامل کند و در تلاشیم تا بتوانیم توافقات مربوط به راه‌آهن را نهایی کنیم و با کمک دولت افغانستان راه‌آهن مشهد- هرات را داشته باشیم.

 
گفتنی است؛ نمایشگاه تخصصی انرژی، صنعت و ساختمان جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت مدیریت تجارت و رویداد آرسا در هرات افغانستان از 29 مهر ماه تا یکم آبان ماه و نمایشگاه تخصصی مواد غذایی و صنایع کشاورزی و امور دامی ایران از چهارم تا هشتم آذر با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در محل تالار جلال‌الدین محمد بلخی در هرات باستان برگزار می‌شود.
 
 
منبع:تین نیوز
تعداد بازدید: 581 ،    
  
کلیدواژه ها: ریلی - حمل ونقل ریلی - صنعت ریلی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار