شنبه، 15 اردیبهشت 1403 - 00:01   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48868صفحه نخست » دریایی2پنجشنبه، 23 مرداد 1393 - 10:45
مجوز واردات کشتی صادر شد
  
ترابر نیوز:

معاون استانداری هرمزگان از صدور مجوز واردات کشتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرد.

 
صالح دریانورد در نشست تخصصی سیاستهای صنعتی و تجاری گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تجهیز ناوگان صید و صنعتی جنوب کشور مجوز واردات کشتی را صادر کرده اما بهتر بود سفارش ساخت این کشتی ها به شرکتهای داخلی داده می شد.

 
وی افزود: حتی اگر این کشتی ها به صورت CKD وارد کشور شده و در داخل مونتاژ می شدند بهتر از این بود که به صورت کامل از خارج وارد شوند.

 
او با تاکید بر ضرورت توسعه صنایع دریایی در سواحل جنوبی کشور اظهار کرد: به نظر می رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت عملا هیچ توجهی به صنایع دریایی مانند صنایع کشتی سازی ندارد. در حال حاضر سالانه هزاران کشتی ار دریای عمان و منطقه خلیج فارس عبور می کنند که درآمد ناچیزی از این بابت به ایران می رسد.

 
همچنین حریری، عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران در این نشست خواستار اعلام هرچه سریع‌تر فهرست کالاهای اساسی و انحصاری به منظور قیمت‌گذاری آنها شد و در عین حال تاکید کرد که بهتر است این فهرست دستکم تا 1.5 سال آینده ثابت بماند.

 
صادقی پناه، عضو خانه معدن نیز در این نشست از بی توجهی به بخش معدن در بسته ضدرکود دولت انتقاد کرده و عنوان کرد که بخش معدن می تواند نقش کلیدی را در تورم زدایی در کشور ایفا کند.

 
نماینده زنان کارآفرین نیز در این نشست گفت: ما از دولت هیچ چیز نمی خواهیم فقط می خواهیم کاری به کار ما نداشته باشد و برایمان دردسر و مشکل درست نکند. متاسفانه در حال حاضر به عنوان طبقه دست دو در جامعه نگاه می شود که تا زمانی که این نگاه وجود داشته باشد به توسعه دست پیدا نمی کنیم.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 806 ،    
  
کلیدواژه ها: واردات - کشتی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار