پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 03:51   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48600صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 12 مرداد 1393 - 15:30
فرصت طلایی ایران برای تبدیل به کشور پرتردد هوایی جهان
  
ترابر نیوز:

عبور پروازهای بین المللی از حریم هوایی ایران یک فرصت اقتصادی مطلوب به حساب می‌آید که با محدود شدن فضای آسمان اوکراین و عراق بیش از پیش قابل استفاده خواهد بود و می‌تواند ایران را به یکی از کشورهای پرتردد هوایی جهان تبدیل کند.

 
علیرضا بحیرائی - کارشناس صنعت هوایی تصریح کرد:‌ هر هواپیمایی که از حریم هوایی ایران رد می‌شود باید به ازای هر ساعت هزینه‌ای را پرداخت کند که مربوط به استفاده از تجهیزات نظارتی و راداری می‌شود. این مساله در زمانی که پروازها بیشتر شوند از نظر اقتصادی قابل بهره گیری خواهد بود و پول خوبی به خزانه واریز می‌شود.

 
وی با اشاره به مسیر فعلی پروازهای بین المللی از غرب به شرق دنیا اظهار کرد: در حال حاضر پروازهایی که قصد دارند از استرالیا یا کشورهای جنوب شرقی آسیا به سمت اروپا و غرب حرکت کنند از مسیر افغانستان و هند عبور می‌کنند و وارد حریم هوایی اروپا می‌شوند اما با لغو پروازها در حریم هوایی اوکراین می‌توان انتظار داشت ایران به عنوان یکی از مسیرهای جایگزین مدنظر قرار گیرد.

 
بحیرائی اضافه کرد:‌ در حال حاضر این امکان وجود دارد که این پروازها پس از عبور از افغانستان از فراز ایران گذشته و به ترکیه، ارمنستان، دریای سیاه و رومانی برسند و سپس وارد اروپای غربی شوند.

 
این کارشناس با بیان این‌که پروازهای این مسیر بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت در حریم هوایی ایران خواهند بود، تاکید کرد:‌ این مساله در کنار تحرک نیروی کارشناسی و فنی ایران که در طول سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته می‌تواند از نظر اقتصادی برای ما صرفه داشته باشد و ایران را جزو کشورهای پرتردد هوایی جهان کند.

 
وی افزود: در کشورمان نیروی انسانی متخصص و خوبی داریم که توان هدایت و نظارت بر این پروازها دارند و قطعا حضور ایران در مسیرهای بین المللی بلند هیچ اشکالی فنی به همراه نخواهد داشت.

 
بحیرائی در پایان خاطرنشان کرد: در فضای اقتصادی حاکم بر جهان نگاه‌ها بیشتر رنگ و بوی سیاسی داشته و در بسیاری از شرایط تبعیض وجود دارد اما می توانیم با وجود تمام این تفاوت نگاه‌ها با استفاده از نیروی کارشناسی و تخصصی خود آنچه برای منافع ملی ما سودآور است را فراهم کنیم و عملکردی مثبت از خود بر جای بگذاریم.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 739 ،    
  
کلیدواژه ها: هوایی - حمل ونقل هوایی - ایران


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار