جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 23:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48375صفحه نخست » ریلی 2شنبه، 4 مرداد 1393 - 18:15
مصوبه ترک تشریفات راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان در کما
  
ترابر نیوز:

 با گذشت حدود یک سال از روی کار آمدن دولت یازدهم و ارائه درخواست ترک تشریفات مناقصه راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان از سوی وزارت راه و شهرسازی، تایید و یا رد این درخواست از سوی هیات دولت همچنان نامشخص است.

 به رغم اظهارنظر برخی نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تایید این مصوبه، بررسی سایت دولت نشان می دهد که در 11 ماه اخیر دولت یازدهم مصوبه ای برای انجام ترک تشریفات مناقصه پروژه راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان نداشته است.

 
علاوه بر آن استاندار خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که هنوز مصوبه ترک تشریفات مناقصه از سوی هیات دولت به این استان ابلاغ نشده است.

 
اظهارنظرهای متناقض از سوی برخی مسوولان غیراجرایی در استان خراسان شمالی موجب سردرگمی مردم در خصوص سرنوشت این پروژه مهم عمرانی استان شده است.

 
رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی می گوید: مرحله نخست کار اجرایی ترک تشریفات مناقصه راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان در کمیسیون ماده 28 معاونت نظارت راهبردی نهاد رییس جمهوری مورد تایید قرار گرفته و برای دریافت مصوبه اجرایی به هیات دولت ارسال شده است.

 
ˈموسی الرضا ثروتیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با گذشت حدود 10 ماه از ابطال قرارداد پروژه راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان و درخواست استان برای تصویب ترک تشریفات مناقصه، این طرح در دستور کار هیات دولت قرار گرفته ولی هنوز در دولت مطرح نشده است.

 
وی گفت: فاینانس خارجی برای اجرای این پروژه تعیین شده و با تایید مصوبه ترک تشریفات مناقصه، وزارت راه و شهرسازی می تواند با سرمایه گذار خارجی قرارداد ببندد.

 
این نماینده مجلس اضافه کرد: در شرایط کنونی مصوبه ترک تشریفات مناقصه راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان در هاله ای از ابهام است و باید منتظر تایید این مصوبه در هیات دولت بود.

 
استاندار خراسان شمالی هم گفت: مراحل مقدماتی برای ارائه طرح ترک تشریفات مناقصه راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان در معاونت نظارت راهبردی رییس جمهوری انجام شده است.

 
ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ افزود: معاونت نظارت راهبردی رییس جمهوری طرح ترک تشریفات مناقصه این پروژه را به هیات دولت ارائه کرده که در صورت تایید در هیات دولت مراحل قانونی برای انعقاد قرارداد با پیمانکار پیگیری می شود.

 
وی گفت: تاکنون تاییدیه مصوبه ترک تشریفات مناقصه راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان به استان خراسان شمالی و استانداری ابلاغ نشده است.

 
راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان از مصوبات دور سوم سفر هیات دولت دهم بود که خرداد پارسال در آخرین روزهای کاری دولت دهم توسط رییس جمهور سابق کلنگ زنی شد.

 
این پروژه ملی دارای 650 کیلومتر مسافت است که نیمی از طول آن در حوزه مدیریتی استان خراسان شمالی قرار دارد. برای ساخت این طرح راه آهن حدود 30 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
 

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 851 ،    
  
کلیدواژه ها: راه آهن - مشهد - بجنورد - گرگان


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار