جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 17:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47236صفحه نخست » ریلی 2پنجشنبه، 5 تیر 1393 - 12:45
آخوندی: به‌دنبال خط راه آهن ترانزیت برون‌مرزی هستیم
  
ترابر نیوز:

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سعی در افزایش سهم حمل و نقل ریلی و ایجاد بندر خشک برای امکان حمل و نقل ترکیبی داریم، گفت: به‌دنبال خط راه آهن ترانزیت برون‌مرزی هستیم.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، عباس آخوندی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان پیرامون سفر به این شهر اظهار کرد: در این سفر با حجم عمده گلایه‌ها و شکایات درباره آلودگی و موضوع آب از طرف دانشگاهیان و مهندسان روبرو شدیم که این موضوع مربوط به نحوه توسعه و برنامه‌ریزی شهری در استان می‌شود، بنابراین سعی داریم در طرح جامع و تفصیلی مدیریت شهری برای توسعه آینده این مسئله را مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: تأثیر الگوی مصرف آب و الگوی مصرف برق و انرژی در ساختمان‌ها سبب ایجاد این مشکلات شده و نکته قابل توجه دیگر سیستم حمل و نقل استان اصفهان بوده که با توجه به وجود صنعت در این استان و همچنین حجم عمده فولاد کشور، سعی در افزایش سهم حمل و نقل ریلی و ایجاد بندر خشک برای امکان حمل و نقل ترکیبی داریم.

وزیر راه و شهرسازی درباره دیگر جلسات خود در اصفهان بیان کرد: نکته مهم دیگر موضوع آسفالت و بهسازی روکش جاده‌ها بوده که در جلسات خود به این موضوع نیز پرداخته‌ایم.

وی با اشاره به طرح مسکن مهر و مشکلات پیش‌روی آن تصریح کرد: درباره مسکن مهر، ما 3 مسئله اساسی داریم و موضوع نخست، تأمین اعتبار برای احداث و تکمیل بعضی از ساختمان‌های مسکن مهر بوده و نکته دوم خدمات زیربنایی و مسئله بعدی خدمات روبنایی است، البته توجه به مسائل اجتماعی و جنبه‌های نرم‌افزاری در اولویت‌های بعدی ما قرار گرفته است.

آخوندی افزود: ما ساخت و احداث ساختما‌ن‌های مسکن مهر را پیگیری کرده‌ایم و با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک‌ها در باره خدمات زیربنایی، می‌توان به جلسات مشترک 3 جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، معاونت برنامه ریزی و مدیریت راهبردی رئیس جمهور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در این جلسات همه طرح‌ها از سوی مدیران این 3 نهاد پروژه به پروژه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: همچنین گزارشی کامل به معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی رئیس جمهور ارائه شد و درباره مسائل روبنایی هم می‌توان به جلسات با آموزش و پرورش اشاره کرد که قرار شد اقدامات مناسبی برای ساخت و بهبود وضعیت مساجد، مدارس، و پاسگاه‌ها در شهرها صورت گیرد بنابراین امیدوارم تا مهر، خبرهای خوشی از این موضوع داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی اقدامات در حوزه اجتماعی و فرهنگی و ورزشی در نظر داریم که در موقع خود با مردم در میان می‌گذاریم، خاطرنشان کرد: پیرامون کارایی مسکن مهر باید کارشناسان نظر دهند اما نکته مهم و قابل توجه این است که مسکن مهر، مسکن اجتماعی، لیزینگ مسکن و حوزه‌هایی از این بخش یک طرح جامع و فراگیر نیستند بلکه آنها عضو طرح جامع مسکن هستند که هر قشر از جامعه بسته به سلیقه خود می‌تواند از‌آن استفاده کند.

وی گفت: به طور مثال مسکن اجتماعی یک مدلی از مدل‌های مسکن بوده که برای اقشار کم‌درآمد درنظر گرفته شده در این موضوع ما با کمک تأمین منابع از سیستم‌ها و انواع مدل‌های مالی استفاده می‌کنیم.

آخوندی گفت: در حوزه راه آهن، حوزه اصلی ما بخش زمینی بوده و ما 8 طرح بزرگ برای این حوزه در نظر داریم  و با هماهنگی صورت گرفته، سعی در افزایش خطوط و شبکه راه آهن در کشور داریم و در حال حاضر حدود 10 هزار کیلومتر شبکه راه‌آهن ایران خطوط انتقال ریلی دارد که بخش عمده‌ای از آن در دست احداث است.

وی پیرامون مشارکت‌های مردمی در ساخت راه‌های روستایی، تصریح کرد: انجمن‌های خیریه راه‌سازی یک فرهنگ پسندیده در ایران بوده که همواره با توجه به فرهنگ و شعائر اسلام به ساخت مدرسه، بیمارستان و مساجد می‌پرداختند؛ به تدریج با قدرت پیدا کردن دولت بخش عمده‌ای از این خدمات مردمی کنار گذاشته شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما همواره سعی در مشارکت بخش‌های خصوصی در حوزه‌های مختلف اقتصادی داشته‌ایم و به طور مثال با انجمن خیرین مسکن‌ساز و انجمن خیرین راه ساز را پیشنهاد کرده‌ایم و آمادگی ارائه نقشه، مجوز، مصالح را به آنها داریم تا بتوانند در جهت اجرا و نگهداری این بناها کمک کنند.

وی با اشاره به خط ترازنیت ایران، تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی با کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان در راستای همگانی‌کردن ترانزیت صورت گرفته و به‌دنبال خط راه آهن ترانزیت برون‌مرزی هستیم که در آینده بتواند بخش عمده‌ای از ترانزیت را برعهده گیرد.

آخوندی خاطرنشان کرد: نکته دوم بحث حمل و نقل ریلی از بندرعباس به سرخس و درکل از جنوب به شمال است که در واقع تلاش زیادی برای افزایش سهم این موضوع داشتیم
.

تعداد بازدید: 876 ،    
  
کلیدواژه ها: راه آهن - ترانزیت


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار