پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 03:35   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47141صفحه نخست » ریلی 2سه شنبه، 3 تیر 1393 - 10:30
مدیر عامل راه آهن اعلام کرد:
آموزش و توسعه خطوط ریلی افغانستان از سوی راه آهن ایران/ افغانستان چند کیلومتر راه آهن دارد؟
  
ترابر نیوز:

 مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با رئیس راه آهن کشور افغانستان در خصوص آموزش های ریلی و اعزام کارشناس و مشاور به افغانستان تفاهم نامه امضاءکردند.  

به گزارش تین نیوز، عصر امروز مراسم اختتامیه دوره آموزشی بیست تن از کارشناسان راه آهن افغانستان با حضور محسن پورسیدآقایی مدیرکل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نصیر احمد نور سفیرکشور افغانستان در ایران و محمد یاما شمس رئیس راه آهن افغانستان برگزار شد.

دراین مراسم پورسیدآقایی ضمن بیان آمادگی ایران به منظور آموزش های ریلی و توسعه خطوط ریلی افغانستان گفت: برگزاری این دوره آموزشی وظیفه ای بود که راه آهن کشور  ما در قبال برادران افغان داشت.

وی ابراز داشت: امروز ما آماده کمک بیشتر هم هستیم حتی ما اعلام آمادگی می کنیم تا در صورت درخواست دولت افغانستان فردی را به عنوان کارشناس، مشاور و رابط ایران به کابل اعزام کنیم تا  با ساختاردهی و ساماندهی روش های مدیریتی در راه آهن افغانستان به این کشور همسایه کمک کند.

مدیر کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در هر کشور میزان خطوط را ه آهن آن کشور است بیان داشت: من می خواهم تا این نوید را بدهم که  مردم از کسانی که پایه گذار راه آهن هستند همیشه به نیکی یاد می کنند و آنها در تاریخ ماندگار خواهند بود  حتی اگر دولت عوض شود زیرا راه آهن یک خدمت عمومی است.

در ادامه محمد یاما شمس رئیس راه اهن افغانستان نیز با ابراز خرسندی از نحوه برگزاری دوره آموزشی گفت: افغانستان در گذشته فقط 2 کیلومتر راه آهن داشت اما در سه سال اخیر این میزان به 75 کیلومتر رسیده است.

نصیر احمد نور سفیر کشور افغانستان نیز ضمن تاکید براتحاد ایران و افغانستان گفت: خطوط راه آهن در همکاری منطقه ای و فرا منطقه ای نقش بسیار مهمی دارد زیرا این صنعت با سرعت بالا و هزینه کم انجام می گیرد لذا  باید از فرصت ها و ظرفیت های همکاری بین دو کشور استفاده شود.

سفیر کشور افغانستان در ادامه ابراز داشت : پروژه بزرگ خط آهن چین- قرقیزستان- تاجیکستان- افغانستان- ایران- ترکیه و اروپا باید هرچه زودتر تکمیل شود چون این پروژه به لحاظ اقتصادی پروژه بسیار مهمی می تواند باشد.

وی افزود: این پروژه برای کشوری مثل چین  بسیار می تواند کار آمد باشد. با تکمیل این پروژه چین  بخش اعظم مبادلات خود را از این مسیرانجام خواهد داد و این برای ما بسیار اهمیت دارد.

احمد نور ادامه داد: امروزه ما می بینیم هند تاکید فراوان برتوسعه بندر چابهار دارد ومی خواهد تا کنار این بندر اقیانوسی به خط راه آهن متصل شود. خب این ابتدا ظرفیت خوبی برای کشور دوست و برادر ما ایران و بعد افغانستان است تا به عنوان پل ارتباطی و ترانزیتی منطقه باشیم.

تعداد بازدید: 753 ،    
  
کلیدواژه ها: راه آهن - همکاری - ایران - افغانستان


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار