جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 22:06   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46352صفحه نخست » دریایی2دوشنبه، 12 خرداد 1393 - 21:45
روابط تجاری بنادر انزلی و آکتائو توسعه می یابد
  
ترابر نیوز:

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر از توسعه روابط تجاری و همکاری دو منطقه آزاد انزلی و آکتائو قزاقستان خبر داد. 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ،
علی اکبر غنجی گفت : توسعه روابط تجاری دو منطقه آزاد انزلی و آکتائو قزاقستان در نشست اخیر مدیران عامل منطقه آزاد دو کشور بررسی شد و ایده کریدور چین- آکتائو _ انزلی به جای چین - بندر عباس- تهران با هدف کاهش هزینه حمل و نقل و افزایش فعالیت مناطق آزاد دو طرف مورد تبادل نظر قرار گرفت.
وی ادامه داد : البته انتقال کالا از طریق چین به قزاقستان و ایران در آینده و چه با وضع فعلی حمل و نقل کالا از قزاقستان به ایران و بالعکس بدون در نظرگرفتن زیرساخت حمل و نقل موفقیت چندانی ندارد.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به اشتیاق هر دو منطقه آزاد انزلی و اکتائو به ترغیب سرمایه گذاران در ساخت سردخانه و سیستمهای سورتینگ میوه و سایر صنایع افزود : سرمایه گذاری برای توسعه دو منطقه آزاد بدون در نظر گرفتن ناوگان ملی و نقش آن در این تجارت ما را در آینده با مشکل مواجه خواهد کرد و امکان انتقال کالا با توجه به وجود ناوگان کشورهای ساحلی خزر از طریق سایر پرچم ها امکان پذیر می شود.
وی ادامه داد : بندر آکتائو قزاقستان با داشتن تنها چهار پست اسکله که یکی از آنها مختص غلات است نمی تواند چنین طرحی را بدون تغییر در برنامه ریزی در بندر و تغییر نگاه به شرکتهای حمل و نقل بدست آورد. 
غنجی به ارائه پیشنهاد از سوی کشتیرانی دریای خزر به مدیرعامل منطقه آزاد اکتائو اشاره کرد و افزود : برای رفع این مشکل پیشنهاد تفاهمنامه مبنی بر انحصار حمل و نقل کالا توسط ناوگان ملی دو کشور و عدم ورود هیچیک از کشورها منطقه ساحلی خزر در حمل کالای مورد توافق دو منطقه آزاد مطرح شد. 
همچنین پهلو دهی بدون نوبت ناوگان هر دو پرچم ، ورود کشتی های شرکت خزر با بار میوه بدون انتظار نوبت ، اختصاص یک پست اسکله به ناوگان خزر با توجه به وجود دائمی شناورهای این شرکت در لنگرگاه آکتائو و تجهیز بندر آکتائو به ادوات تخلیه و بارگیری و انتقال کانتینر جهت افزایش حمل و نقل با کانتینر از دیگر پیشنهادهای کشتیرانی دریای خزر بود که مقرر شد طرف قزاق رایزنی های لازم را انجام دهد.

تعداد بازدید: 694 ،    
  
کلیدواژه ها: روابط - تجاری - بنادر انزلی و آکتائو - توسعه


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار