پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 17:56   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46313صفحه نخست » دریایی2دوشنبه، 12 خرداد 1393 - 12:00
ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر به سالانه 30 میلیون‌ تن می‌رسد
  
ترابر نیوز:

به گزارش بی باک، محمد راستاد بعد از ظهر یکشنبه در بازدید سرمایه‌گذاران کشور قطر از بنادر و گمرکات استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تخلیه و بارگیری کالا است و می‌تواند جایگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاری اقتصادی و تجاری باشد.

وی ادامه داد: بند بوشهر دارای 15 پست اسکله است که ظرفیت تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن در سال را دارد و برنامه‌ریزی و تلاش برای دو برابر شدن این ظرفیت در افق کوتاه مدت صورت گرفته است که 15 میلیون تن در سال می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به دیگر برنامه‌های توسعه‌ای این بندر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در افق بلند مدت ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر به 30 میلیون تن می‌رسد.

وی از جزیره نگین به عنوان مهمترین پس‌کرانه برای تخلیه و بارگیری کانتینر در استان نام برد و اضافه کرد: به منظور توسعه زیرساخت‌های بندری در این جزیره، بخش خصوصی مشارکت می‌کند.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بندر

راستاد اولویت بندر نگین را ایجاد پایانه کانتینری عنوان کرد و افزود: در پسکرانه بندری جزیره نگین نیز با ایجاد صنایع ارزش افزوده این بندر از محدودیت تخلیه و بارگیری رها می‌شود که عملیات توسعه زیرساخت‌های بندری شروع شده است.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه بندر بوشهر در ابعاد مختلف، بیان داشت: یکی از مهمترین سیاسیت‌های ما بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه این بندر است.

معاون وزیر امور خارجه قطر به همراه تعدادی از سرمایه‌گذاران کشور قطر به منظور بررسی زمینه‌های توسعه روابط اقتصادی وارد استان بوشهر شدند.

بازدید از اسکله‌ها و بنادر و همچنین بررسی راه‌های توسعه تجاری کشور قطر با استان بوشهر از جمله برنامه‌های سفر هیئت قطری به بوشهر است.

گروه اقتصادی تجاری کشور قطر در این سفر از ظرفیت‌های بندر و گمرک بوشهر دیدن می‌کنند و سپس با حضور در منطقه ویژه اقتصادی از قابلیت‌‌های این منطقه آشنا می‌شوند.

تعداد بازدید: 720 ،    
  
کلیدواژه ها: ظرفیت - تخلیه - بارگیری - بندر - بوشهر - سالانه


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار