شنبه، 15 اردیبهشت 1403 - 00:29   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46033صفحه نخست » ریلی 2چهارشنبه، 7 خرداد 1393 - 15:45
پروژه راه‌آهن جوین اسفراین 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  
ترابر نیوز:

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: پروژه راه‌آهن جوین اسفراین در قطعه نخست اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 
محمدحسین علی‌نیا اظهار کرد: راه‌آهن آنتنی جوین اسفراین بجنورد از پروژه‌های زیربنایی خراسان شمالی است که برای دسترسی استان به خط آهن سراسری اجرا می‌شود.

 
وی ادامه داد: این راه‌آهن در قطعات جوین اسفراین در قالب 2 قطعه پیش‌بینی شده که قطعه نخست به طول 25 کیلومتر اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه دوم همین مسیر هم در حال واگذاری به پیمانکار است.

 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین قطعه اسفراین تا بجنورد هم که با پستی‌ها و بلندی‌های زیادی همراه است، اکنون در حال مطالعه قرار دارد.

 
وی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت طرح راه‌آهن گرگان، بجنورد و مشهد اظهار کرد: اگرچه در سال‌های گذشته پیگیری‌هایی انجام شده بود اما اقداماتی هم که منجر به یک تصمیم قانونی شده، انجام نشده است.

 
علی‌نیا با بیان اینکه در دولت یازدهم طی پیگیری‌های انجام شده مقرر شد تا یک‌هزار و 50 میلیون یورو از طریق شرکت چینی فاینانس شود، افزود: بقیه اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح از طریق صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

 
وی با اشاره به قول مساعد وزیر برای گرفتن مجوز ترک تشریفات از دولت برای تحویل این پروژه به یکی از شرکت‌های توانمند و با سابقه تصریح کرد: استان نیز این آمادگی را داشته تا اراضی که برای اجرای این طرح مورد نیاز بوده با بازگشایی‌هایی که انجام خواهد شد، آماده کرده و برای اجرای پروژه تحویل این شرکت بدهد.

 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین قله‌‌برداری از کوه‌های بالادست فرودگاه بجنورد به منظور فراز و فرود هواپیماها را برشمرد و افزود: نصب دستگاه آی.ال.اس نیز در انتهای باند فرودگاه بجنورد از برنامه‌های شرکت فرودگاه‌های کشور است.

 
به گفته وی، مسئولان فرودگاه‌ها برای نصب این دستگاه قول مساعد دادند که امیدواریم ظرف 2 ماه آینده با پیگیری‌هایی که انجام شده  شاهد نصب این دستگاه باشیم.

 
علی‌نیا اظهار کرد: استان نیز آمادگی داشته تا سازه‌های مورد نیاز برای نصب این دستگاه را در انتهای باند فرودگاه بجنورد فراهم کند.

 
وی کاهش لغو پروازها و تسهیل در فراز و فرود هواپیماها را از ویژگی‌های این دستگاه عنوان کرد و گفت: اکنون برخی از فرودگاه‌ها از این امکان بهره‌مند هستند.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 643 ،    
  
کلیدواژه ها: راه آهن - ریلی - راه آهن اسفراین


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار