سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 01:49   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45905صفحه نخست » ریلی 2شنبه، 3 خرداد 1393 - 23:00
راه آهن متناسب با نیاز کشور توسعه نیافته است
  
ترابر نیوز:

به گزارش بی باک، عبدالکریم درویش زاده پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی پروژه احداث خط دوم محور ریلی اهواز به سربندر اظهار کرد:اظهار کرد: حمل و نقل ریلی فواید فراوانی از جمله: کاهش مصرف سوخت نسبت به جاده، کاهش آلودگی هوا و محیط زیست، ایمنی که نسبت ایمنی خطوط ریلی به جاده یک پنجاهم است. جابه جایی وسائل به صورت یکجا دارد اما متاسفانه به رغم این مزیت های مهم باید اذعان کنیم به این واقعیت تلخ که راه آهن متناسب با نیاز کشور توسعه نیافته است و با وجود تمامی این فرصت ها ما نمی توانیم به خوبی از ظرفیت های موجود استفاده کنیم زیرا اکنون در استان خوزستان ما حمل باری را که توانایی انجامش را داریم به خوبی انجام نمی شود.

وی افزود: امیدوارم شاهد شروع عملیات دو محور دیگر اهواز به اندیمشک و اهواز به خرمشهر هم باشیم و این پروژه امروز به دست همرزمان شهداء اجرا می شود. راه آهن در دوران دفاع مقدس نقش مهم و اساسی داشت و به رغم بمباران لحظه ای، همکاران راه آهنی نگذاشتند لحظه ای چرخ راه آهن از کار بیفتد و ادوات جنگی را جابه جا می کردند. تعداد شهدای اداره کل راه آهن جنوب نشانگر این است که راه آهن در زمان جنگ چه زحماتی را متحمل شده است.

مدیر کل راه آهن جنوب تصریح کرد: یکی از اساسی ترین محورهای توسعه در جهان، حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی است بنابراین ما باید حمل و نقل راه آهن در استان را باید افزایش دهیم. این نکته قابل تامل است که پنج و نیم میلیون تن سنگ آهک از یزد به استان خوزستان وارد می شود که ما تنها دو میلیون تن از آن را جا به جا می کنیم در حالیکه حمل و نقل جاده ای سه و نیم میلیون تن آن را جابه جا می کند. ما آمادگی این را داریم که مابقی این سنگ آهن را نیز جابه جا کنیم زیرا در حال حاضر ما 13 میلیون تن ظرفیت خالی در حمل بار ریلی استان داریم.

 

 

درویش زاده بیان کرد: حمل محصولات صنایع فولاد، یک میلیون و 600 هزار تن است که با حمل این بار توسط ما از تردد 80 هزار کامیون در اهواز جلوگیری می شود و سالانه یک میلیون تن مواد اولیه سنگ آهک به صنایع فولاد می رسد که اگر ما این حمل بار را انجام دهیم از تردد 50 هزار کامیون در استان خوزستان جلوگیری می شود.

وی اذعان کرد: آمادگی حمل مواد نفتی از عراق به بندر امام را داریم که توسط واگن ها این کار را ا نجام می دهیم. در صورت انجام می شود از تردد 400 کامیون عراقی در جاده های استان جلوگیری کنیم.

مدیر کل راه آهن جنوب کشور عنوان کرد: زیر ساخت های لازم حمل و نقل ریلی مثل سایر بخش ها انجام نشده است. به عنوان مثال تعداد باسکول های کامیون کشی از 9 به 47 ارتقا یافته ولی در خط حمل و نقل ریلی یک باسکول داشتیم که هنوز هم ارتقاء نیافته است.

درویش زاده عنوان کرد: عبور از روی خط و برخوردهای مناطق غیر مجاز یکی از مشکلات ماست که باعث بروز سوانح می شود و این تقاطعات باید به غیر همسطح تبدیل شود. تمامی مردم استان از وضعیت ایستگاه راه آهن اهواز گله مند هستند و با توجه به طراحی های انجام شده نیاز به کمک داریم تا ایستگاهی را که در خور شان مردم این استان هست بسازیم. همچنین بازسازی زاگرس ـ لرستان نیز باید تسریع داده شود و اعتبار مناسب با نیاز ما برای توسعه و بازسازی خطوط و ابنیه فنی را نیز خواستار هستیم.

آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز نیز در این مراسم گفت: یادآوری نعمت های فراموش شده انسان، میثاق با فطرت الهی و شکوفایی استعداد و پتانسیل انسان ها سه هدف بعثت انبیاء است که امام خمینی (ره) آنها را پیگیری کرد و ما بعد از انقلاب شاهد شکوفایی بیشتر استعدادهای جوانان بودیم ولی در زمان قبل انقلاب جلوی این شکوفایی گرفته می شد که خوشبختانه به برکت انقلاب این سد شکسته شد.

تعداد بازدید: 858 ،    
  
کلیدواژه ها: متناسب - نیاز - کشور - توسعه - نیافته


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار