جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 16:22   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45870صفحه نخست » متروشنبه، 3 خرداد 1393 - 15:15
احتمال راه‌اندازی فاز نخست خط یک متروی اصفهان در مهرماه
  
ترابر نیوز:
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ممکن است که فاز نخست خط یک متروی اصفهان با یکی، دو ماه تغییر در مهر ماه امسال به بهره‌برداری برسد، اما کل خط یک دچار یک سری تأخیراتی شده که هنوز در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته است.

 
فتح‌الله معین ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از واگن‌های مترو به اصفهان رسیده و شهرداری و مدیریت شهری اصفهان درصدد بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از فاز نخست خط یک متروی اصفهان است، اظهار کرد: برنامه زمان‌بندی برای بهره‌برداری از این فاز در صورت عدم ایجاد مشکل برای تأمین تجهیزات مورد نیاز به مهر ماه می‌رسد.

 
وی با بیان اینکه خری خودروی امداد و نجات ریلی یکی از تجهیزات مورد نیاز در زمان بهره‌برداری از این پروژه است، اضافه کرد: در گذشته خرید این خودرو پیش‌بینی نشده بود و در حال حاضر زمان برای بهره‌برداری از فاز نخست خط یک متروی اصفهان محدود است.

 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوع شهرداری لایحه‌ای دو‌فوریتی را برای خرید این خودرو به شورای شهر ارائه داده است، تصریح کرد: این لایحه امروز مورد تصویب قرار گرفت.

 
وی ادامه داد: حدود 800 هزار یورو برای خرید این خودروی امداد و نجات ریلی اختصاص داده شده و اصل کشنده از آلمان بوده و تجهیزات از کارخانه بنز آلمان است.

 
معین با اشاره به اینکه فاز نخست خط یک از خیابان امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و تا میدان شهداء ادامه دارد، تاکید کرد: ممکن است که این فاز با یکی، دو ماه تغییر در مهر ماه امسال به بهره‌برداری برسد، اما کل خط یک دچار یک سری تأخیراتی شده که هنوز در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته و انجام اقدامات مورد نیاز در این زمینه زمان‌بر است.

 
وی با تاکید بر اینکه احداث دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب از مهم‌ترین این اقدامات محسوب می‌شود، افزود: هنوز عملیات احداث این دو ایستگاه آغاز نشده است.

 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به ایرادات سازمان میراث فرهنگی برای بهره‌برداری از خط مترو در چهارباغ عباسی اشاره کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی از ابتدا مخالف ورود مترو به چهارباغ عباسی بوده است.

 
وی با بیان اینکه پس از ورود مترو به چهارباغ عباسی مذاکراتی است که شرکت مترو باید استاندارد‌های خاصی را برای ورود قطار‌ها به این خیابان در نظر بگیرد، اظهار کرد: پیش‌بینی تجهیزاتی که میزان لرزش را در این مسیر کاهش بدهد، از جمله این تجهیزات است.

 
معین با تاکید بر اینکه لرزش احتمالی ناشی از عبور قطار‌ها از چهار‌باغ نباید به ساختمان‌های تاریخی موجود در این محور آسیب وارد کند، ادامه داد: هنوز در ارتباط با استانداری که در این زمینه باید رعایت شود، توافق نهایی بین شرکت مترو و سازمان میراث فرهنگی ایجاد نشده و هنوز مباحث بسیاری در این زمینه باقی مانده است.

 
وی تصریح کرد: در صورتی که تمام اقدامات مورد نیاز برای پروژه مترو به صورت هم‌زمان انجام شود، بهره‌برداری کامل از خط یک متروی اصفهان حداقل به دو سال زمان نیاز دارد.

 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طی جلسه‌های گذشته عنوان شد که در صورتی که خط یک متروی اصفهان به بهره‌برداری برسد، خط دوم و سوم متروی اصفهان طی پنج سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد، این موضوع را به چه صورت ارزیابی می‌کنید، اضافه کرد: خط یک به غیر از مواردی که دچار اختلاف شده بودند، در زمینه سازه و نصب تجهیزات تا حدودی به خوبی پیش رفت.

 
وی با اشاره به اینکه محور چهار‌باغ تنها مشکل این محور بوده که ساخت تونل را در این محور با تأخیر مواجه کرده است، تاکید کرد: خط دوم نیز از مسیر خیابان سپه و میدان امام (ره) عبور می‌کند و باید هماهنگی‌های لازم در راستای اجرای این پروژه، پیش از آغاز عملیات اجرایی آن انجام شود/

 
معین افزود: با تحقق این موضوع در صورت استفاده از تجیهزات و ماشین‌آلات مورد نیاز و واگذاری امتیاز و تحویل زمین برای این پروژه به پیمانکار از سوی شهرداری، این پروژه به سرعت انجام می‌شود.
 
 
منبع:تین نیوز
تعداد بازدید: 752 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو اصفهان


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار