چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 00:54   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45708صفحه نخست » ریلی 2سه شنبه، 30 اردیبهشت 1393 - 15:00
برنامه‌ریزی برای رشد ۲۰ درصدی حمل ریلی کالا/ تخفیف ۳۰ درصدی به بارهای ترانزیتی
  
ترابر نیوز:

معاون برنامه‌ریزی راه‌آهن با بیان اینکه هدف‌گذاری امسال این سازمان رشد ۲۰ درصدی حمل کالا توسط ریل است، گفت: در راستای جذب بارهای ترانزیتی ریلی تا ۳۰ درصد تخفیف مشمول این بارها می‌شود.


 عاشوری در برنامه تلویزیونی کوپه 1404 اظهار داشت: 67 درصد بار راه‌آهن مواد معدنی است که به مقصد کارخانجات فولاد جابه‌جا می‌شود و بقیه بارها شامل سیمان، فولاد، غلات و از این قبیل است.

 
وی بیان کرد:‌ برای جابه‌جایی بار در حوزه بندری باید امکانات بارگیری و تخلیه مناسب در بنادر فراهم شود.

 
معاون برنامه‌ریزی و سیر و حرکت راه‌آهن اظهار داشت: در دولت جدید تلاش شده است امکانات تخلیه و بارگیری ریلی در بنادر و اتصال خط آهن به بنادر توسعه یابد.

 
عاشوری افزود:‌ از چند ماه پیش قطارهای باری برنامه‌ای را راه‌اندازی کردیم و زمان مشخص برای حمل بار اعلام شد به عنوان مثال در حال حاضر جابه‌جایی کالا از بندر شهید رجایی تا تهران 48 ساعته انجام می‌شود.

 
وی بیان کرد: در تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی انعطافی ایجاد کردیم تا صاحبان کالا و شرکت‌های ریلی رضایت داشته باشند.

 
معاون برنامه‌ریزی و سیر و حرکت راه‌آهن گفت: برای سال 93 برنامه‌ریزی کرده‌ایم حمل بار توسط ریل تا 20 درصد ارتقا یابد که این موضوع با رویکرد افزایش بهره‌وری محقق می‌شود زیرا تأمین ناوگان زمان‌بر است.

 
عاشوری اضافه کرد: در این راستا شبکه بازاریابی و ارتباط با صاحبان کالا قابل توجه است. بنابراین جلسات متعددی با صاحبان بار در داخل و بین‌الملل برگزار کرده‌ایم ضمن آنکه ارتباط خود را با کشورهای همسایه برای ارتقای حمل کالاهای ترانزیتی گسترش داده‌ایم.

 
معاون برنامه‌ریزی و سیر و حرکت راه‌آهن تأکید کرد: از عوامل مؤثر در توسعه حمل بار توسط ریل سیر و حرکت قطارها است؛ صاحبان کالا باید بدانند کالای آنها در هر لحظه در چه منطقه‌ای است.

 
وی اظهار داشت: تخفیفاتی برای بارهای صادراتی اعمال کرده‌ایم ضمن آنکه تا 30 درصد تخفیف به بارهای ترانزیتی می‌دهیم.

 
عاشوری با بیان اینکه بودجه دولتی کفاف احداث خط آهن نمی‌دهد، گفت:‌ ساخت ریل با سرمایه بخش خصوصی امکانپذیر است.

 
وی با بیان اینکه در حال حاضر همه خطوط ریلی دولتی است، افزود: 22 هزار دستگاه واگن باری و 2 هزار دستگاه واگن مسافری کاملاً خصوصی‌سازی شده است.

 
معاون برنامه‌ریزی و سیر و حرکت راه‌آهن تأکید کرد:‌ راه‌آهن برای تحقق اهداف برنامه پنجم نیازمند ارتقای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است در این راستا در حوزه تأمین ناوگان حمایت از بخش خصوصی انجام می‌شود و یکی از اهداف ما پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم است.

 
عاشوری یادآور شد: برای احداث خطوط ریلی در قالب BOT فراخوان‌هایی داشته‌ایم ضمن آنکه ساخت ریل را با همکاری بخش خصوصی دنبال می‌کنیم و قطعاً در این گزینه بازگشت سرمایه از محل تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی است.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 691 ،    
  
کلیدواژه ها: ترانزیت - حمل ونقل ریلی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار