صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 03:21   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45624صفحه نخست » دریایی2یکشنبه، 28 اردیبهشت 1393 - 14:45
حمل و نقل دریایی بخش عمده‌ای از حمل و نقل کالای کشور را داراست
  
ترابر نیوز:
 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: حمل و نقل دریایی، بخش عمده ‌ای از حمل و نقل کالای کشور را داراست.

 
محمد سعیدنژاد بعد از ظهر شنبه در بازدید از بندرامیرآباد بهشهر با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور ما بخش عمده ای از حمل و نقل کالا از دریا انجام می‌شود، افزود: خوشبختانه در این حمل و نقل بنادر مختلف شمال و جنوب از سهم مناسبی برخوردارند.

 
وی اظهار داشت: سهم بنادر جنوبی از وزن و ارزش کالاهای تخلیه شده در کشور بیش تر است که خوشبختانه بندر امیرآباد بهشهر بعنوان بزرگترین بندر حمل و نقل شمال کشور نیز از سهم بری مناسبی در این حمل و نقل برخوردار است.

 
سعیدنژاد ادامه داد: تکمیل شبکه خطوط ریلی کشور و افزایش امکانات ریلی در محوطه‌های بندری از مسائل مهمی است که امیدواریم مورد توجه بیشتری قرار گرفته و در این راستا تلاش شود.

 
مدیر بندر امیرآباد بهشهر نیز در سخنانی گفت: بندرامیرآباد بهشهر با گذشت 10 سال از فعالیتش، بعنوان بندر پایلوت کریدور شمال به جنوب کشور است که پایلوت ترانزیت غلات در شمال کشور است و در رابطه با ارتباط تجاری این بندر با بنادر حاشیه خزر ارتباط تجاری دارد.

 
سیدعلی نعیمی با اشاره به ظرفیت های ریلی مناسب بندر امیرآباد و ساخت اسکله رو-رو ریلی در این بندر خاطر نشان کرد: استفاده از این ظرفیت‌های بالقوه نیازمند تعامل بیشتر مسئولین راه آهن و سازمان بنادر و کشتیرانی است.

 
وی اظهار امیدواری کرد که این جلسات نقطه ی عطفی در استفاده هر چه بیشتر صاحبان کالا از راه آهن و خطوط ریلی و همچنین حمل و نقل دریایی باشد.

 
نعیمی همچنین با اشاره به 16 کیلومتر ریل داخلی بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر شمالی متصل به شبکه ریلی کشور افزود: از این طریق می توانیم کالاهای مختلف را از این بندر به سراسر کشور صادر کنیم.

 
مدیر بندر امیر آباد بهشهر اظهار داشت: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد رشد هر چه بیشتر استفاده از خدمات ریلی در بنادر باشیم.

 
نعیمی بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون میزان 14 هزار و یکصد تن انواع کالا در این بندر با ریل جابجا شد که ظرفیت‌های بندرامیرآباد بهشهر بسیار بیشتر از این مقدار است.

 
وی گفت: بندرامیرآباد بهشهر بعنوان منطقه ویژه اقتصادی دارای کارخانجات متعدد فعال و در دست ساخت است که کارخانه میله گرد، کارخانه سیمان، کارخانه کاغذ، سیلوی غلات از جمله کارخانجات فعال است که در اشتغال زایی منطقه و رشد اقتصادی تاثیر بسزایی داشته است.

 
نعیمی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد بهشهر در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که این اسکله رو رو ریلی دارای 350 متر طول است که 407 متر ظرفیت آبخوری داشته و ظرفیت پهلوگیری آن 6 هزار تن است.
 
 
منبع:تین نیوز
تعداد بازدید: 702 ،    
  
کلیدواژه ها: حمل ونقل دریایی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار