پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 12:12   
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44763صفحه نخست » دریایی2سه شنبه، 9 اردیبهشت 1393 - 12:45
توسعه گردشگری دریایی و حمل و نقل دریایی بین مازندران و آستراخان
  
ترابر نیوز:

 استاندار مازندران، صبح امروز در در نشست مشترک با هیات دولتی اقتصادی آستاراخان روسیه در استانداری با اشاره به اینکه ایران روابط بسیار خوبی با روسیه در طول تاریخ داشت گفت: آماده همکاری در همه زمینه‌ها با روسیه هستیم.

 
 ربیع فلاح افزود: استان آستارا خان دروازه روسیه به خزر در بنادر و مسیر ترانزیبت اروپایی است و دو کشور می‌توانند روابط گسترده‌ای با همدیگر داشته باشند.

 
وی از مازندران به عنوان دروازه جمهوری اسلامی ایران نام برد و تصریح نمود: مازندران یکی از استثنایی‌ترین استان کشور از لحاظ موقعیت جغرافیایی است و می‌تواند ارتباط گسترده‌ای با روسیه داشته باشد.

 
فلاح قرار گرفتن دو کشور در حاشیه دریای خزر را امتیازی برای توسعه مناسبات اقتصادی کشور دانست و خاطر نشان کرد: در صورت بررسی مناسبات قابلیت‌های بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند در توسعه مناسبات دو کشور موثر باشد.

 
استاندار مازندران با انتقاد از برخی تفاهماتی که در سفر‌های گذشته منعقد شد ولی اجرایی نشد گفت: امیدواریم در این سفر برنامه‌ریزی انجام شود که تفاهمنامه‎های قبلی اجرایی شود.

 
فلاح ادامه داد: باید این عدم اجرا نشدن تفاهمنامه‌ها بررسی و موانع برطرف شود.

 
وی با بیان اینکه مازندران با توجه به جمعیت سه میلیونی و وسعت ۲۴ هزار کیلومتر مربعی خود دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی است که می‌تواند در همکاری با آستراخان موثر باشد، گفت: باید مشکلات قرنطینه محصولات کشاورزی ایران و روسیه رفع تا تعاملات اقتصادی دو کشور افزایش یابد.

 
فلاح در ادامه با اشاره به قابلیت مازندران در تولید گل و گیاه خاطر نشان کرد: محصولات گل و گیاه مازندران صد درصد قابلیت صادرات را دارد و این محصولات در حال حاضر به بسیاری از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

 
استاندار مازندران با اشاره به اینکه این استان در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی و دامپروری دارای ظرفیت‌های مناسبی هستیم گفت: آمادگی داریم تعاملات بین مسئولان کشاورزی و تحقیقاتی دو استان و کشور صورت دهیم.

 
وی با بیان اینکه مازندران آمادگی ارائه خدمات مهندسی در حوزه زراعی را دارد افزود: در زمینه شیلات به دلیل آلودگی آب دریای خزر در حوزه ذخایر آبزیان همکاری‌ها خوب نبوده ولی می‌توانیم در حوزه ماهیان سردآبی و گرم آبی همکاری کنیم.

 
استاندار مازندران در ادامه به زیرساخت‌های مازندران در زمینه حمل و نقل اشاره کرد و بیان داشت: مازندران آماده همکاری گسترده در این زمینه است.

 
فلاح با بیان اینکه مازندران در زمنیه فعالیت‌های ساخت و ساز دارای قابلیت‌های مناسبی است گفت: بیش از ۲۴ هزار مهندس ساختمان مازندران آمادگی دارند تا تجربیات این حوزه را در اختیار مهندسان کشور شما قرار دهند.

 
وی با اشاره به اینکه علاقمند به توسعه گردشگری دریایی و حمل و نقل دریایی را به صورت جدی بین مازندران و آستراخان داشته باشیم، گفت: امیدواریم این مهم در کوتاه مدت عملیاتی شود.

 
فلاح افزود: در زمینه فعالیت‌های معندی بیاز به ماشین آلات سنکین داریم که امیدواریم بنوانیم از این ظرفیت کشور شما استفاده کنیم.

 
وی توسعه همکاری‌های دانشگاهی، تبادل استاد و دانشجو و آموزش زبان‌های روسی و فارسی در دو استان را زمینه‌های دیگر همکاری‌های طرفین نام برد.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 1119 ،    
  
کلیدواژه ها: توسعه - گردشگری دریایی - حمل ونقل دریایی - مازندران - آستراخان


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  به اندازه دور کره زمین در ایران لوله کشی گاز انجام دادیم!
  چرا آمریکا روند گازکشیِ ایالات خود را متوقف کرد؟
  انتقاد نرجس سلیمانی عضو شورای شهر از توافق زاکانی با چین: به اندازه هزینه‌های انجام شده مسئولین در سفر به چین وسایل حمل و نقل عمومی به تهران اضافه نشده / موضوع خرید واگن از چینی‌ها مانند مَثَلِ معروف «دوغ کردن دریا با یک کاسه ماست» است
  «دنیای اقتصاد» از ضرورت جایگزینی برق با گاز گزارش می دهد: نیروگاه ‏‏ ها بهینه‏‏ تر از خانه‏‏ ها
  راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  لغو توافق مخفیانه روسیه و اوکراین در خصوص دریای سیاه
  بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است
  مافیای خودرو تلاش می کند مانع از ورود خودروهای برقی به کشور شود
  آقای وزیر آیا مدیران بابت تصمیمات مدیریتی خسارت‌بار به شرکت، مسوول هستند؟
  خسارت مدیران نالایق با بررسی سخنان شهید چمران
  دولت واردات خودرو‌های دست دوم را آزاد کرد، اما انجام نداد، چون به نفع مردم و به ضرر خودروساز بود
  کارکنان راه‌آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  فرصت ها و ظرفیت های تجارت و سرمایه گذاری در گرجستان
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار