دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 23:41   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44415صفحه نخست » هوایی2سه شنبه، 2 اردیبهشت 1393 - 13:00
آزادسازی نرخ بلیت هواپیما لزوماً به معنی افزایش قیمت نیست
  
ترابر نیوز:
ترابر نیوز | دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر این‌که رقم افزایش قیمت بلیت هواپیما پس آزادسازی مشخص نیست،گفت:آزادسازی منجر به ایجاد رقابت بین ایرلاین‌ها، تنوع وحتی کاهش قیمت می‌شود از این رو نمی‌توان عدد ثابتی برای میزان افزایش اعلام کرد. 
 
حمیدرضا غوابش اظهار کرد: آزادسازی به هیچ وجه به معنای افزایش قیمت بلیت هواپیما نیست، چراکه تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی تناوبی بوده و تعیین قیمت ثابت برای این صنعت تبعات منفی به‌دنبال دارد. 
 
وی تصریح کرد: با توجه به تقاضاهای تناوبی، طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها را در حوزه حمل‌ونقل هوایی مسافر پس از آزادسازی قیمت‌ها شاهد خواهیم بود. یکی از مزیت‌های آزادسازی قیمت بلیت هواپیما این است که دیگر قیمت تمام‌شده تعیین کننده نرخ بلیت نخواهد بود و بازار این نرخ را مشخص خواهد کرد. 
 
وی با بیان این‌که در این‌صورت شرکت‌های هواپیمایی به‌دنبال جلب نظر مردم خواهند بود، اظهار کرد: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما تجربه‌ای موفق در کشورهایی است که این برنامه در آنها اجرا شده، واقعیت آن است که با این کار چرخ‌های صنعت حمل‌ونقل هوایی به حرکت در می‌آید و توسعه آن شتابان خواهد شد. 
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به این‌که چگونگی اجرای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما باید توسط دولت مشخص شود، افزود: مدت‌هاست درخواست اجرای قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر آزادسازی قیمت‌ها را با نظرات کارشناسی به سازمان هواپیمایی کشوری داده‌ایم و وزیر راه و شهرسازی زمان اجرای آزادسازی را اردیبهشت امسال اعلام کرده، اما عملا تاکنون ابلاغ رسمی در این به شرکت‌های هواپیمایی صورت نگرفته است. 
 
غوابش با تاکید بر این‌که آزادسازی قیمت بلیت به تنوع قیمتی و حتی کاهش نرخ بلیت منجر خواهد شد، گفت:‌ نرخ‌گذاری پس از آزادسازی تابع مولفه‌هایی از جمله ساعت پرواز، روز، فصل، مراسمات و... است و به همین دلیل شرکت‌های هواپیمایی برای رضایت مردم و تشویق آنها به سفر هوایی جاذبه‌های قیمتی ایجاد می‌کنند.
 
 
منبع:تین نیوز
تعداد بازدید: 1077 ،    
  
کلیدواژه ها: آزاد سازی - قیمت - بلیت - هواپیما - آزادسازی قیمت بلیت هواپیما


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار