صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 00:12   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41592صفحه نخست » ریلی 2یکشنبه، 6 بهمن 1392 - 21:15
پیگیری احداث راه آهن سریع السیر تهران-اصفهان
  
ترابر نیوز:

 

احداث راه آهن سریع السیر تهران-اصفهان به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

ایلنا: معاون امور عمرانی استانداری از برنامه ریزی این حوزه در اجرای پروژه‌های کلان استان در بخش حمل و نقل خبر داد و اظهار داشت: به صورت جدی و مستمر پیگیر احداث راه آهن سریع السیر تهران- اصفهان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ محمدعلی طرفه با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های جدید و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای استان، افزود: از همه مسئولین اجرایی انتظار می‌رود تمام تلاش خود را برای احیا حوزه حمل و نقل و ترانزیت استان به کار بندند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی قطار سریع السیر در کاهش زمان سفر، ارتقاء ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای تأثیر بسزایی خواهد داشت، افزود: علاوه بر این صرفه جویی حاصل از این پروژه در نگهداشت مصرف سوخت، می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش آلایندگی کشور تأثیر داشته باشد.

وی محور تهران-قم-اصفهان را از محورهای پر رفت و آمد کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به تقاضای انبوه سفر در این مسیر، اجرای طرح قطار سریع السیر با طول کلی حدود ۴۱۰ کیلومتر به عنوان اولین مسیر در کشور مد نظر وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

محمدعلی طرفه اهداف این طرح را تقلیل زمان سفر بین مسیر تهران و اصفهان به حدود ۲ ساعت، ‌افزایش ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای با توجه به تردد زیاد در این مسیر، صرفه جویی در وقت مردم، صرفه جویی در مصرف سوخت و استفاده از تکنولوژی‌های نوین و بومی نمودن آن عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی ترافیک استان خاطر نشان کرد: پلان و پروفیل مسیر، طراحی و نقشه‌های ۲۰۰/۱ تهیه شده است و نقشه‌های کاداستر و ارزیابی مسیر توسط مشاور و شرکت ساخت و توسعه در حال انجام است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی مسیر قم-اصفهان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر انتهای مسیر نیز با تشکیل کمیته آزادسازی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری در ادامه تشریح کرد: طول کل مسیر پروژه ۴۱۰ کیلومتر بوده که ۱۷۰ کیلومتر آن فاصله تهران-قم و ۲۴۰ کیلومتر آن فاصله قم-اصفهان به صورت دو خطه است.

وی افزود: سرعت قطار حداکثر ۳۰۰ کیلومتر پیش بینی شده و با توجه به پیش بینی ۷ ایستگاه در مسیر قم-اصفهان که ۳ ایستگاه آن در می‌مه، مورچه خورت و اصفهان در مجاورت ورزشگاه نقش جهان است، باید سیستم حمل و نقل عمومی اصفهان هماهنگی لازم با این طرح را داشته باشد.

 

تعداد بازدید: 1491 ،    
  
کلیدواژه ها: راه آهن سریع السیر تهران-اصفهان


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار