چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 02:54   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41444صفحه نخست » دریایی2دوشنبه، 30 دی 1392 - 19:30
انتقاد مدیر عامل سازمان بنادر از وضع تحریم ها علیه صنعت کشتیرانی ایران
  
ترابر نیوز:

ترابر نیوز | مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در تماسی تلفنی با کوجی سکیمیزو دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی(آیمو) ضمن تأکید بر ضرورت مشارکت بیشتر ایران در سطح بین المللی، از وضع تحریم های ناعادلانه بر علیه جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

 محمد سعید نژاد به سابقه طولانی عضویت جمهوری اسلامی ایران در IMO و مشارکت فعالانه آن در مباحث فنی و تخصصی مطروحه در اجلاس کمیته های آیمو اشاره کرد و بر تصمیم دولت ایران و نیز سازمان بنادر و دریانوردی بر ادامه این مشارکت مؤثر در دوره تصدی خود تأکید کرد.

 
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به تعهد مسؤولانه کشورش بر اجرای درست قواعد و استانداردهای آیمو در زمینه های مختلف دریایی اشاره کرد و در این رابطه پیشرفت های صورت گرفته در ایران را یادآور شد.

 
وی همچنین فعالیت های انجام شده در دوره مدیریت سکیمیزو، به ویژه اصلاحات سازمانی با هدف افزایش کارآمدی دبیرخانه این سازمان را ستود و بر حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی از این ابتکارات و فعالیت های مثبت دبیر کل آیمو تاکید کرد.

 
سعیدنژاد از دبیر کل آیمو دعوت کرد تا با سفر به ایران از نزدیک پیشرفت های صورت گرفته در عرصه دریانوردی و تجارت دریایی ایران را مشاهده و برای این منظور روز جهانی دریانوردی سال آینده را بهترین زمان برای این بازدید دانست.

 
وی با انتقاد از رفتارهای غیرمنصفانه و تبعیض آمیز بعضی مؤسسات و دولت ها علیه صنعت کشتیرانی ایران، این اقدامات را خلاف مفاد کنوانسیون ایجاد آیمو و شعارهای این سازمان دانست و از دبیر کل خواست این موضوع را جدی گرفته و در جهت دفاع از حقوق یکی از اعضای آیمو گام های عملی بردارد.

 
مدیر عامل سازمان بنادر ودریانوردی تاکید کرد: این محدودیت ها می تواند اثرات منفی بر فعالیت های دریایی و کشتیرانی سالم و صلح آمیز ایران داشته باشد، به نحوی که ایمنی دریانوردی نه تنها کشتی های ایرانی بلکه ایمنی و محیط زیست دریایی بین المللی را به مخاطره اندازد.

 
دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی نیز ضمن ابراز خرسندی از برقراری ارتباط تلفنی و تشکر فراوان از مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری کرد: همکاری های خوب میان ایران و آیمو در سال 2014 نیز ادامه پیدا کند.

 
دبیر کل آیمو با اشاره به آن که، برنامه ها و فعالیت های زیادی در سال جدید اجرایی خواهد شد، همچون گذشته خواستار مشارکت و همکاری جدی ایران به عنوان یکی از اعضای فعال آیمو در اجرای این برنامه ها شد.

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 867 ،    
  
کلیدواژه ها: سازمان بنادر ودریانوردی - انتقاد - مدیرعامل سازمان بنادر - تحریم ها - صنعت کشتیرانی ایران


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار