پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 00:03   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40024صفحه نخست » مترودوشنبه، 18 آذر 1392 - 17:45
اولین واگن های مترو اصفهان بارگیری شده است
  
ترابر نیوز:

ترابر نیوز | معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی کشور تاکید کرد: لازم است فاز اول خط یک مترو اصفهان در سال جاری راه اندازی شود و هرچه سریعتر شاهد تردد واگن های قطار شهری این کلان شهر باشیم.

 مهندس هوشنگ خندان دل درحاشیه بازدید از فاز اول 
خط یک مترو اصفهان گفت: با توجه به این که طرح مترو اصفهان از پروژه های مهم کشور است لذا مقرر شده در طی این بازدید مشکلات این طرح بررسی گردد. 

وی با بیان این که نیمی از هزینه مترو اصفهان از سوی دولت و ۵۰ درصد باقی مانده توسط شهرداری پرداخت می شود، اذعان داشت: مترو اصفهان باید زودتر به بهره برداری می رسید اما به دلیل مشکلاتی از جمله تاخیر در تامین واگن ها این مهم انجام نشده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی کشور از بارگیری اولین واگن های مترو اصفهان از کشور مورد نظر خارجی به سمت ایران خبرداد و اذعان داشت: 
با توجه به مشکلات حمل ونقل شهری، ترافیک و مسایل زیست محیطی، اهمیت راه اندازی شبکه حمل ونقل در زیر زمین به خصوص مترو دوچندان است.

وی با بیان این مطلب که مترو اصفهان گره حمل و نقل عمومی و ترافیک را باز می کند، ادامه داد: با راه اندازی قطار شهری این شهر آلودگی هوا نیز کاهش چشمگیری خواهد یافت. 

خندان دل با بیان این که با برگزاری 
جلسه ای در وزارت کشور در اولین ماه های آغاز به کار دولت تدبیر و امید بر اهمیت و ضرورت تسریع در تداوم و اتمام عملیات اجرایی طرح‌های مترو کلان شهرها تاکید شد، تصریح کرد: طرح‌های خطوط متروی تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و چند شهر دیگر از جمله موارد مورد بحث و بررسی در این جلسه بود. همچنین مقرر شد این طرح‌ها در اولویت استفاده از تأمین منابع مالی خارجی فاینانس قرار گیرد.

وی اضافه کرد: لازم است دو خط درون شهری مترو اصفهان تا ۴ تا ۵ سال آینده به بهره برداری برسد.

خندان دل با اشاره از بازدید خود از فعالیت های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نیز گفت: این سازمان دارای زنجیره کاملی است که امید می رود در شهرهای دیگر کشور از تجارب و عملکرد این سازمان الگوگیری و استفاده شود.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 896 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو اصفهان


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار