دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 19:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39803صفحه نخست » ریلی 2سه شنبه، 12 آذر 1392 - 16:30
شبکه ریلی ستون فقرات هر کشور است
  
ترابر نیوز:

 

ترابر نیوز |  مدیر کل ترانزیت و حمل‌ و نقل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو تاکید کرد: با توجه به اینکه شبکه ریلی ستون فقرات هر کشوری محسوب می‌شود و دنیا به سمت توسعه این بخش از حمل و نقل پیش می‌رود باید به دنبال سیستم‌های قانونی و هوشمند کردن آن در بخش ریلی باشیم. 

اسماعیل تکیه‌سادات در حاشیه‌ چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی درباره‌ جذابیت حمل‌ و نقل در ایران و ضرورت توجه به این موضوع مهم اظهارکرد: دنیا به سمت توسعه بخش ریلی در حرکت است و اصولا توسعه در بخش ریل است و اگر به عنوان مثال هفت هزار کیلومتر جاده داشته باشیم متناسب با آن باید حدود 30 هزار کیلومتر ریل داشته باشیم، چون ریل ستون فقرات هر کشوری محسوب می‌شود و تمام بارهای سنگین توسط این بخش جابجا می‌شود. 

وی گفت: کشور ما در موقعیت بسیار مناسب استراتژیکی قرار گرفته و این در حالی است که در کنوانسیون‌ها خیلی فعال نیستیم و حتی کنوانسیون ریلی نداریم درصورتیکه این موضوع هزینه ندارد و فقط حضور فعال می‌طلبد. 
 
تکیه‌سادات با تاکید بر این‌که یکی از نقاط قوت ایران شبکه حمل و نقل ریلی است، افزود: کریدورهای مهمی وجود دارد که به این کریدور‌ها و قابلیت آنها باید توجه ویژه‌ای شود. 

مدیر کل ترانزیت و حمل‌ و نقل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با بیان این‌که ظرفیت‌ها باید در این حوزه همگون شوند، بر ضرورت اهمیت به موضوع ترمینال ترکیبی و لجستیکی تاکید کرد. 

وی گفت: توافق‌نامه‌ای بین چهار کشور حاشیه دریای خزر شامل قزاقستان، ترکمنستان، روسیه و آذربایجان پیرامون بخش بنادر و حمل‌ بار منعقد شد اما کشورمان جزو آن توافق‌نامه نبود که توجه به موضوعات مهمیکی از ضروریات است.

 
منبع:تین نیوز
تعداد بازدید: 879 ،    
  
کلیدواژه ها: ریلی - ترانزیت


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار