جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 17:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39482صفحه نخست » مترودوشنبه، 4 آذر 1392 - 12:45
بهره برداری از فاز اول خط یک مترو شیراز تا پایان سال
  
ترابر نیوز:

 

ترابر نیوز | معاون بهره‌برداری مترو شیراز گفت: اولین محموله واگن های خریداری شده برای فاز اول از خط یک قطار شهری شیراز هم اکنون در گمرگ بندر شهید رجایی بندرعباس تخلیه شده و مراحل ترخیص خود را پشت سر می‌گذارد و پس از طی مراحل قانونی و گمرکی، بلافاصله به شیراز انتقال داده خواهند شد. 

حسن مرادی در خصوص واگن‌های وارد شده و همچنین باقی مانده این واگن‌ها گفت: در حالی که اولین سری از واگن‌های خریداری شده از چین که  شامل دو رام قطار است و در بندرعباس تخلیه شده و مراحل ترخیص از گمرک را طی می‌کنند، مراحل ساخت دو رام قطار دیگر نیز به پایان رسیده و به زودی به مقصد ایران بارگیری خواهد شد.  

وی در خصوص مراحل تست این واگن‌ها گفت: پس از طی مراحل گمرکی و به محض ورود واگن‌ها به شیراز، مراحل تست سرد و گرم واگن‌ها در خط آغاز خواهد شد و پس از مراحل تست واگن‌ها در خط، بهره‌برداری آزمایشی از آن به عمل خواهد آمد و طبق پیش‌بینی های به عمل آمده فاز اول از خط یک قطار شهری شیراز حد فاصل میدان احسان تا میدان نمازی، تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. 

معاون بهره برداری سازمان قطارشهری شیراز در خصوص کیفیت و نظارت بر ساخت واگن‌های خریداری شده از شرکت چینی گفت: این واگن‌ها مطابق آخرین استانداردها و متکی به دانش روز دنیا تولید شده است. در این رابطه نظارت کافی بر مراحل پیش از تولید و همچنین مراحل کنترل کیفیت و آزمایش‌های مقدماتی، به منظور حصول اطمینان کافی انجام شده است. همچنین آزمایش های متعددی نیز توسط مراجع ثالث تحقیقاتی از سوی شرکت‌های تولیدکننده قطعات طی ماه‌های نخست و در مرحله تست‌های سرد و گرم و فرایند شبیه سازی جابجایی مسافر انجام می شود و پس از حصول اطمینان از ایمنی کامل، قطار شهری شیراز در فاز اول خط 1 به بهره برداری خواهد رسید. 

مرادی افزود: در صورت بهره‌برداری همزمان از چهار رام قطار در نظر گرفته شده برای قطار شهری شیراز، فاصله زمانی حرکت قطارهای درون شهری به حدود 15 دقیقه کاهش خواهد یافت.

گفتنی است چهار رام تعیین شده برای فاز یک قطار شهری شیراز شامل 20 واگن حمل مسافر است.
 
منبع:تین نیوز
تعداد بازدید: 1409 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو شیراز


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار