سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 21:42   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39245صفحه نخست » دریایی2سه شنبه، 28 آبان 1392 - 22:45
سازمان بنادر تنها سازمانی است که طرح جامع دارد
  
ترابر نیوز:

ترابر نیوز |  مدیرعامل سابق سازمان بنادر گفت: تا به امروز ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ سود صفر درصد از محل وجوه اداره شده به ساخت و خرید شناورهای مسافری اختصاص دادیم. 
سیدعطاءالله صدر در مراسم تودیع خود اظهار داشت: و توسعه بنادر تجاری و طرح جامع آن در سازمان موجود است و این در حالی است که هنوز طرح جامع حمل و نقل نیامده است. 
وی با بیان اینکه کشور ایران کشوری دریایی است، به موقعیت جغرافیایی آن اشاره کرد و گفت: بر سر چهارراه ترانزیتی دنیا و کریدورهای تراسیکا و شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب هستیم. 
مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ظرفیت تخلیه و بارگیری این بنادر 186 میلیون تن است که از این رقم ظرفیت ترانزیتی 20 میلیون تن است که سال گذشته فقط از 4.5 میلیون تن، این ظرفیت استفاده شد. 
وی یادآور شد: سهم ایران از تجارت در حمل و نقل کانتینری 5 دهم درصد است، در صورتی که باید به بیش از یک درصد افزایش یابد. 
 
صدر ادامه داد: در راستای توسعه بنادر، 120 بندر کوچک چندمنظوره را در سواحل جنوبی نهایی کردیم که 40 بندر تاکنون به بهره‌برداری رسیده است. 
وی با تأکید بر لزوم توجه به زنجیره تأمین کالا اضافه کرد: تأسیسات زیربنایی، مسافر، مقررات حمل و مدیریت جابه‌جایی باید مورد توجه باشد. 
وی با بیان اینکه در زمینه ساخت شناورها، سازمان بنادر از محل وجوه اداره شده خود 750 میلیارد تومان تسهیلات ارائه داد گفت:‌ این تسهیلات با نرخ سود صفر به متقاضیان ارائه شد. 
 
مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در سال 84 ظرفیت بنادر کشور 115 میلیون تن بود که امسال به 186 میلیون تن افزایش یافته است. 
صدر ادامه داد: همچنین ظرفیت کانتینری بنادر در سال 1384 حدود 1.5 میلیون TEU بود که امسال به 7.5میلیون TEU افزایش یافت. 
وی با تأکید بر لزوم توسعه بنادر نسل سوم گفت: ایران جزو 15 کشور برتر سازمان جهانی دریانوردی است؛ از نظر ایمنی در سال جاری 17 درصد نسبت به سال گذشته کاهش سوانح دریایی داشتیم. 
مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد در چند سال اخیر بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر انجام شده است.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 825 ،    
  
کلیدواژه ها: سازمان بنادر


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار