دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 23:23   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38850صفحه نخست » دریایی2شنبه، 18 آبان 1392 - 14:45
دزدان دریایی یک نفت‌کش را در آبهای مالزی دزدیدند
  
ترابر نیوز:

ترابر نیوز | سازمان بین‏ المللی دریانوردی در گزارشی اعلام کرد: محموله یک نفتکش مالزیایی روز پنجشنبه در آب‏های تحت کنترل مالزی به سرقت رفت.

 
 سازمان بین‏المللی دریانوردی اعلام کرد: سرقت محموله این نفتکش مالزیایی، دومین سرقت از این نوع است که در چهار هفته گذشته در منطقه دریایی تنگه مالاکا رخ داده است.

 
اوایل ماه اکتبر - مهرماه - سال جاری نیز یک نفتکش مالزیایی که با پرچم تایلند در آب‏های مالزی تردد می‏کرد، برای مدت دو روز ناپدید شد و پس از این مدت، در حالی که محموله نفت آن تخلیه شده بود، یافت شد.

 
سازمان بین‏المللی دریانوردی اعلام کرد: نفتکش مالزیایی که روز گذشته محموله آن هدف سرقت دزدان دریایی قرار گرفت، با پرچم پاناما حرکت می‏کرد که توسط 10 دزد دریایی مسلح هدف حمله قرار گرفت.

 
سازمان بین‏المللی دریانوردی در هشداری به مقام‏های نظامی ‏مالزی، از افزایش شمار حملات دزدان دریایی به کشتی‏ها در آب‏های تحت کنترل مالزی خبر داد.

 
این سازمان افزود: مطمئن نیست که دو سرقتی که در یک ماه گذشته در آب‏های مالزی رخ داده؛ توسط یک گروه انجام شده باشد.

 
نوئل چونگ، رییس دفتر منطقه‏ای سازمان بین‏المللی دریانوردی، در کوالالامپور گفت: این سومین حمله‏ای است که در دو ماه گذشته علیه کشتی‏های مالزیایی اتفاق می‏افتد.

 
وی افزود: دزدان دریایی در دو حمله آخر علیه کشتی‏های مالزیایی، از عملیات یکسانی برای سرقت محموله کشتی‏ها استفاده کرده‏اند.

 
دزدان دریایی که تاکنون مقام‏های رسمی ‏هویت آنها را کشف نکرده‏اند، برای نخستین بار در ماه سپتامبر - شهریور - محموله یک کشتی مالزیایی را در آب‏های تحت نظارت مالزی ربودند.

 
چونگ افزود: به مقام‏های دریایی مالزی اعلام شده که عملیات دزدان دریایی برای سرقت محموله کشتی‏ها در حال افزایش است و ضرورت دارد پیش از آنکه شمار عملیات‏ها علیه کشتی‏ها افزایش بیشتری یابد و موضوع از کنترل خارج شود، با آن مقابله کرد.

 
تنگه مالاکا که دزدان دریایی برای انجام عملیات دزدی خود آن را مکان مناسبی تشخیص داده‏اند، مسیر کلیدی حمل و نقل دریایی است که آسیای شرقی را به اروپا و آفریقا متصل می‏کند.

 
سازمان بین‏المللی دریانوردی همچنین گزارش داد که حملات اخیر دزدان دریایی علیه کشتی‏های مالزیایی نشان می‏دهد که منطقه جنوب شرق آسیا به مکان مناسبی برای عملیات‏های دزدان دریایی تبدیل شده است.

 
این سازمان در گزارش خود نوشت: در نیمه نخست سال 2013 میلادی در مجموع 57 حمله دزدان دریایی به کشتی‏ها در این منطقه صورت گرفته است.

 
دزدان دریایی اندونزیایی آبان ماه سال گذشته نیز به یک کشتی باری مالزی در استان ساواراک حمله کردند. این حمله البته با دخالت نیروهای نظامی ‏مالزی به شکست انجامید و چهار مهاجمی ‏که در این حمله دست داشتند، دستگیر شدند.

 
نیروی دریایی مالزی در سال‏های اخیر برای کاهش حملات دزدان دریایی گشتی‏های دریایی خود را افزایش داده است.

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 704 ،    
  
کلیدواژه ها: دزدان دریایی - نفتکش - آبهای مالزی


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار