جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 16:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30746صفحه نخست » مطلب ویژهچهارشنبه، 21 فروردین 1392 - 09:24
راهکارای کاهش قیمت خودرو
مسیر خودرو سازان بر خلاف مصالح ملت است
مسیر خودرو سازان بر خلاف مصالح ملت استچنانچه شرکت ایران خودرو نسبت به فروش بخشی از سهام شرکتهای زیر مجموعه اقدام نماید می تواند در مدت کوتاهی چند هزار میلیارد تومان نقدینگی کسب نموده و در راستای سیاست اصولی نظام یعنی خصوصی سازی گامهای جدی بردارد.امکان کاهش قیمت خودرو در کشور وجود دارد و اگر شرکتهای خودرو ساز و مالکین سهام عمده این شرکتها اراده کننده قیمت خودرو به حد منطقی تنزل خواهد نمود.
  

شرکت ایران خودرو دارای ده ها شرکت بزرگ و کوچک زیر مجموعه می باشد که از جمله آنها عبارتند از ایران خودرو خراسان، ایران خودرو تبریز، ایران خودرو دیزل، بانک پارسیان، مهرکام پارس، تام ایران خودرو، محور سازمان ایران خودرو و شرکتهای متعدد دیگر. ارزش سهام بانک پارسیان بیش از 2600 میلیارد تومان است که 63 درصد آن متعلق به شرکتهای زیر مجموعه ایران خودرو است.به گفته آقای مهری معاون اقتصادی ایران خودرو  150 شرکت زیرمجموعه ایران خودرو بدون احتساب شرکت های وابسته به بانک پارسیان فعالیت می کنند و 63 درصد سهام بانک پارسیان متعلق به شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو است.

چنانچه شرکت ایران خودرو نسبت به فروش بخشی از سهام شرکتهای زیر مجموعه  یا بعضا فروش همه سهام برخی شرکتهای زیر مجموعه اقدام نماید می تواند در مدت کوتاهی چند هزار میلیارد تومان نقدینگی کسب کند و در راستای سیاست اصولی نظام یعنی خصوصی سازی گامهای جدی بردارد
لذا حاشیه سازی های این شرکت و مقاومت در مقابل کاهش قیمت خودرو وپرداخت طلب  شرکتهای قطعه ساز بر خلاف مصالح کشور و ظلم به ملت محسوب می شود. البته دولت نیز باید به تعهدات خود و عهدی که با ملت بسته عمل نموده و بخشی از درآمد های حاصل از هدفمند سازی یارانه ها را طبق قولی که رسما و مکررا اعلام نموده به واحد های تولیدی اختصاص دهد چرا که با افزایش قیمت برق و گاز و ... هزینه شرکتهای قطعه ساز افزایش چشمگیری داشته است. مثلا پول برق شرکت قطعه ساز قبل از هدفمند سازی یارانه ها 50 میلیون تومان بود و اکنون به 500 میلیون تومان افزایش یافته و به این ترتیب قیمت تمام شده تولیدات قطعه سازان افزایش قابل توجهی داشته و لازم است دولت از این شرکتهای تولید بطور واقعی و بر اساس برنامه مشخص دفاع نماید این شرکتها نیاز به حمایت واقعی دارند نه شعار شعار دردی از آنها دوا نمی کند
امکان کاهش قیمت خودرو در کشور وجود دارد و اگر شرکتهای خودرو ساز و مالکین سهام عمده این شرکتها اراده کننده قیمت خودرو به حد منطقی تنزل خواهد نمود.
چنانچه موارد یاد شده  قابل پیگیری نیست  تنها راه منطقی و اصولی باقی مانده کاهش سریع تعرفه واردات خودرو است. البته براساس قانون،  تعرفه واردات خودرو می بایست هر ساله کاهش یابد و اجرای صحیح و اصولی  این قانون هم ضروری است و هم مفید و سازنده.
 

تعداد بازدید: 12251 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
صالح
|    | 1392/1/23 - 08:56 |     0     0     |
همه میدونیم که تا صد سال دیگه هم ایران خودرو و سایپا با این رویه حتی درجا هم نمیتونن بزنن و دائم در حال عقب گرد هستند.35 سال حق مردم مظلوم و شریف ایران رو خوردن و سیری تو وجودشون نیست.بله دوستمون درست میفرمایند اگه نگاهی به مال و اموال و زندگی مسئولان شرکتهای خودروسازی بندازین متوجه عمق فاجعه میشین.

ناشناس
|    | 1392/1/22 - 16:05 |     0     0     |
ایران خودرو سهام شرکت نیرو محرکه را بفروشد با درآمد آن می تواند بخش قابل توجهی از بدهی هایش را پرداخت کند
خودرو سازی شده حیات خلوت برخی برای کسب درامدهای میلیاردی برای درک این موضوع وضع مالی مدیران خودرو سازی از جمله ایران خودرو و ایران خودرو دیزل را بررسی کنید تا خیلی مسائل برایتان روشن شود


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار