سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 22:38   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27733صفحه نخست » ریلی 2یکشنبه، 3 دی 1391 - 10:53
وعده‌های مسئولان برای اتمام راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت دهم، غیرواقعی است
وعده‌های مسئولان برای اتمام راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت دهم، غیرواقعی است
  

سخنگوی کمیسیون عمران در مورد روند انجام پروژه راه‌آهن اردبیل، گفت: با توجه به کمبود منابع مورد نیاز و محقق نشدن فروش اوراق مشارکت تا سقف تعیین‌شده، تمام شدن این پروژه تا پایان دولت دهم امکان‌پذیر نیست.
 با اشاره به پروژه راه‌آهن اردبیل در قالب پروژه‌های مهر ماندگار، گفت: به نظر من پروژه‌های مهر ماندگار هنوز ابهام دارد، ما هنوز تعریف مشخصی از این طرح نداریم.
وی با اشاره به مشکلات تامین اعتبارات در پروژه‌های عمرانی کشور، اظهار داشت: وقتی که بودجه عمرانی کل کشور در سال جاری ۴۰ هزار میلیارد تومان است، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، اگر ۱۰ هزار میلیارد آن محقق شود، آیا اعتباراتی برای مهر ماندگار در نظر گرفته شده است؟
سخنگوی کمیسیون عمران، استفاده از مازاد درآمد نفتی در سال‌های گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: آیا مازاد درآمد نفتی را می‌توان به پروژه‌های مهر ماندگار اختصاص داد، ضمن اینکه امسال اصلا مازاد درآمد نفتی نداریم.
نماینده مردم لنگرود برخی وعده‌های مسئولان برای اتمام راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت دهم را غیرواقعی دانست و بیان داشت: به نظر من راه‌آهن اردبیل با این سطح پیشرفت و با این میزان اعتبارات، تا پایان این دولت تمام نمی‌شود.
لاهوتی در مورد اظهاراتی مبنی بر ۴ برابر شدن اعتبارات راه‌آهن اردبیل خاطر نشان کرد: البته چهار برابر کردن اعتبارات این پروژه نیز در حد حرف است و محقق نمی‌شود.
وی اضافه کرد: این پروژه تابعی از همه پروژه‌های کشور است که شاهد هستیم با توجه به کمبود منابع امکان انجام پروژه‌های عمرانی در زمان مقرر وجود ندارد.
این نماینده مجلس نهم با اشاره به فروش اوراق مشارکت برای تامین اعتبارات پروژه‌های عمرانی، تاکید کرد: تمام امید برای انجام این پروژه‌ها در تامین اعتبارات از محل فروش اوراق مشارکت است که از ۲۵ هزار میلیارد تومان، تا کنون، تنها توانسته‌ایم ۳۵۰۰ میلیارد تومان از این اوراق را به فروش برسانیم.

منبع: تین نیوز

تعداد بازدید: 1154 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار