جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 16:56   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11037صفحه نخست » از رسانه هادوشنبه، 17 بهمن 1390 - 17:46
باز هم گلایه از بودجه ندادن دولت
آخرین اخبار از وضعیت متروتهران از زبان مدیرعامل شرکت مترو
ما توانایی گسترش مترو در سطح شهر را داریم. اما باید اعتبار لازم را در اختیار داشته باشیم. در حال حاضر به لحاظ عمرانی دانش ما به اندازه‌ای رسیده که به صورت بومی عمل کنیم.
  
آفتاب: ما توانایی گسترش مترو در سطح شهر را داریم. اما باید اعتبار لازم را در اختیار داشته باشیم. در حال حاضر به لحاظ عمرانی دانش ما به اندازه‌ای رسیده که به صورت بومی عمل کنیم. 

ضمن اینکه با حداکثر سرعت کار حفاری را انجام دهیم. به عنوان مثال روز دوشنبه در خط۷ طی یک شبانه روز دست اندرکاران موفق شدند ۵ متر و ۴۰ سانتی متر تونل حفر نمایند. 

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه ۷۰ دستگاه تجهیزات واگن یک طبقه فولادی، ۴۲ دستگاه واگن یک طبقه کامل آلومینومی و... (جمعاً ۱۴۷ دستگاه واگن یک طبقه) و ۳۰ دستگاه قطعات بدنه و تجهیزات اصلی واگن دو طبقه در انتظار تامین مالی جهت ترخیص هستند، گفت: زمان ترخیص واگن‌های موجود در گمرک منوط به تزریق نقدینگی به مبلغ حدود ۸۰میلیارد تومان است.

هابیل درویش، مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان مطلب فوق اظهارداشت: ۱۳۳ دستگاه تجهیزات واگن یک طبقه فولادی، ۷ دستگاه واگن یک طبقه کامل فولادی و ۶۳ دستگاه واگن یک طبقه کامل آلومینومی (جمعاً ۲۰۳ دستگاه واگن) یک طبقه و ۲۵ دستگاه واگن دو طبقه کامل و ۱۰۵ دستگاه قطعات بدنه و تجهیزات اصلی واگن دو طبقه (جمعا ۱۳۰ دستگاه واگن) و ۳۸ دستگاه لکوموتیو کامل ترخیص شده‌اند که هم اکنون در حال بهره برداری هستند تا خدمات مطلوب تری به شهروندان ارائه شود. اگر این بودجه تامین شود و واگن‌های مذکور ترخیص شوند، ظرفیت جابه جایی مترو تا بیش از یک پنجم ظرفیت فعلی اضافه خواهد شد. خصوصا با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضای سفر، افزایش تعداد واگن‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در خدمات رسانی بهتر به شهروندان داشته باشد.

درویش با بیان اینکه هفته گذشته رکورد احداث تونل در خط ۷ مترو شکسته شد، گفت: ما توانایی گسترش مترو در سطح شهر را داریم. اما باید اعتبار لازم را در اختیار داشته باشیم. در حال حاضر به لحاظ عمرانی دانش ما به اندازه‌ای رسیده که به صورت بومی عمل کنیم. ضمن اینکه با حداکثر سرعت کار حفاری را انجام دهیم. به عنوان مثال روز دوشنبه در خط۷ طی یک شبانه روز دست اندرکاران موفق شدند ۵ متر و ۴۰ سانتی متر تونل حفر نمایند.

وی ادامه داد: خط۷ به طول ۲۷کیلومتر از شمال غرب (سعادت آباد و شهرک غرب) آغاز و با عبور از بزرگراه چمران، گیشا و نواب، پس از اتصال به خطوط درحال بهره برداری۴ و ۲ از طریق خیابان‌های هلال احمر و مولوی به محدوده بازار تهران می‌رسد. ضمنا در ادامه با خطوط ۱، ۳، و۶ تقاطع داشته و محدوده منطقه۱۴شهرداری را هم پوشش داده و به ورزشگاه تختی در شرق بزرگراه افسریه خواهد رسید. بنابراین ما توانایی گسترش خطوط مترو را داریم اگر بودجه به موقع در اختیارمان قرار داده شود و اگر واگن‌های مترو ترخیص شوند، آن وقت با توسعه و خدمات دهی بیشتر به مردم، می‌توان هم در هزینه‌ها صرفه جویی کرد و هم در کاهش آلودگی هوا گامی موثر برداشت. به هر روی امیدواریم دولت برای خدمت به مردم و رفاه حال شهروندان ضمن حمایت همه جانبه از توسعه مترو، نسبت به پرداخت اعتبارات مصوب مترو اقدام کند تا واگن‌های جدید مترو بتوانند هرچه سریع‌تر وارد خطوط شوند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با پرداختن به توسعه جنوبی خط یک مترو و پوشش شهر اقماری پرند، اظهار داشت: خط مترو پرند، از ایستگاه شاهد از خط یک مترو تهران آغاز شده و با عبور از مناطق شهر آفتاب و واوان به سمت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) حرکت نموده و در‌‌نهایت تا منطقه پرند امتداد می‌یابد. در حال حاضر در شهریور ۹۰، قرارداد عملیات اجرایی ۴کیلومتر اول مسیر، حدفاصل ایستگاه‌های شاهد تا شهرآفتاب به پیمانکار منتخب ابلاغ گردیده است. در این خصوص با انجام عملیات خاکی در حدود یک کیلومتر از مسیر مذکور؛ مجموعه فعالیت‌های اجرای سازه بتنی تونل مربوطه، در دست انجام است.

وی درباره هزینه اجرای این پروژه بیان داشت: مقرر است ۳۰۰ میلیارد تومان از جانب دولت جهت اجرای مسیر حدفاصل ایستگاه‌های شاهد تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) پرداخت شود ولی تاکنون مبلغی پرداخت نشده است. در صورت پرداخت به موقع اعتبار، شرکت مترو تهران این توانایی را دارد ظرف مدت ۱۲تا ۱۸ ماه پروژه را تحویل می‌دهد.

به گزارش فردا،درویش در پایان به افتتاح آخرین ایستگاه از توسعه شمالی خط یک پرداخت و گفت: مراحل ساخت ایستگاه تجریش از توسعه شمالی خط یک به رغم وجود مشکلات متعدد از جمله عمق زیاد (بیش از ۷۰ م‌تر) وجود قنات‌ها و سنگ‌های حجیم در حال حاضر به اتمام رسیده است و آماده بهره برداری است که براساس برنامه زمان بندی، به عنوان عیدانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
تعداد بازدید: 879 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار