تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : بازسازي راه‌هاي مناطق سيل زده ايلام در انتظار تخصيص بودجه
دوشنبه، 20 آبان 1398 - 13:24     کد خبر: 91307

ترابر نيوز: با گذشت حدود ۷ ماه از وقوع سيل مخرب در ايلام ،همچنان بخش زيادي از زيرساخت‌هاي مناطق سيل‌زده بويژه راه‌هاي روستايي با وجود فرا رسيدن فصل سرما و بارش در انتظار تخصيص بودجه و بازسازي هستند.
ترابر نيوز:
بازسازي راه‌هاي مناطق سيل زده ايلام در انتظار تخصيص بودجه

به گزارش خبرگزاري تسنيم از ايلام؛ باگذشت حدود هفت ماه از سيل ويرانگر، كماكان بسياري از جاده‌هاي استان ايلام داراي مشكل هستند؛ بنابراين ازآنجاكه بهسازي جاده‌هاي سيل‌زده ايلام از اهميت بالايي برخوردار بوده و تحقق اين مهم درگرو تخصيص منابع استاني و ملي است، مسئولان نسبت به ابلاغ اعتبارات در كوتاه‌ترين زمان ممكن اهتمام ويژه ورزند.

حدود هفت ماه از وقوع سيل ويرانگر ايلام مي‌گذرد، بحراني كه به بسياري از زيرساخت‌هاي استان خسارت وارد و روند زندگي مردم شهرها و روستاهاي سيل‌زده را دچار مشكل كرد.

بخش عظيمي از راه‌هاي ارتباطي براثر سيل آسيب ديدند، به‌گونه‌اي كه بر اساس آخرين آمار بيش از حدود 500 ميليارد تومان به راه‌هاي استان ايلام خسارت واردشده است.

در روزهاي نخست وقوع سيل با كمك نيروهاي جهادي و دولتي، بسياري از راه‌هاي روستايي و شهري به‌طور موقت براي تردد مردم بومي و همچنين عوامل امدادي و خدمات رسان بازگشايي شد؛ اما انتظار مي‌رفت باگذشت هفت ماه، امروز حداقل شاهد بازسازي و پيشرفت فيزيكي خوبي در محورهاي مواصلاتي استان شويم.

بديهي است اختصاص اعتبارات به ميزان كافي و در سريع‌ترين زمان ممكن، امري بسيار ضروري براي بازسازي زيرساخت‌هاي خسارت‌ديده از سيل است؛ موضوعي كه در صورت كم‌توجهي ممكن بوده در آينده پيش ‌رو و با بارش‌هاي هرچند اندك، آسيب‌هاي بيشتر و چه‌بسا جبران‌ناپذيري را پديد آورد.

آغاز بارش‌هاي سال 98 و پيش‌بيني‌هاي سازمان هواشناسي مبني بر بارش‌هاي سنگين پيشرو روند تسريع در بازسازي راه‌ها و پل‌ها را دوچندان مي‌كند.

بارش‌هاي پيشرو به‌طور حتم حتي اگر از كمترين ميزان بارش نيز برخوردار باشند موجب آن مي‌شود كه مسيرهاي بازسازي‌شده كه به جهت تردد و خدمات‌رساني اوليه در سيل 7 ماه پيش انجام‌شده است براي تردد با مشكل مواجه شودوشهروندان ساكن در مناطق سيل‌زده را دچار محدوديت‌هاي تردد در اين مسيرها كند.

كيانوش محمد نژاد فرماندار دره‌شهر كه بيشترين خسارت سيل در شهرستان مورد تصدي‌اش بوده از جريان داشتن تردد در تمام معابر و محورهاي مناطق سيل‌زده شهرستان دره‌شهر گفت و اظهار داشت: محورهاي موردبحث به‌طور و اساسي بازسازي و بهسازي نشده است و با بارش‌هاي پيش رو با مشكل مواجه خواهند شد.

اعتبارات واگذاري كفاف تأمين خسارت وارد نمي‌كند

فرماندار دره‌شهر بهسازي و بازسازي اساسي جاده‌هاي خسارت‌ديده از سيل را منوط به تأمين اعتبار دانست و گفت: تا آنجا كه اعتبار واگذارشده است اقدام كرده‌ايم ليكن اعتبارات واگذاري كفاف تأمين خسارت وارد نمي‌كند.

تخصيص اعتبار راه‌حل بازسازي كامل پل‌ها و جاده‌هاي

علي‌اصغر كاظمي بابيان خسارت 500 ميليارد توماني به جاده‌ها و پل‌هاي مناطق سيل‌زده ايلام اظهار داشت: تخصيص اعتبار راه‌حل بازسازي كامل پل‌ها و جاده‌هاي تخريب‌شده از سيل فروردين 98 ايلام است.

مديركل راه و شهرسازي بازسازي و ساخت پل گاوميشان كه نقطه ارتباطي استان ايلام با استان لرستان از طريق شهرستان دره شهر است را در حال ساخت عنوان كرد و گفت: پل گاوميشان در حال ساخت است اما با توجه به طول دهنه و استقرار آن به روي رودخانه گاوميشان زمان‌بر است.

تسنيم، ازآنجاكه ايلام و به‌ويژه محورهاي سيل‌زده دره شهر به لرستان يكي راه‌هاي اصلي براي تردد شهرستان‌هاي بدره، دره شهر و آبدانان محسوب مي‌شود، بنابراين بهسازي جاده‌هاي مناطق سيل‌زده ايلام از اهميت بالايي برخوردار است؛ تحقق اين مهم بدون شك درگرو تخصيص منابع استاني و ملي به‌ويژه در بخش اعتبارات سيل بوده، بنابراين انتظار مي‌رود مسئولان نسبت به ابلاغ اعتبارات جهت بازسازي راه‌هاي خسارت‌ديده از سيل اين استان در كوتاه‌ترين زمان ممكن اهتمام ويژه ورزند.

انتهاي پيام/


برگشت به تلکس خبرها